;
coinex

آیا افزایش 20 درصدی قیمت خودرو واقعیت دارد؟

فعالان صنعت خودرو در جلسه‌ی یکشنبه گذشته به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید، خواهان افزایش 20 درصدی قیمت خودرو شدند.

به گزارش تکراتو، جلسه یکشنبه گذشته با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همچنین قطعه‌سازان همراه بود که در آن جلسه فعالان آن صنعت اعلام کردند که قیمت خودرو باید بین 20 تا 25 درصد افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودروهای داخلی در یک ماه اخیر توسط وزیر صنعت تایید شد


افزایش 20 درصدی قیمت خودرو

مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس نیز در جلسه ی برگزار شده با افزایش 20 درصدی قیمت خودرو موافقت کردند و بنابراین همه چیز به نظر شورای رقابت بستگی دارد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در مورد دلیل اصلی افزایش هزینه‌های تولید سخن گفت و آن را بالا رفتن قیمت مواد اولیه اعلام کرد. به گفته وی صعود نرخ ارز تاثیر مستقیم چندانی بر هزینه تولید خودرو ندارد زیرا بیشتر قطعات، داخلی بوده و بنابراین ارزبری بالایی (در صنعت خودرو و قطعه) وجود ندارد.

بیگلو افزود که در جلسه موردنظر، اعلام شده که تامین‌کنندگان داخلی مواد اولیه، قیمت‌های خود را به‌شدت بالا برده‌اند، به نحوی که مثلا قیمت فولاد و مس بیش از 30 درصد و قیمت آلومینیوم افزون بر ۵۰ درصد صعود داشته است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ادامه داد که در این شرایط که افزایش 20 درصدی قیمت خودرو خواسته فعالان این صنعت است، باید منتظر ماند و دید شورای رقابت با این درخواست موافقت خواهد کرد یا نه.

دبیر انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد که با توجه به برنامه مدنظر آنها، در مجموع قیمت خودرو باید حدود 20 درصد افزایش یابد تا حداقل قطعه‌سازان مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود و اخراج کارگران نشوند.

البته این اظهارات در شرایطی است که شورای رقابت هنوز واکنش خاصی به ماجرای افزایش هزینه‌های تولید خودرو نشان نداده و مشخص نیست در نهایت با درخواست افزایش 20 درصدی قیمت خودرو موافقت خواهد کرد یا نه.  طبق آخرین خبر، شورای رقابت قرار است در اواخر خرداد، نظر خود را در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر