;
coinex

توقف اسقاط خودروهای فرسوده بعد از صدور دستور ممنوعیت واردات خودرو

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از توقف اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال صدور دستور ممنوعیت واردات خودرو خبر داد.

به گزارش تکراتو، مصطفی جودی در مورد روال اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده سخن گفت و اعلام نمود که واردکنندگان خودرو با توجه به حجم موتور خودروهای وارداتی، موظف به خرید گواهی اسقاط و از رده خارج کردن تعدادی خودروی فرسوده بودند.


بیشتر بخوانید: آیا ممنوعیت واردات خودرو به کشور صحت دارد؟


توقف اسقاط خودروهای فرسوده

جودی در ادامه صحبت هایش در مورد توقف اسقاط خودروهای فرسوده ، اعلام کرد که از یک سال گذشته به دلیل نوسانات ایجاد شده در واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده کند شده بود. به گفته وی، بعد از اعلام تصمیم اخیر دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده نیز به طور کامل متوقف شده است.


بیشتر بخوانید: توقف تولید تعدادی خودروی سواری در کشور


وی افزود که اسقاط خودروهای فرسوده یک طرح ضروری و کلان ملی است و نباید فقط متکی به واردات خودرو بود زیرا در آن صورت با اتفاقاتی همچون ممنوعیت واردات خودرو، این طرح ملی متوقف می‌شود.

به گفته جودی قرار است جلساتی با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای رفع این مشکل برگزار شود و ادامه داد که  پیشنهاد شده تا دو درصد از هزینه‌های شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی، به تامین هزینه‌های لازم برای اسقاط خودروهای فرسوده تعلق گیرد.

براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ابتدای تیر ماه اعلام شد، واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد. چیزی حدود ۲۰۰ مرکز اسقاط خودرو در کشور وجود دارد که ادامه وضعیت فعلی و متوقف ماندن اسقاط خودروهای فرسوده، باعث به خطر افتادن سرمایه بخش خصوصی و از بین رفتن اشتغال موجود در این مراکز خواهد شد.

آخرین اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وارد نشه تا همین گاری های با قیمت مصوب ! گران شده را بخرند ، مجبور باشند بخرند

    پاسخ