;
coinex

چگونه تحریم نقشه گوگل بر روی دامنه ir. را دور بزنیم؟

امروز در خبرها شنیدیم که گوگل کاربران ایرانی گوگل مپ را تحریم کرده و سرویس نقشه گوگل برای دامنه‌های آی‌آر از دسترس خارج شده است. در این مقاله به یکی از راه‌های دور زدن تحریم گوگل مپ که توسط میلاد نوری ارائه شده می‌پردازیم.

پس از داستان‌های ماه‌های اخیر اینترنت ایران و محدودیت‌ها و فیلترینگ‌های پیاپی، خبر امروز درباره تحریم نقشه گوگل برای دامنه‌های ir همچون آب سردی بر پیکره کارآفرینان ایرانی بود. حال میلاد نوری کارشناس آی‌تی در کانال شخصی خود در تلگرام، راه حلی ارائه داده که در ادامه به بازنشر آن می‌پردازیم.

“احتمالا در خبرها خوانده اید از امروز گوگل سرویس نقشه خود (گوگل مپ) را برای سایت‌های ایرانی دارای دامنه .ir تحریم کرده و از این پس سایت‌های .ir اجازه استفاده از نقشه گوگل در سایت خود را ندارند و در صورت استفاده با خطا (مطابق تصویر) روبرو می‌شوند.
این تحریم در حال حاضر تنها سایت‌های دارای دامنه .ir را شامل می‌شود و سایر دامنه‌ها را شامل نمی‌شود.

سایت‌های جدید که امکان تغییر دامنه دارند، برای رفع این مشکل می‌توانند دامنه سایت خود را به دامنه‌ای غیر از .ir تغییر دهند که راه حل منطقی‌ای نیست.

راه حل دوم که من تست کردم، این است که ابتدا یک دامنه غیر .ir نظیر .com , … برای نمایش نقشه ثبت کنید و کدهای مربوط به نمایش نقشه را در صفحه‌ای بر روی این دامنه قرار دهید. سپس با استفاده از IFrame، صفحه شامل نقشه بر روی دامنه جدید را در سایت اصلی خود با دامنه .ir نمایش دهید.
در این روش در واقع نقشه بر روی صفحه‌ای از دامنه .com شما نمایش داده می‌شود و شما با استفاده از IFrame محتوای آن صفحه را در سایت .ir خود نمایش می‌دهید.

چند نکته اضافی برای انجام اینکار:

1- در دامنه جدید خود از اسامی مشابه سایت اصلی خود استفاده نکنید تا احتمال شناسایی شدن متر باشد.

2- برای سایت جدید، یک پروژه جدید در کنسول توسعه دهندگان گوگل (Google Developers Console) ایجاد کنید و از پروژه و apiKey قبلی استفاده نکنید.

3- در صورتی که نیاز دارید در سایت خود از نقشه‌های متعدد استفاده کنید، موقعیت مکان را از طریق Query String به صفحه نمایش نقشه بر روی دامنه جدید ارسال کنید.

در صورتی که دوستان شما هم در این مورد به مشکل بر خوردند، می‌توانید با ارسال این مطلب برای آن‌ها، به آن‌‌ها کمک کنید.”

امید است که این راه حل برای شما نیز کارساز باشد. شما نیز اگر برای دور زدن این تحریم گوگل راه حل خلاقانه دیگری دارید، آن را در بخش نظرات برای استفاده سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    سایت جوانه زرین را در گوگل سرچ کنید. مثل این سایت اگر نقطه بزنیم مشکل حل میشه خیلی راحت و بدون دردسر. نیاز به api key هم نداره

    پاسخ

    جدا از این حرفا که دوستان گفتن، اصلا کار نکرد!!!

    پاسخ

    کارشناس آی تی؟؟؟!!!
    مرد حسابی این راه حلو یه بی سواد هم ارائه نمیده…
    دوستان کسی این کارو نکنه وگرنه پدر سایتشو گوگل در میاره.آی فریم بهینه نیست
    اگر مسلط نیستید یه برنامه نویس براحتی با تغییر نحوه فراخونی میتونه براتون اوکی کنه به هر راه حل دیگه ای مثل این راهی که اینجا میگه اعتماد نکنید

    پاسخ

    چرا ما گوگل را تحریم نکنیم؟
    مطمئنا اینکار از نظر اقتصادی هیچ صدمه ای به گوگل نمی زنه، اما حداقل ما هم عرق ملی خودمون رو نشون بدیم.
    #ایران_نه_گوگل
    #iran_no_google

    پاسخ

    به جای گوگل مپ از Leaflet استفاده کنید سایت دیوار از این نقشه استفاده می کند(در بخش املاک می توانید نمونه استفاده شده آن را ببینید)، نقشه خوانا تری هم نسبت به گوگل دارد

    پاسخ

    برای قالب های وردپرس راه کاری ندارید؟ قابل هایی که بیس کارشون مپ بود بفنا رفتند.

    پاسخ

    استفاده از iframe منسوخ شده است و تبعات منفی برای سئو یک وب سایت خواهد داشت

    پاسخ