;
coinex

وجود تفاوت در لیست دریافت کنندگان ارز منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و بانک مرکزی

لیست دریافت کنندگان ارز دولتی که توسط وزارت ارتباطات و بانک مرکزی منتشر شده اند، با هم متفاوتند. اما علت این تفاوت چه می تواند باشد؟

به گزارش تکراتو، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی هر دو نسبت به انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی اقدام نمودند. بعد از انتشار لیست توسط بانک مرکزی مشخص شد که اعداد مندرج در این لیست، در بخش واردات گوشی، با اعدادی که وزیر ارتباطات منتشر کرده، مغایرت دارد.


بیشتر بخوانید:


مغایرت در لیست دریافت کنندگان ارز دولتی

بعد از مقایسه لیست دریافت کنندگان ارز دولتی که توسط این دو سازمان منتشر شده بود، مشخص شد که تفاوت هایی وجود دارد. مثلا در فهرستی که توسط وزارت ارتباطات منتشر شده ارز دریافتی شرکت نودیس پرداز ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۶ یورو اعلام شده اما در لیست منتشر شده بانک مرکزی، این شرکت از بانک ها و سامانه نیما در مجموع ۲۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۵۲ یورو دریافت کرده است.

این دو عدد، با هم ۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۷۴ یورو مغایرت دارند. بعد از بررسی های بیشتر مشخص شد که این مغایرت در مورد سایر شرکت های واردکننده گوشی تلفن همراه نیز صدق می کند.


بیشتر بخوانید: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی جنجال به پا کرد!


علت مغایرت در لیست دریافت کنندگان ارز دولتی چیست؟

آنگونه که اعلام شده به نظر می رسد که علت این باشد که وزارت ارتباطات به میزان گوشی های همراه ثبت سفارش شده اشاره کرده، ولی بانک مرکزی آمار ارز تخصیص داده شده از سوی بانک ها و سامانه نیما را منتشر کرده است.

مورد بعدی اینکه، در لیست منتشر شده توسط وزیر ارتباطات، نام شرکت داتیس امرتات با ۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۰۵ یورو ثبت سفارش وجود داشت اما نام این شرکت در لیست بانک مرکزی وجود نداشت؛ یعنی این شرکت تاکنون موفق به دریافت ارز دولتی نشده است.

در لیست بانک مرکزی نام  شرکت بازرگانی تامین اجتماعی به چشم می خورد که ۳۶۶ هزار و ۳۸۱ یورو ارز دولتی دریافت کرده اما نام آن در فهرست وزیر ارتباطات وجود نداشت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سقوط قطعی دلار به کانال 4000، صرفا با برخورد عادلانه و قاطع قوه قضائیه با گیرندگان ارز دولتی .

    پاسخ