;
coinex

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو؛ کدام گوشی ارزش خرید را دارد؟

در مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو از نگاه نزدیک‌تری به بررسی این دو گوشی جدید کمپانی ال‌جی می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

چند ماهی است که کمپانی ال‌جی از گوشی‌های وی 35 تین کیو (LG V35 ThinQ) و جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ) رونمایی کرده است. ویژگی‌های مشترک زیادی در این دو گوشی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به سخت‌افزارهای قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و قابلیت‌های هوش مصنوعی ال‌جی اشاره کرد. اما قدرت اجرایی این دو اسمارت‌فون در عمل چگونه است؟ در مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 قصد داریم پاسخی برای این پرسش پیدا کنیم. در ادامه جدول مشخصات کامل این دو موبایل را مشاهده خواهید کرد.

جدول مشخصات

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو
مشخصات ال جی وی 35 تین کیو ال جی جی 7 تین کیو
ابعاد 151.6 در 75.4 در 7.4 میلی‌متر 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر
وزن 158 گرم 162 گرم
اندازه نمایشگر 6 اینچ اولد 6.1 اینچ IPS LCD
رزولوشن صفحه نمایش 2880 در 1440 پیکسل با تراکم 537 پیکسل در هر اینچ 3120 در 1440 پیکسل با تراکم 564 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8.0 اوریو
حافظه داخلی 64 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد. افزایش حافظه تا 2 ترابایت دارد. افزایش حافظه تا 2 ترابایت
خدمات پرداخت گوگل پی، ال‌جی پی (تنها در کره) گوگل پی، ال‌جی پی (تنها در کره)
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 845
رم 6 گیگابایت 4 گیگابایت، 6 گیگابایت
دوربین دوگانه‌، لنز اصلی استاندارد 16 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS). لنز ثانویه‌ی 16 مگاپیکسلی از نوع زاویه باز. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل دوگانه‌، لنز اصلی استاندارد 16 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS). لنز ثانویه‌ی 16 مگاپیکسلی از نوع زاویه باز. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
ویدیو ضبط ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. کیفیت 720 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه ضبط ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. کیفیت 720 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها یو‌اس‌بی نوع سی. جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری یو‌اس‌بی نوع سی. جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP68
باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0 و شارژ وایرلس Qi 3000 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0 و شارژ وایرلس Qi. (پشتیبانی از Quick Charge 4.0 با آداپتور مخصوص)
تنوع رنگی مشکی و خاکستری مشکی، ‌خاکستری، قرمز و آبی
قیمت 900 دلار 750 دلار

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو

عملکرد، عمر باتری و شارژ

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو عملکرد، عمر باتری و شارژ

تفاوت زیادی در توانایی‌های اجرایی این دو موبایل دیده نمی‌شود؛ هر دو گوشی وی 35 تین کیو و جی 7 تین کیو به سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 مجهز هستند. در حال حاضر، این تراشه یکی از قدرتمندترین گزینه‌های موجود است که در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار 2018 نیز وجود دارد. سرعت بالای تراشه‌ی اسنپدراگون 845 باعث شده تا اپلیکیشن‌های سنگین مثل بازی‌ها به راحتی در این گوشی‌ها اجرا شوند.

گوشی ال جی جی 7 تین کیو از رم 4 گیگابایتی برخوردار شده است؛ درحالیکه رقیب دیگر از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد.

باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی جی 7 تین کیو نتوانست نظر هواداران را به خود جلب کند؛ اما استفاده‌ از جی 7 در عمل نشان داد که این باتری می‌تواند دستگاه را بیشتر از یک روز برای کاربر خود روشن نگه دارد.

ال جی وی 35 تین کیو از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که قطعا عمر بیشتری دارد. علاوه بر این، صفحه نمایش اولد این موبایل باعث شده تا مصرف باتری نیز کمتر شود.

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 در بخش باتری و شارژ نشان می‌دهد که هر دو گوشی از شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو موبایل می‌توان به قابلیت شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 3.0 اشاره کرد.

شباهت‌های زیادی بین این دو گوشی وجود دارد؛ اما باتری بزرگ‌تر و رم بیشتر در وی 35 تین کیو باعث شده تا برنده‌ی این بخش از رقابت باشد.

برنده: ال جی وی 35 تین کیو


بیشتر بخوانید: نگاه نزدیک به ال جی جی ۷ تین کیو ؛ پرچمدار مجهز به هوش مصنوعی و ناچ نمایشگر


طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

ال جی جی 7 تین کیو با ویژگی‌های مثبت زیادی همراه است؛ اما طراحی ظاهری قطعا جزء این ویژگی‌ها نیست. طراحی ناچ نمایشگر با حاشیه‌های باریک در بسیاری از پرچمداران 2018 دیده می‌شود، اما ویژگی ظاهری متفاوتی در این گوشی وجود ندارد که آن را از سایر موبایل‌های بازار متمایز کند.

خوشبختانه ال جی وی 35 تین کیو به ناچ نمایشگر مجهز نیست. با اینحال شباهت‌های زیادی بین این گوشی و ال جی وی 30 اس وجود دارد و چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند.

در مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو متوجه می‌شویم که این دو گوشی، احساس یک گوشی پرچمدار را به کاربران القا نمی‌کنند. در ساخت هر دو گوشی جدید ال‌جی از شیشه استفاده شده که آنها را در برابر سقوط آسیب‌پذیر می‌کند. بنابراین، برای محافظت از این گوشی پیشنهاد می‌کنیم از قاب‌های محافظ استفاده کنید.

گوشی هوشمند جی 7 تین کیو در هر دو پنل اصلی و پشتی خود از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 5 بهره می‌برد؛ این در حالیست که گوریلا گلس 4 برای حفاظت از وی 35 تین کیو در نظر گرفته شده است.

هر دو گوشی ال‌جی از لحاظ مقاومت در برابر آب و خاک عملکرد یکسانی دارند و از استاندارد ضدآب IP68 برخوردار هستند. این استاندارد باعث می‌شود که گوشی‌ها در آبی به عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند.

تفاوت بزرگ دیگر این موبایل‌های هوشمند در دکمه‌ی پاور آنها نهفته است. سنسور اثر انگشت در وی 35 تین کیو به عنوان دکمه‌ی پاور نیز عمل می‌کند؛ اما جی 7 تین کیو از یک دکمه‌ی پاور مجزا در لبه‌ی سمت راستی خود بهره می‌برد.

در این بخش از مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو باید گفت که گوشی دوم مقاومت بالاتری دارد که از ویژگی‌های مثبت طراحی جی 7 محسوب می‌شود.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

صفحه نمایش

صفحه نمایش

اگر به نمایشگر‌های بزرگ علاقه دارید، پس با خرید هر کدام از این دو گوشی پشیمان نمی‌شوید. طراحی بدون حاشیه و نسبت ابعاد بالاتر باعث شده تا گوشی‌های وی 35 تین کیو و جی 7 تین کیو از نمایشگرهای بزرگی برخوردار شوند.

جی 7 تین کیو از صفحه نمایش 6.1 اینچی سوپر ال‌سی‌دی برخوردار شده که با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل همراه است و تراکم پیکسل آن به 564 ppi می‌رسد. اما صفحه نمایش کوچک‌تر وی 35 تین کیو با تراکم پیکسل 537 همراه است و از رزولوشن 2880 در 1140 پیکسل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر در اندازه‌ی 6 اینچ ساخته شده است.

اما تفاوت بزرگ در نمایشگر این دو گوشی به نوع پنل آنها مربوط می‌شود. گوشی هوشمند ال جی جی 7 تین کیو از پنل صفحه نمایش Super LCD برخوردار شده و وی 35 تین کیو نیز از یک پنل اولد بهره می‌برد. هر دو پنل می‌توانند بهترین تکنولوژی‌های صفحه نمایش را در اختیار کابران خود قرار دهند.

نمایشگر سوپر ال‌سی‌دی در ال جی جی 7 تین کیو عملکرد بسیار خوبی دارد، اما نمی‌تواند رنگ مشکی را به‌خوبی نمایشگرهای اولد به نمایش بگذارد. اما ویژگی جالب Super Bright در جی 7 تین کیو می‌تواند روشنایی صفحه نمایش را به 1000 نیت برساند که در محیط‌هایی با نور شدید آفتاب عملکرد بهتری دارد. البته این ویژگی تنها به مدت 3 دقیقه فعال می‌شود؛ با اینحال نگاه کردن به این نمایشگر در نور آقتاب بهتر از پنل‌های اولد است.

اگر از به ناچ نمایشگر علاقه ندارید، می‌توانید با یک ویژگی نرم‌افزاری، آن را در گوشی جی 7 تین کیو پنهان کنید. خوشبختانه وی 35 تین کیو به ناچ نمایشگر مجهز نیست و به این ویژگی نرم‌افزاری نیازی ندارد.

مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو در بخش صفحه نمایش نشان می‌دهد که هر دو گوشی علاوه بر ویژگی‌های مثبت، معایبی نیز دارند. پنل‌های اولد قطعا بهتر از ال‌سی‌دی هستند، اما ویژگی روشنایی بالای جی 7 می‌تواند وضوح بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: جعبه گشایی ال جی جی ۷ تین‌کیو (LG G7 ThinQ) را تماشا کنید


دوربین

دوربین

تنظیمات دوربین در هر دو گوشی وی 35 تین کیو و جی 7 تین کیو یکسان است. هر دو اسمارت‌فون از دوربین دوگانه‌ی اصلی با ترکیب دو لنز 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ یکی از لنزها از نوع استاندارد و دیگری از نوع زاویه باز است.

این دوربین‌ها با قابلیت‌های زیادی همراه هستند. لنزهای زاویه باز به کاربران اجازه می‌دهند که چشم‌انداز بیشتری را در یک قاب دوربین به ثبت برسانند. اما عملکرد آنها در شرایطی با نور کم چندان خوشایند نیست.

ال جی وی 35 تین کیو نیز با همان دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همراه است که در جی 7 تین کیو نیز وجود دارد. هر دو گوشی از ضبط ویدیو با کیفیت 4K و حالت اسلو موشن با سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

در مجموع تفاوت زیادی در این بخش از مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو دیده نمی‌شود.

برنده: مساوی

نرم‌افزارها و آپدیت

نرم‌افزارها و آپدیت

هر دو گوشی جدید ال‌جی به اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند. البته این نسخه از سیستم عامل اندروید از نوع نسخه‌‌ی خالص نیست. اپلیکیشن‌های ال‌جی به صورت پیش‌فرض روی هر دو گوشی نصب شده است، اما کاربران می‌توانند با تنظیمات مختلف، گوشی را مطابق سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند.

کمپانی ال‌جی معمولا تا چند سال پس از عرضه‌ی رسمی گوشی‌های خود،‌ آپدیت‌های نرم‌افزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که به محض انتشار اندروید پی، آپدیت آن نیز منتشر شود. با این اوصاف، تفاوت خاصی نیز در این بخش از مقایسه وجود ندارد.

برنده: مساوی

ویژگی‌ها

قابلیت‌های هوش مصنوعی از مواردی است که در بسیاری از گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند بازار وجود دارد. کمپانی ال‌جی نیز از این گرایش پیروی کرده و گوشی‌های جدید خود را بر برند ThinQ معرفی کرده است؛ این برند از ویژگی‌های هوش مصنوعی در این گوشی‌ها خبر می‌دهد.

گوشی‌های وی 35 تین کیو و جی 7 تین کیو می‌توانند با سایر گوشی‌های ال‌جی با برند تین کیو در ارتباط باشند. البته این قابلیت‌های هوش مصنوعی به اینجا خلاصه نمی‌شود؛ چراکه این کمپانی کره‌ای، دستگاه‌های خود را با دستیار هوش مصنوعی گوگل اسیستنت نیز سازگار کرده است.

گوشی ال جی جی 7 تین کیو به یک دکمه‌ی مجزا برای فعال‌سازی دستیار گوگل مجهز شده است که همانند دستیار بیکسبی در پرچمداران سامسونگ عمل می‌کند. وی 35 تین کیو به دکمه‌ی مجزا برای گوگل اسیستنت مجهز نیست، با اینحال کاربران این موبایل نیز می‌توانند از توانایی‌های این دستیار هوش مصنوعی استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های مهم گوشی جی 7 تین کیو، اسپیکرهای بوم‌باکس است که از طراحی جالبی بهره می‌برد. این اسپیکرها از ساختار داخلی گوشی به عنوان یک محفظه‌ی پخش صدا استفاده می‌کنند که کیفیت صدا را افزایش می‌دهد.

وی 35 تین کیو از ویژگی خاصی برخوردار نیست‌، اما همانند جی 7 تین کیو از Quad DAC و DTS-X Virtual Surround Sound بهره می‌برد.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

قیمت

گوشی هوشمند ال جی جی 7 تین کیو با برچسب قیمتی 750 دلار در بازارها عرضه می‌شود. در حالیکه گوشی وی 35 تین کیو با قیمت بسیار بالای 900 دلاری در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برنده‌ی نهایی در مقایسه ال جی وی 35 تین کیو با ال جی جی 7 تین کیو

وی 35 تین کیو گوشی جدیدتری محسوب می‌شود؛ با اینحال جی 7 تین کیو ارزش خرید را دارد. ظاهر بهتر و ویژگی‌های بیشتر مثل نمایشگر Super Bright، دکمه‌ی مجزا برای گوگل اسیستنت و اسپیکرهای بوم‌باکس،‌ از جمله‌ برتری‌های این موبایل در مقایسه با وی 35 تین کیو هستند.

اما اگر به ناچ نمایشگر علاقه‌ای ندارید، پس باید قیمت بالایی را برای وی 35 تین کیو پرداخت کنید. از برتری‌های این موبایل می‌توان به باتری بزرگ‌تر، صفحه نمایش اولد و رم بیشتر اشاره کرد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر