;
coinex

پیشنهاد استفاده از بیت کوین توسط ایران برای مقابله با تهدید آمریکا

مدیر عامل شرکت BTCC برای مقابله با تهدید آمریکا و سیاست‌های دونالد ترامپ، به ایران پیشنهاد استفاده از ازر مجازی بیت کوین را داده است.

به گزارش تکراتو، چندی پیش نیز اخباری در مورد دور زدن تحریم‌ها توسط ایران با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، منتشر شد. حال، سوال اساسی این است که آیا به کمک پول‌های رمزگذاری شده‌ای مانند بیت کوین، واقعا می‌توان تحریم‌ها را دور زد؟

مقابله با تهدید آمریکا با استفاده از بیت کوین

استفاده از بیت کوین برای مقابله با تهدید آمریکا

ایران در گذشته نیز با تحریم روبه رو بوده است. در این مدت مشکلات زیادی گریبان گیر کشور شد ولی تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا بتوان از طریق آنها مشکلات را کاهش داد و به ارتباط با سایر کشورها ادامه داد. البته بسیاری از کشورها نیز به دلیل ارتباط با ایران در دوران تحریم دچار مشکل شدند و به ناچار جریمه‌های هنگفتی به آمریکا پرداخت کردند.

برای اینکه در دوران تحریم مشکلات ایران کاهش یابد، ارتباطات وجود داشته باشد و کشوری هم به دلیل ارتباط با ایران دچار مشکل نشود، چه باید کرد؟ شاید بیت کوین بتواند راه حل این مشکل باشد.

مدیرعامل شرکت BTCC در مورد دور زدن تحریم‌ها به رئیس جمهور کشور پیشنهاد استفاده از بیت کوین را داده است. وی راه مقابله با سیاست‌های دونالد ترامپ را استفاده از بیت کوین می‌داند.


بیشتر بخوانید: استفاده از بیت کوین برای دور زدن تحریم ها ؛ ارزهای رمزپایه و شکست تحریم‌های بین‌المللی


بابی لی، مدیرعامل شرکت BTCC به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای رمزنگاری شده به رئیس جمهوری ایران به منظور مقابله با سیاست‌های دونالد ترامپ، استفاده از ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین را توصیه کرد. وی در توییتی اعلام کرد:

خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران: در صورتی که شما واقعا می خواهید رئیس جمهور ترامپ را تهدید کنید، شما باید استفاده از ارز ثابت (فیات مانی) به ویژه دلار آمریکا را متوقف کنید و شروع به استفاده از بیت کوین در تمام معاملات تجاری خود نمائید. همچنین تمامی سرمایه ملی خود از طلا و ارزهای خارجی را به بیت کوین تبدیل کنید.

استفاده از بیت کوین برای مقابله با تهدید آمریکا توسط ایران

وزیر ارتباطات نیز چندی پیش در مورد دور زدن تحریم‌ها با استفاده از ارز مجازی ملی که در رسانه های خارجی مطرح می شود سخن گفت. وی اعلام نمود که غیر متمرکز بودن و عدم نظارت مالی بر ارزهای مجازی از جمله خصوصیات پول‌های مجازی است. به گفته وی تمامی رمز ارزها قابلیت دور زدن تحریم را دارند.


بیشتر بخوانید: آیا ایران با استفاده از ارز مجازی ملی تحریم ها را دور خواهد زد؟


بنابراین براساس گفته‌های وزیر ارتباطات و لی به نظر می‌رسد که امکان دور زدن تحریم‌ها از این طریق وجود داشته باشد. اما استفاده از بیت کوین برای این منظور مشکلاتی هم در پی خواهد داشت.

مشکلات استفاده از بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها

بزگترین مشکل استفاده از بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها عدم ثبات قیمتی این پول رمزگذاری شده است. بیت کوین در یک دوره زمانی کمتر از یک سال، نوسانات شدیدی را تجربه نمود. مشکل دیگر نیز پولشویی است که به راحتی از طریق ارزهای رمزنگاری شده امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید: تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آنها را خریداری کرد؟


با وجود بحث‌هایی که در این زمینه اتفاق افتاده، هنوز نمی‌توان گفت که آیا استفاده از بیت کوین می‌تواند برای دور زدن تحریم‌ها کافی باشد یا نه! ایران که استفاده از پول مجازی را ممنوع کرده آیا خود برای رفع مشکلات از آن استفاده خواهد کرد؟

نظر شما در این مورد چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر