;
coinex

با خیال راحت گوشی بخرید ؛ واردکنندگان گوشی‌های موبایل ارز دولتی دریافت کردند

افزایش عجیب نرخ موبایل بروز مشکلات و شکایاتی را در پی داشت. اما بالاخره تحویل ارز دولتی به واردکنندگان موبایل تایید شد و متخلفان شناسایی شدند.

به گزارش تکراتو، به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت موبایل هم افزایش یافت و مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورد. افراد سودجو از این شرایط سوءاستفاده کرده و با وجود اینکه ارز دولتی دریافت کرده بودند، قیمت ها را افزایش داده و موبایل را با قیمت جدید دلار به مردم می فروختند. قیمت بعضی از گوشی ها تا چندین برابر افزایش یافته بود.


بیشتر بخوانید: تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو ؛ اعتراض مغازه داران به نرخ دلار


با خیال راحت گوشی بخرید!

با خیال راحت گوشی بخرید

آنگونه که اعلام شده ارز دولتی به تمام گوشی های موجود در بازار تعلق گرفته بنابراین می توانید بدون نگرانی و با خیال راحت گوشی بخرید و حتی با کسانی که گرانفروشی می کنند نیز، برخورد کنید.

همچنین استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه نیز ممکن شده و کاربران می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* نوع ارز تخصیص یافته به گوشی‌های خریداری شده را استعلام کنند. بنابراین هیچ فروشنده ای نمی توانند گوشی با قیمت بالا به خریداران بفروشد.


بیشتر بخوانید: استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه


خوشبختانه وزیر ارتباطات لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر نمود تا مردم متوجه شوند که کدام شرکت ها توانسته اند ارز دولتی دریافت کنند. در پی انتشار این لیست بود که مشخص شد یکی از شرکت ها، گوشی های آیفون را با قیمت بسیار بالایی به مردم فروخته است.

هرچند این اقدام وزیر ارتباطات در مورد انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی انتقاد سایر وزیران را به دنبال داشت اما در ادامه بانک مرکزی نیز نسبت به انتشار این لیست اقدام نمود.

آذری جهرمی همچنین در مورد مقابله با گران‌فروشی تلفن همراه اعلام کرد که قرار است کمیته ثبت تلفن همراه در کشور ایجاد شود و مشکلات این بازار مطرح شده و مورد بررسی و پردازش قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی جنجال به پا کرد!


کمیته‌ی ثبت تلفن همراه متشکل از وزارت صنعت و معدن، تجارت، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات خواهد بود و مدیریت آنها را سازمان تنظیم و مقررات به عهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد که یکی از شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه شرکت دام و طیور بوده که قرار است صحت آن بررسی شود و ارزیابی های لازم صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: فهرست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی توسط وزارت ارتباطات اعلام شد


تحویل ارز دولتی به واردکنندگان موبایل

با خیال راحت گوشی بخرید

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی در مورد تحویل ارز دولتی به واردکنندگان موبایل سخن گفت و اعلام نمود که گرچه همه برندهای موبایل موجود در بازار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند و نباید مشمول افزایش قیمت شوند، اما میزان تخصیص ارز به واردات این کالا کمتر از یک سوم نیاز بازار در این بازه زمانی بوده است.

براساس لیست، بالغ بر ۲۲۰ میلیون یورو ارز به واردات انواع تلفن همراه اختصاص پیدا کرده اما فقط حدود ۷۵ میلیون یورو آن به گوشی موبایل تبدیل و وارد بازار شده است که در این باره مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، اعلام کرد که همه برندهای تلفن همراه موجود در بازار از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات سه ماهه گذشته استفاده کرده‌اند و هیچ تفاوتی در برندها برای اختصاص ارز وجود نداشته است.


بیشتر بخوانید:  وزیر ارتباطات: هیچ بهانه ای برای عدم انتشار لیست ارزبگیران قبول نیست!


وی ادامه داد که واردکنندگان تلفن همراه که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده‌اند، نباید کالای خود را با نرخی بالاتر از آن به بازار عرضه کنند و با آنهایی که در این میان تخلف کرده اند حتما برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی ادامه داد که در مدت یک سال تنها حدود ۷۳۰ تا ۷۴۰ هزار دستگاه تلفن همراه با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است و همین موضوع سبب شده تا قیمت ها افزایش یابد چون کمتر از نیاز بازار بوده است. بنابراین کمبود موبایل موجب افزایش قیمت ها شده است.

محبی در پایان تاکید کرد که حتی در صورت کم بودن میزان واردات تلفن همراه نباید این کالا با افزایش قیمت مواجه شود، زیرا از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده شده.

وی تاکید کرد که آنها هم اکنون در حال بررسی مشکلات موجود در بازار تلفن همراه و لوازم جانبی آن هستند تا بتوانند بازار را ساماندهی کنند، چون تلفن همراه جزو سبد خانوار بوده و باید به آن توجه کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    فقط حرف مفت میزنن. الان کجا میشه گوشی با نرخ 4200 خرید هیچ جا نداره همش دروغ و کثیف بازیه. گوشی قدیمی دو سال پیش که 500 بوده الان شده 1500 ای خدا…

    پاسخ

    کجا میفروشن بریم بخریم …اخبار جعلی به ما ندید. خجالت بکشید.

    پاسخ

    فقط حرف میشنویم ولی تو هیچ سایتی گوشی نرخ دولتی ندیدیم.چطور گوشی 300دلاری میشه چهار میلیون دولت کثیف و بدردنخور ایران میدونه و عیاشان ثروت مردم

    پاسخ

    سلام چطور میتونیم گوشی با ارز دولتی بخریم کجا باید اقدام کنیم؟

    پاسخ