;
coinex

راه اندازی کارخانه تولید UF6 ؛ یکی از کارخانجات مهم مجتمع تولید سوخت اصفهان

خبر راه اندازی کارخانه تولید UF6  اعلام شد. کارخانه تولید UF6  یکی از کارخانجات مهم مجتمع تولید سوخت اصفهان و از بخش های مهم صنعت هسته ای کشوراست.

به گزارش تکراتو، راه اندازی کارخانه تولیدUF6  باعث شد تا برای نخستین بار پس از حدود ۹ سال، اولین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک دهی تخلیه شود.

این کارخانه به دلیل کمبود کیک زرد در کشور از سال ۸۸ غیر فعال بود. پس از توافق برجام و واردات مقدار زیادی کیک زرد و همچنین افزایش تولید کیک زرد در داخل کشور، امکان راه اندازی مجدد این کارخانه فراهم شد.

راه اندازی کارخانه تولید UF6

پس از اینکه آمریکا از برجام خارج شد، مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴ خردادماه دستور راه‌اندازی بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای در چارچوب برجام را دادند و راه‌اندازی این کارخانه در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

مسئولین مجتمع UCF از قبل تدابیر و آمادگی لازم را پیش بینی کرده و بخش‌های مختلف کارخانه را به صورت آماده به کار نگه داشته بودند. این امر باعث شد تا در مدت کوتاهی (حدود دو هفته) تعمیرات و اصلاحات لازم انجام و کارخانه مجدداً راه اندازی شود.

ذکر این نکته لازم است که با راه اندازی کارخانه تولیدUF6  و شروع مجدد تولید  UF6، علاوه بر اینکه این بخش مهم از صنعت هسته‌ای کشور فعال شد، میزان این ماده استراتژیک که خوراک اصلی غنی سازی کشور است نیز تامین گردید. همچنین زمینه تحقق و اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی برای افزایش ظرفیت غنی سازی نیز فراهم گردید.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر