;
coinex

بررسی قیمت بیت کوین؛ رکورد پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018 شکست

رکورد پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018 شکست. به تازگی بیت کوین به پایین ترین میزان ارزش خود در تمام سال 2018 رسیده است.

به گزارش تکراتو، در این اواخر ارزش بیت کوین به شدت کاهش یافته است. اما آیا می توان برخی اتفاقات منفیِ که در سراسر جهان به وجود آمده است را دلیل این کاهش دانست؟

یکشنبه‌ی گذشته ارزش هر واحد بیت کوین تا 5787 دلار افت کرد که این میزان در سال 2018 سابقه نداشت. البته در ماه های گذشته تعدادی از کارشناسان هشدار دادند که احتمالاً حباب بیت کوین به زودی خواهد ترکید. این ارز مجازی در سال 2017 حدود 1300 درصد رشد کرد اما در سال 2018 56 درصد از ارزش خود را از دست داد.


بیشتر بخوانید: مقدار انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین چقدر است؟


پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018

اخبار منفی که اخیرا در مورد این ارز مجازی انتشار پیدا کرد، در این کاهش ارزش بی تاثیر نبوده و باعث شد تا پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018 رقم زده شود.

براساس نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، دستکاری هایی صورت گرفته که احتمالاً صادر کنندگان ارز مجازی تِتِر که پشتوانه آن دلار است، در این دستکاری نقش داشته اند. آنگونه که اعلام شده است، پلتفرم تبادل ارزی بیتفَینکس از تتر، از ارز مجازی ویژه خود استفاده کرده تا تقاضای کاذب برای خرید بیت کوین ایجاد نماید.

رکورد پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018

از جمله موارد دیگری که توانسته اند در کاهش ارزش بیت کوین تاثیر داشته باشند، می توان به محدودیت هایی که اخیراً ژاپن بر تبادل ارزهای دیجیتال اعمال کرده بود، اشاره نمود. تنظیم کننده قوانین مالی ژاپن به 6 صرافی دستور داده بود بهبودهایی را در سیستم های ضد پول شویی خود اعمال کنند.


بیشتر بخوانید:  راه اندازی مرکز درمان اعتیاد به پول مجازی در اسکاتلند


همچنین خبرهایی نیز در مورد هک صرافی های ارز مجازی توسط هکرها منتشر شد که این اتفاقات نیز به نوبه خود توانسته اند پایین ترین قیمت بیت کوین در سال 2018 را رقم بزنند. هک شدن صرافی بزرگ Bithumb منجر به از دست رفتن 31 میلیون دلار شد.

کاهش ارزش سایر ارزهای مجازی

فقط بیت کوین دچار افت ارزش نشده بلکه سایر ارزهای مجازی هم دچار این افت شده اند که در این بین می توان به اتریوم، دومین رمز پول بزرگ در بازار ارزها اشاره کرد که افت ارزشی در حدود 10 درصد را شاهد بوده است. همچنین ریپِل سومین ارز مهم نیز کاهشی 7 درصدی را تجربه کرده است.

.

منبع: fortune

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر