;
coinex

آی او اس 12 از وجود ناچ نمایشگر و فیس آیدی در آیپد جدید خبر می‌دهد

آی او اس 12 (iOS 12) شب گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2018) رسما رونمایی شد؛ با اینحال، نسخه‌ی بتای این سیستم عامل در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

انتشار نسخه‌ی بتای آی او اس 12 از وجود برخی ویژگی‌های پنهان در آیپدهای آینده خبر می‌دهد. در آی او اس 12 تغییرات اندکی در نوار وضعیت آیپدها ایجاد شده است؛ جایگاه نمایش ساعت که معمولا در قسمت مرکزی قرار دارد، به سمت چپ نمایشگر نقل مکان کرده است. این تغییر در چیدمان باعث شده تا یک جای خالی وسیع در قسمت میانی بالای نمایشگر ایجاد شود؛ این بدان معناست که آیپدهای آینده احتمالا به ناچ نمایشگر مجهز می‌شوند. درباره‌ی ناچ نمایشگر در دستگاه‌های اپل باید گفت که این ناچ محل قرارگیری تکنولوژی فیس آیدی در گوشی آیفون X اپل است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که آیپدهای آینده نیز به این تکنولوژی مجهز شوند؛‌ البته اگر رابط کاربری بتواند با این ویژگی سازگار شود. یکی از توسعه‌دهندگان به نام Guilherme Rambo همچنین مدعی شده که اپل یک تنظیمات رابط کاربری بهینه‌سازی شده برای فیس آیدی را در آی او اس 12 قرار داده که برای نمایشگرهای آیپد در نظر گرفته شده است. با این اوصاف،‌ پیش‌بینی می‌شود که آیپد پرو جدید اپل به تکنولوژی فیس آیدی مجهز خواهد شد که یکی از اصلی‌ترین آپگریدها در دستگاه‌های آیپد به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: آی او اس ۱۲ در کنفرانس WWDC 2018 اپل معرفی شد


فیس آیدی در آپدیت جدید می‌تواند از چندین کاربر پشتیبانی کند؛ این مساله نیز به‌ نوعی از مجهز شدن آیپدها به تکنولوژی فیس آیدی خبر می‌دهد. چرا که آیفون‌ها به عنوان دستگاه‌های شخصی استفاده می‌شوند،‌ اما آیپدها معمولا کاربردی خانوادگی دارند؛ در نتیجه باید چهره‌های کاربران بیشتری را شناسایی کند.

در حال حاضر، کمپانی اپل هیچ خبری را درباره‌ی آیپدهای آینده فاش نکرده است. نسل دوم آیپد پرو، سال گذشته در همین بازه‌ی زمانی معرفی شد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسل سوم آیپد پرو در رویداد سالانه‌ی اپل که در شهریور ماه برگزار خواهد شد، همراه با آیفون‌های 2018 رونمایی شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر