;
coinex

راهکارهای امنیتی جدید توییتر ؛ مقابله با ربات ها و اکانت های مخرب

هدف از ارائه راه کارهای امنیتی جدید توییتر ، مقابله با ربات ها و اکانت های مخرب است. توییتر سعی در ایجاد تغییراتی در سیستم خود دارد.

شبکه اجتماعی توییتر به تازگی یک استارتاپ را که در حوزه‌ی امنیتی فعالیت دارد، خریداری کرده است. این استارتاپ که توسط این شبکه اجتماعی خریداری شده است،  Smyte نام دارد. آنگونه که به نظر می رسد توییتر از این خرید بسیار سود داشته است؛ راه کارهای امنیتی جدید توییتر نشان از این سود دارند.


بیشتر بخوانید:  ارائه اطلاعات جدید در توییتر براساس موضوعات مورد علاقه کاربر


این شبکه اجتماعی قصد دارد با ربات ها و اکانت های مخرب مقابله کند و برای این مقابله باید راه کارهایی جدید در پیش بگیرد تا بتواند تغییراتی در سیستم خود ایجاد کند.

راه کارهای امنیتی جدید توییتر برای مقابله با ربات ها و اکانت های مخرب

راه کارهای امنیتی جدید توییتر

براساس اطلاعات موجود، یکی از این راه کارهای امنیتی جدید توییتر ، استفاده از یک سیستم تاییدیه منحصر به فرد است. در این روش هر کاربر جدیدی که بخواهد یک پروفایل عمومی بسازد، مجبور خواهد بود از آن استفاده کند. توییتر همچنین برای اینکه بتواند امنیت این شبکه اجتماعی را افزایش دهد، با شرکای فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری هم در ارتباط است.


بیشتر بخوانید: اعمال تغییراتی در توییتر ؛ بخش اکسپلور و نوتیفیکیشن اخبار


کاربرانی که از این پس قصد دارند در توییتر ثبت نام کنند،  مجبورند برای ثبت نام و گرفتن اکانت جدید و تایید هویت خود از آدرس ایمیل یا شماره تلفن استفاده کنند.

البته استفاده از این ویژگی برای جلوگیری از ورود ربات ها به توییتر چندان هم جالب نیست زیرا هر کسی می‌تواند یک ایمیل جدید بسازد و ربات خود را وارد توییتر کند. اما توییتر در مقابل اعلام کرده چون فرایند ساخت ایمیل زمان بر است و می تواند تکراری شود، احتمال تشخیص بات‌ها از این طریق آسان تر شده و سرعت ساخت این اکانت‌ها هم بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فیس بوک، توییتر و گوگل متعهد به انتشار محتوای مناسب شدند


تشخیص فعالیت های مشکوک یک اکانت

راه کارهای امنیتی جدید توییتر

از دیگر راه کارهای امنیتی جدید توییتر می توان به تلاش آن برای تشخیص فعالیت های مشکوک یک اکانت اشاره کرد. توییتر در حال توسعه‌ی یک ابزار یادگیری ماشینی جدیدی است که از طریق آن بتواند پروفایل‌های مخرب را تشخیص دهد و آنها را غیر فعال نماید.

نمونه‌ی اولیه‌ی این ابزار که در این شبکه اجتماعی استفاده شده است، در مدت 2 ماه فعالیت توانسته ۹.۹ میلیون کاربر جعلی و ربات احتمالی فعال در توییتر را شناسایی کند. با موفقیت در تشخیص چنین پروفایل‌هایی، اثرات مخرب آنها به میزان ۳۲ درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: حساب کاربری تعدادی از کاربران قدیمی توییتر بسته شد


توییتر برای تشخیص فعالیت‌های مشکوک یک اکانت آنها را تحت نظر می گیرد. این اکانت‌ها حتی اگر مخرب یا ربات هم نباشند محدویدیت‌هایی را تجربه خواهند کرد زیرا از این پس توییت‌ها و کامنت‌های آنها قابل مشاهده نخواهد بود و در نتایج جستجوی دیگر کاربران قابل مشاهده نخواهند بود.

از دیگر راه کارهای امنیتی جدید توییتر می توان به پروسه احرازهویت آن اشاره کرد. کاربران این شبکه اجتماعی قادر خواهند بود پروسه‌ی احراز هویت دو مرحله‌ ای را با استفاده از یک کلید امنیتی USB انجام دهند و به این طریق امنیت را افزایش دهند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر