coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

انتشار بدافزاری با عنوان فیلترشکن تلگرام ؛ مراقب فیلترشکن ها باشید!

مرکز ماهر از انتشار دو بدافزار برای رفع فیلترینگ تلگرام خبر داد. به گفته این مرکز این بدافزارها با هدف  سوءاستفاده از کاربران، رواج یافته اند.

به گزارش تکراتو، پس از اینکه تلگرام فیلتر شد بدافزارهای مختلفی با عنوان تلگرام بدون فیلتر، فیلترشکن تلگرام و غیره در فضای مجازی منتشر شدند. چون بسیاری از کاربران نیز از تلگرام استفاده می کنند، متاسفانه در دام این بدافزارها افتادند. در این زمینه مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای بررسی هایی را انجام داده و هشدار داد که این برنامه ها هدفی جز فریب کاربر ندارند. هدف این برنامه ها استخراج ارز دیجیتالی است.


بیشتر بخوانید: از فیلترینگ تلگرام تا مسدودسازی فیلترشکن ها ؛ تیشه به ریشه کسب و کارهای آنلاین


انتشار بدافزار پس از فیلترینگ تلگرام

مرکز ماهر دو بدافزار فیلترشکن تلگرام و جت فیلتر را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که برنامه فیلترشکن تلگرام از جمله برنامه‌های آماده‌ ای است که با توجه به کد آن، در مقاطع مختلف زمانی با عناوین مختلفی و برای سوءاستفاده‌های مختلف منتشر می‌شود. ۱۲ ضدویروس این برنامه را بدافزار تشخیص داده اند.

این برنامه پس از نصب مخفی می شود و در ادامه دستورات مخرب مختلفی را اجرا می کند. این بدافزار همچنین می تواند هر برنامه یا بدافزار دیگری را نیز روی دستگاه کاربر نصب کند.


بیشتر بخوانید: مواظب نسخه های تایید نشده تلگرام باشید!


جت فیلتر نیز یکی از بدافزارهایی است که اخیرا با توجه به فیلتر شدن تلگرام، در حال انتشار در کانال های تلگرامی است. نام این برنامه درواقع Android System Web View  است که پس از نصب با نام MainActivity روی دستگاه قرار می گیرد.

این بدافزار بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس زمینه اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو می کند که البته کاربر به سختی می تواند تغییرات ایجاد شده را تشخیص دهد. در پایان باید گفت که بهتر است مواظب انتشار برنامه هایی از این قبیل باشید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر