;
coinex

هوش مصنوعی تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار را ممکن کرد

تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار با علم هوش مصنوعی ممکن شد. در این روش با سیگنال‌های وایرلس حرکت انسان پشت دیوار قابل حس است.

به گزارش تکراتو، به تازگی محققان دانشگاه MIT روش خاصی طراحی کرده‌اند که براساس آن هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار بپردازد. این سیستم هوش مصنوعی که قادر است به تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار بپردازد،  RF-Pose  نام دارد.


بیشر خوانید: تشخیص چهره افراد از پشت دیوار ؛ هوش مصنوعی در خدمت ارتش آمریکا


تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار با سیستم هوش مصنوعی

این سیستم با استفاده از شبکه‌های عصبی به دستگاه‌هایی که قابلیت دریافت فرکانس‌ های رادیویی را دارند، راه خاصی می آموزد تا بتوانند موقعیت و حرکت افراد را از پشت دیوار‌ یا موانع دیگر تشخیص دهند.

هوش مصنوعی به نحو مطلوبی تعلیم داده شده است تا به راحتی بتواند حرکت انسان‌ را از طریق دریافت فرکانس‌ های رادیویی عمودی و افقی منعکس شده از بدنش تشخیص دهد و وضعیت فرد را تخمین بزند.

هوش مصنوعی به راحتی با دریافت فرکانس‌ های رادیویی، آن را با نمونه‌های موجود تطبیق داده، نزدیکترین گزینه را انتخاب کرده و بر اساس آن عمل می کند.

این دانشمندان معتقدند که اختراع و نوآوری آنها می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. از این طریق بررسی پیشرفت بیماری‌های بدنی نظیر بیماری ام اس یا پارکینسون نیز آسان تر است.


بیشتر بخوانید: گروهی از متخصصین دانشگاه ماساچوست بر روی یک ربات هوشمند پیشرفته کار می‌کنند


این سیستم تشخیص حرکات انسان از پشت دیوار قادر است تا ۸۳ درصد، هر فرد به خصوص را در میان گروهی از افراد (تقریباْ ۱۰۰ نفر) شناسایی کند، به همین دلیل می‌توان از تکنولوژی یاد شده برای ماموریت ‌های امداد و نجات بهره گرفت و روند پیدا کردن را سریع تر نمود.

در آینده‌ای نزدیک با پیشرفت دادن این تکنولوژی می‌توان عکس‌های سه بعدی از بدن افراد گرفت و تغییرات اندک حرکتی را نیز آشکار نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر