;
coinex

کانسپت Nokia Foot ؛ الهام گرفته از فوتبال!

نوکیا فوت (Nokia Foot)، این نامی است که شاید به زودی در صف تولید گوشی‌های نوکیا قرار گیرد. البته شاید؛ چون این گوشی هوشمند هنوز یک کانسپت است.

نوکیا به عنوان یک کهنه سرباز در صنعت ساخت تلفن‌های همراه، در حال بازنشسته شدن است ولی همچنان روح خلاقیت و نوآوری در ساختار این برند جریان دارد. در دو سال گذشته این شرکت فنلاندی بیشترین پتنت‌های دنیای موبایل را به نام خود ثبت کرده است.

کانسپت Nokia Foot ؛ ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک

امروز نیز یک طرح مفهومی از گوشی Nokia Foot توسط وب‌سایت igeekphone منتشر شد. این کانسپت، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که به مجموعه کارهای کلاسیک نوکیا تعلق دارد.

وجود نمایشگر وسیع و بدون حاشیه مدتی است که به هدف کمپانی‌های بزرگ گوشی ساز جهان تبدیل شده است. شیائومی با مدل می میکس و قرار دادن سنسور دوربین جلو در پایین گوشی، حاشیه بالایی نمایشگر را به صفر رساند. اپل و هواوی با استفاده از ناچ نمایشگر و قرار دادن ماژول دوربین در آن، سعی کردند تا نسبت صفحه نمایش به بدنه در محصولات جدید خود را بیشتر کنند.

اما ویوو و اوپو برای گستردگی هر چه بیشتر پنل نمایشگر، ایده جدیدی پیاده کردند. گوشی ویوو نکس (Vivo NEX) و اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) با طراحی خاص دوربین سلفی پاپ‌آپ، موج جدیدی در طراحی گوشی‌های همراه به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: مقایسه اوپو فایند ایکس با ویوو نکس ؛ نمایشی از گوشی‌های تمام صفحه

نوکیا هم طبیعتا از این موج جدید عقب نمانده است. منبع این خبر، تصاویری از کانسپت نوکیا فوت را منتشر کرد. در این عکس‌ها گوشی هوشمندی دیده می‌شود که طراحی خاصی دارد. لبه ها گرد و با انحنای نسبتا زیادی طراحی شده و یک نمایشگر تمام صفحه در پنل جلو خودنمایی می‌کند. این سبک طراحی در نهایت محصولی را شکل داده است که تاثیر بصری قوی ایجاد می‌کند.

نوکیا فوت (Nokia Foot)، این اسمی است که شاید به زودی در صف تولید گوشی‌های نوکیا قرار گیرد. البته شاید؛ چون این گوشی هوشمند هنوز یک کانسپت است.

علاوه بر این طراحی جدید، سخت افزار قدرتمندی هم وجود دارد. اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه رم در کنار یک دوربین دوگانه از لنزهای زایس، خود گویای همه چیز است.

تماشا کنید: باز هم دوربین سه‌گانه اما این‌بار در نوکیا ۹ ایکس

یکی از چیزهایی که در طراحی Nokia Foot جلب توجه می‌کند، چراغ‌های چشمک زن رنگی در کنار بدنه این دستگاه است. احتمالا این 7 چراغ رنگی چشمک زن، نوتیف‌های خاصی را اعلام کرده و در هنگام گوش دادن به موسیقی نیز رقص نور زیبایی اجرا می‌کنند.

یکی از چیزهایی که در طراحی Nokia Foot جلب توجه می‌کند، چراغ‌های چشمک زن رنگی در کنار این دستگاه است. احتمالا این 7 چراغ رنگی چشمک زن، نوتیف‌های خاصی را اعلام کرده و در هنگام گوش دادن به موسیقی نیز رقص نور زیبایی اجرا می‌کنند.

با توجه به طراحی تمام صفحه و اینکه در پنل پشتی هم هیچ اثری از سنسور اثر انگشت وجود ندارد، می‌شود با اطمینان زیادی گفت که این حسگر از همان تکنولوژی استفاده می‌کند که ویوو برای اولین بار در پرچمدار جدیدش به کار گرفت، حسگری قرار گرفته در درون نمایشگر.

طراحان نوکیا گفته‌اند که در نامگذاری این کانسپت از فوتبال (football) الهام گرفته‌اند. نوکیا فوت، طراحی خلاقانه‌ای دارد. در عین حال که دارای یک طراحی جدید و مدرن بوده، سبک کلاسیک را هم حفظ کرده است، اما تا زمانی که به دنیای واقعی راه پیدا نکند، نمی‌توان عملکردش را قضاوت کرد.

شما درباره این طراحی چه نظری دارید؟

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: igeekphone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر