;
coinex

ساماندهی بازار خودرو و بازگشت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به سال 96

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد ساماندهی بازار خودرو سخن گفت و به طرحی که در مجلس برای این ساماندهی امضا شده است اشاره کرد.

به گزارش تکراتو، ۲۰۰ امضا برای ساماندهی بازار خودرو به مجلس ارائه شده که بر اساس بخشی از این طرح، نرخ خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان باید به سال ۹۶ بازگردد. البته این طرح مخالفان و موافقانی هم داشته است.


بیشتر بخوانید: صدور مجوز گرانی خودرو از ۵.۶ تا ۷.۱ درصد؛ اجرای آن از اول تیر


بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس

مهدی مقدسی اعلام کرد که هنوز در حوزه خودرو، امکان جلب نظر متقاضیان و مشتریان فراهم نشده و دولت با افزایش بی منطق تعرفه نرخ خودرو نتوانسته است اقدام موثری انجام دهد. به گفته وی حتی در مورد خودروهای هیبریدی که در دیگر کشورها مشمول مشوق هایی می شوند هنوز در کشور زیرساختی فراهم نشده است.


بیشتر بخوانید: کاهش معاملات خودرو و افزایش قیمت ها به دلیل عدم نظارت بر بازار


مقدسی ادامه داد که نابسامانی کنونی پذیرفتنی نیست و دستگاه های مسئول باید بر این بی سامانی نظارت و به آن رسیدگی کنند. وی تاکید کرد که بخشی از طرح ساماندهی خودرو به خودروهای زیر 45 میلیون تومان اشاره دارد و در این خصوص آمده است که نرخ این خودروها باید به سال 96 بازگردد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد که خودروسازهای داخلی نباید فقدان مدیریت را به بازار خودرو مربوط کنند. مقدسی ادامه داد که امیدوار است این طرح در صحن علنی رأی بیاورد و تأثیرش در بازار خودروی کشور مشاهده شود.

وی در پایان بر احترام خودروسازها به مصرف کنندگان تاکید کرد و ادامه داد که آنها باید در فکر حل مشکل جامعه نیز باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر