;
coinex

مدیرعامل شاتل: اختلالات اینترنت به دلیل کم کاری اپراتورها نبوده است!

مدیرعامل شاتل اعلام نمود که کیفیت نامناسب و اختلال اینترنت در ماه‌های اخیر به دلیل کم کاری اپراتورها نبوده و آنها در بروز این مشکل نقشی نداشته اند.

پیش از این اعلام شده بود که علت اختلالات اینترنتی مشکلات اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده اینترنت است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش به دنبال اعتراض کاربران به دلیل مشکلات اینترنتی اعلام کرد که اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت فقط 24 ساعت فرصت دارند تا مشکل به وجود آمده را رفع کنند.


بیشتر بخوانید: شرکت های ارائه دهنده اینترنت برای رفع اختلالات اینترنتی فقط ۲۴ ساعت زمان دارند!


کم کاری اپراتورها علت اختلالات اینترنتی نبوده است!

احمدرضا نخجوانی، که مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل است در مورد اختلالات اینترنتی اعلام کرد که علت این اختلالات، کم کاری اپراتورها نیست و آنها در این زمینه نقشی ندارند. وی اعلام نمود که شرکت‌های مطرح و دارنده ی پروانه‌ی ارتباطات ثابت، بیش از سایرین نگران سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام‌شده در صنعت هستند و می دانند برای حفظ این سرمایه، آن هم در شرایط سخت بازار، مشتری‌مداری و ارائه ی خدمات با کیفیت، بهترین راهکار است. وی تاکید کرد که با این شرایط عجیب است که در رسانه‌ها، اختلالات اخیر اینترنت را از چشم اپراتورها می بینند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام اختلالات اینترنت را به دنبال داشت!


مشکلات اینترنت کشور از چه زمانی آغاز شد؟

مدیرعامل شاتل: اختلالات اینترنت به دلیل کم کاری اپراتورها نبوده است!

نخجوانی در ادامه صحبت هایش در مورد کم کاری اپراتورها و مشکلات اینترنتی اعلام کرد که ماجرای افت کیفیت دسترسی به اینترنت از آذر ۹۶ آغاز شده و چند هفته قبل با فیلتر شدن تلگرام به اوج خود رسیده است. در حقیقت از آذرماه که مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد، در کمال تعجب حق انتخاب از کاربران برای انتخاب سرویس‌های حجمی گرفته شد و کاربرانی که قبلا به واسطه‌ی نعمت رقابت میان اپراتورها، از سرویس‌هایی به مراتب پرسرعت تر از سرویس خریداری‌شده بهره می‌بردند، از سرویس‌هایی استفاده می کنند که اپراتورها اجازه‌ی باز گذاشتن سرعت را ندارند. بخشی از نارضایتی کاربران از همین موضوع ریشه گرفته است.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام دسترسی به بعضی از سایت ها را نیز مختل کرد!


مشکلات اینترنت دامن اپراتورها را هم گرفته است!

نخجوانی همچنین اعلام نمود که اختلالات اینترنت و مشکلات موجود آنها را نیز نگران کرده است. به گفته وی این مصوبه جدید اینترنت کاهش درآمد جدی اپراتورها، از آذر ۹۶ تاکنون را باعث شده و موجب گردیده تا امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید برای اپراتورها وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: تاکنون ۸۵ درصد از اختلالات اینترنتی کشور رفع شده اند


وی ادامه داد که بحث فیلترینگ تلگرام است که طی چند هفته‌ی گذشته اختلالات بسیار جدی در شبکه‌ی اینترنت کشور ایجاد کرده که به‌کلی از اختیار اپراتورها خارج است و مشکلات اینترنت به دلیل کم کاری اپراتورها نیست.

اختلالات اینترنت به دلیل کم کاری اپراتورها نبوده است!

به گفته وی اپراتورها در کیفیت پهنای باند اینترنت دخل و تصرفی ندارند و پس از آنکه محدودیت‌های حاکمیتی بر آن اعمال می‌شود، به دست اپراتورها می رسد.

به گفته نخجوانی پهنای باندی که در اختیار اپراتورها قرار دارد خود دارای مشکلاتی است که هفته‌های قبل وجود نداشته است. وی تاکید کرد که با محدودیت‌های جدید، کاربران به شکل گسترده‌ای از فیلترشکن‌های مختلف استفاده می کنند که خود باعث کندی دسترسی به اینترنت و ایجاد مشکلات می شود که این مسئله نیز از اختیار اپراتورها خارج است.


بیشتر بخوانید:  افزایش ظرفیت مصرف ترافیک داخلی اینترنت تا ۳۰۳ گیگابیت


نخجوانی در پایان یادآوری کرد که درست است که آنها صلاحیت ندارند و نمی توانند در مورد مصلحت ‌اندیشی‌های حاکمیت و اداره کشور اظهار نظر کنند اما این انتظار را دارند که دلیل اختلالات اینترنت را کم کاری اپراتورها اعلام نکنند. به نظر می رسد که منظور وی از این صحبت گفته های وزیر ارتباطت بود که اعلام کرده بود اپراتورهای اینترنتی 24 ساعت وقت دارند تا اختلالات و مشکلات اینترنتی را رفع کنند. البته در ادامه اعلام شد که ۸۵ درصد از اختلالات رفع شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zoomit

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر