;
coinex

تعطیلی کمبریج آنالیتیکا بعد از رسوایی فیس بوک

تعطیلی کمبریج آنالیتیکا موضوع جدیدی است که بعد از خبر رسوایی فیسبوک در مورد سوءاستفاده از حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شد.  

به گزارش تکراتو، کمپانی کمبریج آنالیتیکا در شرف تعطیلی است. کمپانی مادر کمبریج آنالیتیکا، یعنی SCL Elections مستندات مربوط به ورشکستگی را به مراجع تقدیم کرده است. پروسه ورشکستگی کمبریج آنالیتیکا نیز مدتی بعد از آن آغاز می شود.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: تلاش برای بازسازی فیسبوک به ۳ سال زمان نیاز دارد


کمبریج آنالیتیکا بیشترین شهرت خود را مدیون ارائه تحلیل های آماری به کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. بعد از اینکه خبر سوءاستفاده از اطلاعات میلیون ها کاربر فیسبوک از طریق یک اپلیکیشن شخصیت شناسی مربوط به این کمپانی منتشر شد، مشکلاتی بزرگ برای این شرکت به وجود آمد.


بیشتر بخوانید: علت تاخیر در تولید اسپیکر هوشمند فیس بوک چیست؟


تعطیلی کمبریج آنالیتیکا به زودی

بعد از انتشار این خبر، دولت های آمریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند و مارک زاکربرگ مجبور به حضور در برابر اعضای کنگره آمریکا و شهادت شد. مدیرعامل کمبریج آنالیتیکا، الکساندر نیکس نیز بعد از این ماجرا از سمت خود کناره گرفت. به نظر می رسد که تعطیلی کمبریج آنالیتیکا  نزدیک باشد زیرا فشار مطبوعاتی منفیانه ای که توسط سیکل اخبار شکل گرفت، بیشتر از آن چیزی بود که کمبریج آنالیتیکا قادر به تحمل آن باشد.


بیشتر بخوانید: قوانین جدید اتحادیه اروپا و اقدامات فیسبوک در این زمینه!


با وجود تمام این اتفاقات کمبریج آنالیتیکا همچنان به دفاع از خود در برابر بحث های اخیر ادامه می دهد و می گوید تجسس های داخلی، نشان دهنده هیچ فعالیت اشتباهی نبوده است. این کمپانی اعلام کرد که طی ماه های اخیر، کمبریج آنالیتیکا با چندین اتهام بی اساس مواجه شده و مورد بهتان قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر