;
coinex

ویوو نکس با دوربین سلفی منحصربه‌فرد پاپ‌آپ و نمایشگر کاملا بدون حاشیه معرفی شد

کمپانی ویوو در رویدادی که مدت‌ها منتظر آن بودیم، بالاخره از گوشی ویوو نکس (Vivo NEX) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند، نسخه‌ی تولیدی ویوو اپکس (Vivo Apex) است که قبلا در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2018 به نمایش گذاشته شده بود.

گوشی هوشمند ویوو نکس از صفحه نمایش 6.59 اینچی سوپر آمولد Ultra FullView “Zero Screen” Display برخوردار شده که در نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 91.24 درصدی ساخته شده است. این صفحه نمایش از رزولوشن 2316 در 1080 پیکسل پشتیبانی می‌کند. تمامی سنسورهای این اسمارت فون در زیر نمایشگر پنهان شده‌اند. این موبایل هوشمند به جای قسمت گوشی که در لبه‌ی بالایی گوشی‌ها قرار می‌گیرد، به تکنولوژی Screen SoundCasting مجهز شده که کیفیت باس و جزئیات صدای بهتری را ارائه می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، ویوو نکس از هیچ حاشیه‌ی اضافه‌ای در لبه‌ها برخوردار نیست؛ به همین دلیل، طراحان این موبایل باید راهکار منحصربه‌فردی را برای دوربین سلفی در نظر می‌گرفتند. بنابراین، برجسته‌ترین ویژگی ویوو نکس ، دوربین سلفی پاپ‌آپ است که به صورت کشویی از لبه‌ی بالایی موبایل خارج می‌شود. این دستگاه به یک دوربین سلفی متحرک مجهز شده که به محض باز کردن اپلیکیشن دوربین، به آرامی از جای خود بلند شده و سپس در همان محل پنهان می‌شود. این پروسه با یک صدا همراه است که کاربر را از باز شدن مطلع می‌کند. کمپانی ویوو اعلام کرد که برای کنترل دقیق این پروسه، از موتورهای میکرو با IC های درایو مستقل و الگوریتم‌های کنترلی دقیق استفاده کرده است.

کمپانی ویوو در رویدادی که مدت‌ها منتظر آن بودیم، بالاخره از گوشی ویوو نکس (Vivo NEX) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند، نسخه‌ی تولیدی ویوو اپکس (Vivo Apex) است که قبلا در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2018 به نمایش گذاشته شده بود.

گوشی هوشمند ویوو نکس از نسل سوم تکنولوژی اسکن اثر انگشت درون نمایشگر برخوردار شده است که بنا بر ادعای کمپانی تولیدکننده،‌ مدت زمان تشخیص اثر انگشت کاربر را تا 10 درصد ارتقا داده و تجربه‌ی کلی آن نیز افزایش یافته است. در پنل پشتی این موبایل هوشمند یک ماژول دوربین اصلی دوگانه قرار دارد. یک سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX363 با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر و دیافراگم f/1.8 برای این موبایل در نظر گرفته شده که از تثبیت اپتیکال تصویر 4 محوره پشتیبانی می‌کند. یک سنسور ثانویه‌ی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز در کنار سنسور اصلی قرار دارد که تنظیمات دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید: امتیازهای گوشی Vivo NEX با اسنپدراگون ۷۱۰ در گیک‌بنچ رویت شد


گوشی ویوو نکس از Vivo Game Engine برخوردار شده که با همکاری Tencent Games طراحی شده است. این ویژگی با تمرکز بر ارائه‌ی تجربه‌ی شگفت‌انگیز بازی بر مبنای بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده است؛ علاوه بر این به‌گونه‌ای تنظیم شده تا بازی‌ها را با Unreal Engine اجرا کند. این اسمارت فون به لطف همکاری با dtsX، از صدای سه‌بعدی 7.1 کانال برخوردار است. همچنین از سیستم Hi-Fi V1 ویوو بهره می‌برد تا کیفیت صدای های‌فای را از طریق هدفون‌ها بهبود بخشد.

گوشی هوشمند ویوو نکس در سه مدل طراحی و تولید شده است. مدل رده‌بالاتر که با نام ویوو نکس اس (Vivo NEX S) معرفی شده، از سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 و پردازنده گرافیکی آدرنو 630 برخوردار است. این نسخه به رم 8 گیگابایتی مجهز شده و در حافظه ‌داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. مشخصات مدل میانی نیز با مدل رده‌بالای نکس اس یکسان است؛ البته به جز حافظه داخلی که در اندازه‌ی 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد.

گوشی هوشمند ویوو نکس از نسل سوم تکنولوژی اسکن اثر انگشت درون نمایشگر برخوردار شده است

ارزان‌ترین مدل با نام ویوو نکس ای (Vivo NEX A) معرفی شده که از سیستم روی تراشه‌ی اسنپدراگون 710 بهره می‌برد. این تراشه همراه با رم 6 گیگابایتی، قدرت دستگاه را تامین می‌کند و با حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه است. هر سه گوشی ویوو نکس به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند که از شارژ سریع با ولتاژ 22.5W پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های اتصالی این موبایل هوشمند می‌توان به 4G VoLTE دوگانه، Wi-Fi 802.11 ac (2.4GHz / 5GHz) 2×2 MIMO، بلوتوث 5 ال‌ای،‌ جی‌پی‌اس + GLONASS و یو‌اس‌بی نوع سی اشاره کرد.

گوشی‌های سری ویوو نکس از دستیار صوتی مخصوص این کمپانی، یعنی Jovi برخوردار هستند که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد. این دستیار از عملکردهای متنوعی مثل نقشه خوان هوشمند، خرید، ترجمه، اسکن و تشخیص صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. این کمپانی چینی مدعی است که جاوی با درک بهتر رفتارهای کاربر خود می‌تواند چیزهای جدیدی را بیاموزد. یک دکمه‌ی مجزا برای دسترسی آسان‌تر به این دستیار هوش مصنوعی تعبیه شده است . ویوو  اعلام کرده است که با هدف ارائه‌ی یک رابطه‌ی کاربری جدید از طریق هوش مصنوعی، آزمایشگاه‌های جدیدی را با همکاری شرکای مختلف راه‌اندازی کرده است.

ویوو نکس ار یک رابط کاربری جدید به نام Energy UI برخوردار شده که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد. این رابط بر مبنای سیستم عامل اندروید اوریو اجرا می‌شود. گوشی‌های جدید ویوو در دو تنوع رنگی مشکی الماسی و قرمز تیره به فروش می‌رسند. مدل رده‌بالاتر ویوو نکس اس با رم 8 گیگابایتی، با قیمت 4998 یوان،‌ معادل تقریبی 780 دلار عرضه می‌شود. مدلی میانی با قیمت 4498 یوان (702 دلار) و مدل رده‌پایین‌تر نیز با قیمت 3898 یوان (609 دلار) در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. پیش‌فروش این گوشی‌ها از فردا در چین آغاز می‌شود.

نظر شما درباره‌ی طراحی متفاوت گوشی ویوو نکس چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دستگاه خوب است زحمت کشیده اند ولی این کارها مانند موبایل های دوتکه هستند که دارای 2 اسکرین هستند ولی در واقع دو موبایل روی هم هستند موبایل تاشو باید اسکرین یک تکه داشته باشد و این موبایل هم با توجه به اینکه هر زائده اضافه که از موبایل بزند بیرون یا اضافه شود مناسب نیست مانند ال جی یا موتورلا و یا هر تولید کننده دیگر که سعی کرده زائده ای اضافه کند مورد قبول بازار واقع نشده است تنها دستگاهی که مورد قبول عامه قرار گرفته است کنار موبایل شارژ باطری بوده است

    پاسخ