;
coinex

تعلیق برنامه های مشکوک به سرقت اطلاعات کاربران در فیس بوک

برنامه های مشکوک به سرقت اطلاعات کاربران از فیس بوک حذف شدند. از زمان رسوایی کمبریج آنالیتیکا امنیت این شبکه اجتاعی افزایش یافته است.

به گزارش تکراتو، فیس بوک بعد از رسوایی اتفاق افتاده که باعث شد تا اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی فاش شود، به امنیت اطلاعات اهمیت بیشتری می دهد. بدین منظور فیس بوک در حال تحقیقات در مورد عملکرد برنامه های ثالثی است که از طریق این شبکه اجتماعی به داده های خصوصی افراد دسترسی می یابند. این اقدام باعث حذف ۲۰۰ مورد از برنامه های مشکوک به سرقت اطلاعات کاربران شد.


بیشتر بخوانید: تعطیلی کمبریج آنالیتیکا بعد از رسوایی فیس بوک


سرقت اطلاعات کاربران توسط برنامه های مشکوک

شرکت کمبریج آنالیتیکا توانست داده های خصوصی حدود ۹۰ میلیون کاربر را به طور مخفیانه و بدون کسب اجازه از آنها به دست آورد. البته مشخص نیست که این برنامه هایی که جدیدا حذف شده اند، مرتکب تخلف علنی شده یا خیر، اما فیس بوک اعلام کرده که با توجه به نگرانی هایی که دارد، تا زمان تکمیل تحقیقات به تعلیق این برنامه ها ادامه می دهد.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: تلاش برای بازسازی فیسبوک به ۳ سال زمان نیاز دارد


برای این منظور فیس بوک مصاحبه هایی را با برنامه نویسان برنامه های مذکور انجام داده و از آنها خواسته تا در مورد این برنامه ها توضیح دهند. مدیران این شبکه اجتماعی تاکید کردند که در روزهای آینده تحقیقات خود در این زمینه ادامه داده و برنامه های مشکوک به سرقت اطلاعات کاربران بلوکه خواهند ماند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر