;
coinex

از احتکار گوشی توسط واردکنندگان جلوگیری می شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که از احتکار گوشی توسط واردکنندگان جلوگیری می‌شود. گوشی‌های وارد شده از گمرک تا عرضه ردیابی می‌شوند.

به گزارش تکراتو، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از احتکار گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده اند، راهکاری جدید دارد. قرار است گوشی‌های وارد شده از گمرک تا عرضه ردیابی شوند.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات گوشی های احتکار شده را به بازار تزریق می کند


رهگیری راهی برای جلوگیری از احتکار گوشی توسط واردکنندگان

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که آنها برای جلوگیری از احتکار گوشی توسط واردکنندگان در حال تصمیم گیری هایی هستند. وی در مورد تعیین زمان رجیستری آنها سخن گفت و اعلام کرد که این پیشنهاد تعاملی است و آنها به کمیته رجیستری این پیشنهاد را اعلام کرده اند. قرار است ملاحظات فنی و راهکارهای ارائه شده تا یک ماه آینده بررسی شوند.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت موبایل از ۳۰ تا ۴۰ درصد؛ علت این افزایش قیمت چیست؟


آنگونه که جوشقانی گفته قاچاق گوشی در کشور نزدیک به صفر است و تمام گوشی های وارد شده، رجیستر می‌شوند. اگر مدتی بگذرد و گوشی‎های احتکار شده به بازار عرضه نشده و فعال نشود، در آینده برای این گوشی ها مشکلاتی وجود خواهد داشت.

ابتدا باید گوشی در گمرک ثبت شود، سپس در سامانه‌ همتا و سامانه سازمان هم ثبت شود؛ با انجام این اقدامات گوشی‌هایی که با ارز غیرقانونی عرضه شده‌اند، شناسایی خواهند شد.


بیشتر بخوانید: تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو ؛ اعتراض مغازه داران به نرخ دلار


جوشقانی به اقداماتی که قرار است در بخش‌های داخلی انجام شوند، اشاره کرد و اعلام نمود که در فرآیند توزیع ارز واردکننده تا بازار و کار خرده‌فروشی هم ثبت می‌شود تا مردم درگیر نشوند.

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی تصریح کرد که کلیه اقدامات لازم انجام می‌شود تا مشخص شود که کسی گوشی ‌ها را برای افزایش قیمت احتکار نکرده باشد و در صورت احتکار بتوان آن را تشخیص داد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر