;
coinex

استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برای اولین بار در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

تکنولوژی کمک داور ویدیویی ، امسال برای اولین بار در جام جهانی 2018 مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی می تواند نقشی کلیدی در بازی ها داشته باشد.

به گزارش تکراتو، استفاده فیفا از تکنولوژی کمک داور ویدیویی این سوال را در ذهن ایجاد کرده که چقدر طول می کشد تا از این تکنولوژی استفاده شود؟

بعد از مطرح شدن گمانه زنی هایی در مورد اینکه جان ریسدون از تیم استرالیا با تکل روی پای آنتون گریزمن از فرانسه موجب زمین خوردن او و در نتیجه مانع از حرکت او به سمت دروازه و به ثمر رسیدن گل احتمالی اش شده، داور دستور به استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی داد تا بتواند یک پنالتی سرنوشت ساز و مهم را تشخیص دهد. در نهایت گریزمن موفق شد ضربه پنالتی را راهی دروازه کند و گل پیروزی فرانسه را بزند.

استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی

تکنولوژی کمک داور ویدیویی در ادامه بازی نیز نقشی کلیدی ایفا کرد. در یکی از دقایق بازی پل پوگبا از تیم فرانسه شوتی را به سمت دروازه استرالیا انجام داد که ظاهرا توپ را به صورت قوس دار (در جهت عمودی) از خط دروازه استرالیا عبور داد. در ابتدا واضح نبود که آیا توپ واقعا از خط دروازه عبور کرده یا خیر با این حال تکنولوژی های به خدمت گرفته شده در زمین تشخیص دادند که توپ چند سانتی متری از خط عبور کرده و دومین امتیاز سرنوشت ساز به نام فرانسه ثبت شد.

استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برای اولین بار

تعدادی اعلام کردند که این بازی فاقد هیجان مورد انتظار بود زیرا گل های به ثمر رسیده از طریق پنالتی بوده است و این امر باعث شد تا ارزش تکنولوژی کمک داور ویدیویی آنطور که باید در آن مشخص نباشد.

برخی نیز ادعا کرده اند که استفاده از این فناوری می تواند باعث کند شدن روند بازی گردد، اما هدف کلی از کاربرد آن کمک به بیرون آمدن از شرایط سراسر ابهام است. بنابراین دو تکنولوژی کمک داور ویدیویی و همچنین تشخیص خط دروازه در بازی های آینده جام جهانی، نقشی کلیدی را ایفا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید :

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر