;
coinex

رسوایی دوباره؛ انتشار داده های تست روانشناسی سه میلیون کاربر فیسبوک

براساس اطلاعات موجود، محققان دانشگاه کمبریج، داده های مربوط به تست روانشناسی سه میلیون کاربر فیس بوک را منتشر کرده اند.

به گزارش تکراتو، اطلاعات مربوط به تست روانشناسی سه میلیون کاربر فیس بوک در پورتالی با امنیت پایین منتشر شده و حتی افراد غیرمجاز هم اجازه دسترسی به این اطلاعات را دارند. این اطلاعات شامل پاسخ های کاربران به سوال های شخصی از قبیل جنسیت، سن و اطلاعاتی دیگر است.


بیشتر بخوانید: مسدود شدن ۱.۳ میلیون حساب کاربری تقلبی در فیس بوک


درز داده های تست روانشناسی سه میلیون کاربر فیس بوک

این اطلاعات از طریق یک تست روانشناسی به نام myPersonality  جمع آوری شده اند و در مجموع ۶ میلیون نفر در این تست مشارکت کرده اند. این داده ها قرار بوده تنها در دسترس محققان مجاز قرار گیرد اما اکنون نام کاربری و رمز عبور و … مربوط به این کاربران در اینترنت موجود است.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: تلاش برای بازسازی فیسبوک به ۳ سال زمان نیاز دارد


یکی از معاونان فیسبوک به نام ایمه ارچیبرگ اعلام کرده که فیسبوک از احتمال تناقض این اپلیکیشن با سیاست های حریم شخصی اطلاع داشته و همین باعث شده تا از حدود یک ماه قبل آن را به حالت تعلیق درآورد.

این فرایند درز اطلاعات کاربران نیز شباهت بسیاری به رسوایی کمبریج آنالیتیکا دارد زیرا داده های آن تست نیز در ادامه منتشر شد. در هر دو مورد آزمون ها توسط دانشگاه کمبریج برگزار شده اند و محقق اصلی این جریان نیز فردی به نام الکساندر کوگان بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر