;
coinex

مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارائه می‌شود

مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارائه می‌شود. این کسب‌وکارها نیازی به دریافت مجوز از کانون تبلیغاتی ندارند.

به گزارش تکراتو، هفته پیش تعدادی از سایت‌های تبلیغاتی آنلاین فیلتر شدند. در ابتدا علت این فیلتر و اینکه چه کسی دستور فیلتر آنها را صادر کرده مشخص نبود، اما براساس پیگیری‌های انجام شده توسط تکراتو یکی از مدیران این سایت‌های تبلیغاتی، ای‌نتورک، که فیلتر شده بود اعلام کرد، عدم داشتن مجوز از وزارت ارشاد باعث فیلترینگ شده است.

مدیر ای‌نتورک همچنین اعلام کرد که احتمال دارد فیلترینگ از سوی وزارت ارشاد انجام شده باشد؛ ولی دقیقا مشخص نشد که صادرکننده دستور فیلترینگ چه کسی و چه سازمانی بود.


بیشتر بخوانید: علت فیلتر شدن ای نتورک چیست؟


مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین

مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین

امروز اعلام شد که مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین توسط اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارائه می‌شود و لازم نیست که این کسب و کارها از کانون تبلیغاتی مجوز بگیرند.

امروز جلسه‌ای با حضور معاونت تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد با نماینده اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و یکی از مدیران سایت‌های فیلتر شده در حوزه تبلیغات آنلاین، برگزار شد. در این جلسه اعلام شد که شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات آنلاین نیازی به دریافت مجوز از کانون تبلیغاتی ندارند و تنها دریافت مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مورد تایید وزارت ارشاد است.

رضا الفت‌نسب سخنگوی این اتحادیه در مورد رفع فیلتر سایت‌های تبلیغات آنلاین به پیوست گفت که در حال پیدا کردن اسامی شرکت‌های تبلیغات آنلاینی هستند که فیلتر شد‌اند. لیست این اسامی در نامه‌ای به وزارت ارشاد ارسال خواهد شد تا آنها نیز به دادستانی اعلام کنند این افراد تاییدیه لازم را دریافت کرد‌ه‌اند.


بیشتر بخوانید: آیا وزارت ارشاد در فیلترینگ ای نتورک دست دارد؟


همچنین گفته شده که دستور فیلترینگ از سوی وزارت ارشاد نبوده و آنها صرفا ملزم به ارائه گزارش به درخواست مقام قضایی بوده اند. الفت نصب ادامه داد که رونوشت نامه به دادستانی ارسال خواهد شد تا هماهنگی لازم انجام شود و دغدغه نظارتی وجود نداشته باشد.

شروط لازم برای ارائه مجوز به سایت های تبلیغات آنلاین

الفت نسب در مورد ارائه مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین ، از شروط موجود نیز خبر داد و اعلام کرد که یکی از این شروط این است که افراد تبلیغ کننده، دارای یک مجوز باشند که آنها قطعا در سیستم بازرسی خود این موارد را اعمال خواهند کرد.

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در پایان گفت که تاکنون فیلد تبلیغات در فضای مجازی در سامانه تبلیغاتی وزارت ارشاد اصلا وجود نداشته ولی در نظر گرفته شده که این فیلد به عنوان یک رسته تخصصی در این سامانه قرار گیرد و شرکت‌های تبلیغاتی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در این رسته تخصصی قرار ‌گیرند.

براساس مواد ۹۰ و ۹۱ قانون نظام صنفی نظارت بر آنها بر عهده اتحادیه خواهد بود.

صحبت‌های مدیر ای نتورک در مورد ارائه مجوز به سایت‌های تبلیغات اینترنتی

تکراتو پیگیری‌هایی را در مورد جلسه امروز که پیرو دریافت مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین بود، انجام داده است. شایان شلیله، مدیر ای نتورک توضیحاتی را در این مورد ارائه نمود.

شایان شلیله مدیر ای نتورک در مورد جلسه امروز که با حضور معاونت تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، نماینده اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و یکی از مدیران سایت‌های فیلتر شده در حوزه تبلیغات آنلاین (شایان شلیله)، برگزار شد، توضیحاتی ارائه نمود.

مدیر ای نتورک اعلام کرد که پس از بررسی‌ها و توضیحات ارائه شده مشخص شد که اداره تبلیغات هم دید مثبتی نسبت به این موضوع و کسب‌وکارهایی دارد که از اتحادیه مجوز دارند و تبلیغات را یک فعالیت صنفی می‌داند. این سازمان همچنین روش‌هایی برای حل مشکل سایت‌های فعال در حوزه تبلیغات آنلاین ارائه کرده است.

مدیر ای نتورک ادامه داد که می‌تواند نسبت به رفع فیلتر امیدوار باشد البته اگر صحبت‌های انجام شده در جلسه صحت داشته باشد. همچنین اداره تبلیغات قرار است این مجوز را به راحتی برای سایت‌ها صادر کند زیرا سایت‌های زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند و ممکن است این مشکل برای آنها هم ایجاد شود.

شلیله در مورد مجوزی که قرار است به سایت‌های تبلیغات آنلاین تعلق گیرد اعلام کرد که این مجوز دائمی هستند و نیازی به تمدید آنها وجود ندارد. قرار است مجوز لازم برای سایت‌های تبلیغات اینترنتی توسط اتحادیه کسب و کارها ارائه شود و اداره تبلیغات آن را تایید کند.

چه سازمانی دستور فیلترینگ را صادر کرده است؟

مدیر ای نتورک پاسخ داد که متاسفانه مشخص نشده که چه سازمانی دستور فیلترینگ را صادر کرده است، کمیته مصادیق محتوای مجرمانه نبوده و قوه قضاییه هم نبوده است.

شلیله در پایان اعلام کرد که امیدوار است این اتفاق مسیری باشد برای کم کردن مجوزها زیرا گرفتن مجوز از سازمان‌های مختلف سخت است.

شایان شلیله مدیر ای نتورک  همچنین در توییتی اعلام نموده است که:

اگه خدا بخواد انشالا مشکل فیلتر شدن تمام پلتفرم های تبلیغات با همکاری معاونت رسانه های دیجتیال، اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی. انجمن صنفی و اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شده. انشالا که پای حرفای خودشون باشن و مواردی که صحبت شده رو رعایت کنن.

ارائه مجوز برای سایت های تبلیغات آنلاین

 

.

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر