;
coinex

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ؛ تقابل دو پرچمدار بزرگ

در این متن به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 سامسونگ می‌پردازیم؛ کدام‌یک از این دو پرچمدار که در اندازه‌ی پلاس طراحی شده‌اند،‌ پیروز میدان خواهد بود؟ با تکراتو همراه شوید:

اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12 Plus) چهارشنبه‌ی گذشته با مشخصات یک گوشی پرچمدار رسما رونمایی شد. اما عملکرد این دستگاه هوشمند در برابر سایر پرچمداران بازار چگونه خواهد بود؟ با مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Galaxy S9 Plus) به ویژگی‌های جالب این دو پرچمدار پی می‌بریم و به شما کمک می‌کنیم که هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند می‌پردازیم:

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس

مشخصات اچ تی سی یو 12 پلاس گلکسی اس 9 پلاس
ابعاد 156.6 در 73.9 در 8.7-9.7 میلی‌متر 158.1 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر
وزن 188 گرم 189 گرم
اندازه نمایشگر 6 اینچ سوپر ال‌سی‌دی 6.2 اینچ آمولد
رزولوشن صفحه نمایش 2880 در 1440 پیکسل، ترکم پیکسل 537 پیکسل در هر اینچ 2960 در 1440 پیکسل، 529 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8.0 اوریو
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد دارد
خدمات پرداخت گوگل پی گوگل پی، سامسونگ پی
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 845
رم 6 گیگابایت 6 گیگابایت
دوربین دوگانه‌ی 12 و 16 مگاپیکسل تله فوتو، هر دو لنز از تثبیت اپتیکال تصویر یا OIS پشتیبانی می‌کنند. دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی  دوگانه‌ی 12 و 12 مگاپیکسلی، هر دو لنز از تثبیت اپتیکال تصویر یا OIS پشتیبانی می‌کنند. دیافراگم متغیر. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
ویدیو ضبط ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 240 پیکسل در ثانیه ضبط ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، ضبط 1080 پیکسل با سرعت 240 پیکسل در هر پیکسل و ضبط 720 پیکسل با سرعت 960 پیکسل در هر ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث بلوتوث 5.0 بلوتوث 5.0
پورت‌ها یو‌اس‌بی نوع سی یواس‌بی نوع سی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری
سنور اثرانگشت تعبیه شده در پنل پشتی تعبیه شده در پنل پشتی
مقاومت در برابر آب IP68 IP68
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت،‌ پشتیبانی از شارژ سریع QiuckCharge 3.0 3500 میلی‌آمپر ساعت،‌ پشتیبانی از شارژ سریع QuickCharge 2.0، شارژ وایرلس چی (Qi)
تنوع رنگی آبی نیمه شفاف، مشکی سرامیکی، قرمز آتشین مشکی، آبی مرجانی، بنفش
قیمت پایه‌ی 800 دلار پایه‌ی 840 دلار

 

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد این دو گوشی پرچمدار روی کاغذ، بسیار قدرتمند است. هر دو دستگاه به سیستم روی تراشه‌ی اسنپدراگون 845 مجهز هستند که در حال حاضر، قوی‌ترین تراشه‌ی شرکت کوالکام به شمار می‌رود. یو 12 پلاس و اس 9 پلاس همچنین از رم 6 گیگابایتی برخوردار هستند که قدرت عملکرد آنها را به هم نزدیک می‌کند.

هر دو پرچمدار از باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند؛ اما با توجه به مصرف باتری نمایشگرهای بزرگ، می‌توان انتظار داشت که عمر باتری آنها نهایتا تا یک روز دوام داشته باشد. علیرغم تمام این شباهت‌ها، تفاوت‌هایی در قابلیت‌های شارژ گوشی‌ها دیده می‌شود. گلکسی اس 9 پلاس به قابلیت شارژ سریع QuickCharge 2.0 مجهز شده است؛ این درحالیست که اچ تی سی یو 12 پلاس از نسخه‌ی 3.0 این قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد. البته با یک آداپتور سازگار شده می‌توان این قابلیت را به QuickCharge 4.0 ارتقا داد. نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که یو 12 پلاس، علیرغم قیمت بالا، مشخصات پیشرفته و بدنه‌ی شیشه‌ای، به ویژگی شارژ وایرلس یا بی‌سیم مجهز نشده است. عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس در یک گوشی پرچمدار 2018 کمی عجیب به نظر می‌رسد.

با مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از لحاظ عملکرد و عمر باتری متوجه می‌شویم که نمی‌توان این دو دستگاه را در این بخش از هم متمایز کرد.

برنده: برابر

 


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های جدید اچ تی سی یو ۱۲ پلاس در یک نگاه


طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

گوشی‌های اچ تی سی یو 12 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس حقیقتا زیبا و چشم‌نواز هستند و از سبک طراحی نوآورانه‌ای بهره می‌برند. طراحی اس 9 پلاس به گوشی‌های قبلی سامسونگ مثل گلکسی اس 8 شباهت دارد، اما این مساله را نمی‌توان یک امتیاز منفی به شمار آورد؛ چراکه خمیدگی اندک، حاشیه‌های بسیار باریک و طراحی ظریف، هنوز هم برای بسیاری از افراد خوشایند است.

اچ تی سی یو 12 پلاس نیز یک روند مشابه را طی کرده است؛ این گوشی نیز همانند اچ تی سی یو 11 از سبک طراحی «سطح مایع» (Liquid Surface) استفاده کرده و حاشیه‌های باریک‌تری را به کار گرفته است. جالب اینجاست که نسخه‌ی آبی رنگ این گوشی هوشمند،‌ از پنل نیمه شفاف برخوردار شده که سخت‌افزارهای داخلی را نشان می‌دهد. با اینحال، اگر بخواهیم اندازه‌ی حاشیه‌ها را در نظر بگیریم، باید امتیاز بیشتری را به گوشی سامسونگ اختصاص دهیم.

در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 سامسونگ از لحاظ مقاومت متوجه می‌شویم که برای حفاظت از این دو دستگاه، حتما باید از قاب محافظ استفاده کنیم. گوشی‌هایی که با بدنه‌های شیشه‌‌ای ساخته می‌شوند، در مجموع مقاومت کمتری دارند. اما از لحاظ مقاومت در برابر آب باید گفت که هر دو پرچمدار از امتیاز IP68 برخوردار هستند که از دستگاه در برابر قطره‌های آب و خاک محافظت می‌کند. اچ تی سی یو 12 پلاس از دکمه‌های فیزیکی برخوردار نشده و تنها از دکمه‌های حساس به فشار بهره می‌برد؛ بنابراین می‌توان گفت که مقاومت این دستگاه در برابر آب،‌ بیشتر از پرچمدار سامسونگ خواهد بود.

اما چیزی که در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس می‌تواند برنده را مشخص کند، مجهز بودن پرچمدار سامسونگ به جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری است که هنوز هم هواداران مخصوص به خود را دارد. یو 12 پلاس از این ویژگی برخوردار نشده و در عوض، با هدفون‌های یو‌اس‌بی نوع سی همراه می‌شود.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس از صفحه نمایش 6 اینچی سوپر ال‌سی‌دی با رزولوشن 2880 در 1440 برخوردار شده است. تراکم پیکسل این صفحه نمایش به 537 ppi (پیکسل در هر اینچ) می‌رسد. بنابراین، وضوح تصویر این صفحه نمایش از گوشی اس 9 پلاس با تراکم پیکسل 529 ppi،‌ بالاتر است. با اینحال،‌ فرقی نمی‌کند که نمایشگر یو 12 پلاس تا چه اندازه خوب و با کیفیت است؛ چرا که در هر صورت نمی‌تواند با صفحه نمایش آمولد در گلکسی اس 9 پلاس رقابت کند. نمایشگرهای آمولد می‌توانند رنگ‌ها را واقعی‌تر و عمیق‌تر نشان دهند، علاوه بر اینکه رنگ مشکی مخملی و سیاه‌تری را در مقایسه با نمایشگرهای ال‌سی‌دی به نمایش می‌گذارند. البته منظور این نیست که صفحه نمایش یو 12 پلاس کیفیت خوبی ندارد، اما مساله اینجاست که نمی‌تواند با یکی از بهترین نمایشگرهای جهان رقابت کند.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

دوربین

دوربین

گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از دوربین اصلی دوگانه برخوردار شده که دو لنز 12 مگاپیکسلی، تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در نمای جلویی دستگاه تعبیه شده است. اچ تی سی یو 12 پلاس نیز از دوربین دوگانه بهره می‌برد که یک لنز 12 مگاپیکسلی زاویه گسترده و یک لنز 16 مگاپیکسلی تله فوتو، تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. این گوشی هوشمند همچنین از دوربین سلفی دوگانه با دو لنز 8 مگاپیکسلی برخوردار شده است. البته تنها عملکردی این دوربین سلفی دوگانه اجرا می‌کند، مود یا حالت عکسبرداری پرتره است که تصویر پس‌زمینه را تار می‌کند تا سوژه‌ی اصلی، با وضوح بیشتری ظاهر شود. این ویژگی در گلکسی اس 8 سامسونگ نیز وجود داشت؛ بنابراین، قطعا در اس 9 پلاس نیز تعبیه شده است.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 سامسونگ از لحاظ دوربین نشان می‌دهد که دیافراگم متغیر در پرچمدار سامسونگ و عملکرد بالای آن در شرایطی با نور محیطی کم، می‌تواند برگ برنده را در اختیار این گوشی هوشمند قرار دهد. اما هنوز برای قضاوت عملکرد دوربین یو 12 پلاس زود است. هر دو گوشی از مود پرتره پشتیبانی می‌کند و به لطف لنزهای تله فوتو، به زوم اپتیکال 2x مجهز هستند.

عملکرد هر دو پرچمدار از لحظا ضبط ویدیو نیز فوق‌العاده است. یو 12 پلاس و اس 9 پلاس می‌توانند ویدیوهایی با رزولوشن 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه به ثبت برسانند. هرچند که قابلیت اسلو موشن 960 فریم بر ثانیه‌ در گوشی اس 9 پلاس، چشمگیرتر از ویژگی اسلو موشن معمولی در یو 12 پلاس است؛ با اینحال، تکنولوژی Sonic Zoom در پرچمدار اچ‌تی‌سی باعث شده تا این گوشی بتواند سطح رقابتی خود را حفظ کند. ویژگی سونیک زوم به کاربر اجازه می‌دهد که هنگام ضبط ویدیو نیز بتواند با کیفیت بالایی روی سوژه زوم کند، و دوربین می‌تواند صداها و نویزهای دیگر را سرکوب کند تا سوژه‌‌ی زوم شده، با تمرکز و فوکوس بالاتری به نمایش گذاشته شود.

در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ متوجه می‌شویم که هر دو پرچمدار به دوربین‌های فوق‌العاده‌ای مجهز شده‌اند که می‌توانند هر قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

برنده: برابر


بیشتر بخوانید: دوربین اچ تی سی یو ۱۲ پلاس رتبه‌ی دوم را در فهرست DxOMark کسب کرد


نرم‌افزار و آپدیت‌ها

نرم‌افزار و آپدیت‌ها

این دو گوشی هوشمند به نسخه‌‌ی خالص اندروید مجهز نیستند و رابط کاربری مخصوص به خود را روی دستگاه اجرا می‌کنند. اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش‌فرض روی هر دو دستگاه اجرا می‌شود. انتظار می‌رود که هر دو شرکت تولیدکننده، پس از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید 9.0 پی، این نسخه را نیز در اختیار کاربران اچ تی سی یو 12 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس قرار دهند.

اما از لحاظ انتشار آپدیت‌ها، اچ‌‌تی‌سی برنده است. این شرکت در مقایسه با سامسونگ،‌ آپدیت‌ها را با سرعت بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اچ تی سی یو 11 یکی از اولین گوشی‌هایی بود که به اندروید 8.0 اوریو مجهز شد؛ حال انتظار داریم که همین روند در گوشی یو 12 پلاس نیز تکرار شود. خوشبختانه سامسونگ گوشی‌های قدیمی‌تر خود مثل گلکسی اس 7 را نیز به اندروید اوریو مجهز کرده است؛ با اینحال سرعت انتشار این آپدیت‌ها بسیار اندک است.

برنده: اچ تی سی یو 12 پلاس

ویژگی‌ها

ویژگی‌ها

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در این بخش بسیار دشوار است. هر دو گوشی از بهترین پرچمداران 2018 هستند که ویژگی‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. گلکسی اس 9 پلاس از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و با اتصال به هدست گییر وی‌آر (Gear VR) تجربه‌ی جالبی را برای کاربران فراهم می‌کند. این گوشی همچنین می‌تواند گوشی‌ هوشمند را به یک کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کند؛ البته باید لوازم جانبی مجزا، یعنی دکس استیشن (Dex Station) یا دکس پد (Dex Pad) را خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های گلکسی اس 9 می‌توان به دستیار هوش مصنوعی بیکسبی و ایموجی‌های واقعیت افزوده اشاره کرد.

اچ تی سی یو 12 پلاس نیز با ویژگی‌های مخصوصی همراه است. اج سنس، یکی از این ویژگی‌هاست که برای اولین بار، همراه با اچ تی سی یو 11 معرفی شده بود. اج سنس (Edge Sense) درواقع لبه‌های حساس به فشار دستگاه است که میزان فشار کاربر را تشخیص می‌دهد و برنامه‌های متناسب با آن میزان فشار را اجرا می‌شود. اما اج سنس 2 با آپدیت‌های بیشتری همراه است؛ کاربر با این ویژگی جدید می‌تواند با دو بار ضربه به لبه‌ها، عملکرد مورد نظر خود را اجرا کند. این قابلیت تشخیص می‌دهد که با کدام دست،‌گوشی را نگه‌داشته‌اید و نظیمات را مطابق با آن اجرا می‌کند. نکته‌ی جالب اینجاست که اج سنس 2 تنها با اپلیکیشن‌های مخصوص اچ‌تی‌سی سازگار نیست و کاربر می‌تواند هر اپلیکیشن شخص ثالث دیگری را با این ویژگی تنظیم کند. از دیگر قابلیت‌های اچ تی سی یو 12 پلاس می‌توان به فیس آنلاک (Face Unlock) اشاره کرد که با شناسایی چهره‌ی کاربر، قفل دستگاه را باز می‌کند. (اس 9 پلاس نیز از ویژگی مشابهی برخوردار است). یو 12 پلاس از اسپیکرهای BoomSound برخوردار شده که قبلا در گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 11 نیز تعبیه شده بود.

هر دو گوشی با ویژگی‌های فراوانی همراه هستند و نمی‌توان هیچ‌کدام از آنها را نسبت به دیگری، برتر دانست. با این اوصاف،‌ برنده‌ی این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ، هر دو گوشی هستند.

برنده: برابر

قیمت

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در حال حاضر در بسیاری از بازارها عرضه شده و به فروش می‌رسد. مدل حافظه‌ی 64 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 840 دلار در دسترس قرار دارد. اما پیش‌فروش اچ تی سی یو 12 پلاس از دوم خرداد و از طریق وب‌سایت رسمی اچ‌تی‌سی و آمازون آغاز شده است. مدل حافظه‌ی 64 گیگابایتی این موبایل با قیمت 800 دلار عرضه خواهد شد.

برنده‌ی نهایی: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

انتخاب گلکسی اس 9 پلاس به عنوان برنده‌ی نهایی بسیار دشوار بود. هر دو گوشی قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارند که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد. قدرت اجرایی، طراحی ظریف و زیبا و ویژگی‌های نوآورانه، انتخاب را سخت می‌کند. با وجود اینکه اچ تی سی یو 12 پلاس در بخش‌های متعدد،‌ برتری داشت، با اینحال هنوز هم نمی‌تواند در برابر مشخصات پرچمدار اس 9 پلاس، برنده باشد. البته در حال حاضر نمی‌توان نظر نهایی را درباره‌ی عمر باتری و عملکرد دوربین اعلام کرد؛ برای اظهار نظر نهایی باید منتظر عرضه‌ی گوشی و بررسی‌های منتقدان باشیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام مقایسه اون طور که انتظار داشتم نبود . دوربین عقب الترا پیکسل 4 هست اچ تی سی دو نمونه گوشی پرچمدار روانه بازار کرد که خیلی از سایت ها بخاطر دوربین های خوبش تحسین کردن . مخصوصا اون چیزی که میگن نیست من دوربین جلو گوشی یو 12 که استفاده میکنم حتی بیشتر از دوربین های عقب قبولش دارم قابلیت اج سنس 2 واقعا فناوری تک و خاصیه . اسپیکر و هندزفری هاش واقعا کیفیت بسیار خوب و مطلوبی دارن چرا اینا داخل مقایسه نیست و البته حذف نویز هم داره .

    پاسخ

    خدایی مردم از خنده واقعا ممنون …چی سامسونگ بهتره…دوربین زدی برابر برو بنجمارک نگا کن با چقو اختلاف htc بهتره ..واسه سرعت میتونی تو یوتیوب ی سرچ کنی و واضحه سرعت htc بهتره..واسه مقاومت ک هرکی میدونع سامسونگ بیوقته چیزی ازش نمیمونه ورسته فعلا مقایسه مقومتش هنوز تست نشوه با سامسونگ ولی به مقایسه مقاومت htc 10 با سامسونگ s7 edge مراجعه کنی ک اچ تی سی ۳۲ برابر بیشتر مقاومت کرو..واسه کیفیت صدا ک علاقه مندان به موسیقی خودشون میدونن کدوم بهتره .. و بقیه چیزا والا چ گیرتون میاد مطلب الکی میزارین

    پاسخ

    چرا همش سامسونگ رو تبلیغ میکنید خخخخ
    فقط اچ تی سی .

    پاسخ

    نمره دوربیتش تو دکزو بیشتر از سامسونگه سرعتشم بدون شک از سامسونگ بیشتر تو صدا هم که چ تی سی حرف اولو میزنه،دوربین جلو دوگانه در مورد مقاومت هم صفحه نمایش سامسونگ ضعیف تر از اچ تی سی یه،والبته قیمت اچ تی سی پایین تره

    پاسخ