;
coinex

پرواز تاکسی هوایی در آسمان ایران

تاکسی هوایی در ایران بیشتر دیده خواهد شد. این عنوانی است که امروز سرتیتر خبرگزاری‌های مختلفی گردید.

شاید از این پس بیشتر شاهد پرواز تاکسی هوایی در آسمان ایران باشیم. اگرچه این خبر جدیدی نیست، اما منوچهر منطقی معتقد است که “محدودیت‌هایی برای استفاده از تاکسی هوایی در ایران وجود دارد که برای رفع این مشکلات با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم کرده‌ایم و اگر این تفاهم اجرایی شود، از این پس بیشتر شاهد پرواز تاکسی هوایی در ایران هستیم.”

تاکسی هوایی در ایران

اما اشتباه نکنید تاکسی هوایی به معنای وجود تاکسی‌ پرنده خودران شهری نیست، همان تاکسی‌های پرنده‌ای که تا سال 2020 در همسایگی‌مان، دبی، به پرواز در خواهند آمد. درواقع تاکسی هوایی، هواپیماهای سبک و کوچکی هستند که قادرند تا در شرایط مختلفی مانند جابجایی بارهای سبک و کوچک و مواقع اورژانس به کمک بیایند.

تاکسی هوایی در آسمان ایران

براساس تعاریف سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) تاکسی هوایی به استفاده از هواپیماهای ۹ تا ۱۹ نفره در مسیرهای بدون برنامه گفته می‌شود که صرفه‌جویی در زمان و هزینه را در پی دارد

تماشا کنید: تست‌های اولیه تاکسی پرنده خودران در دبی آغاز شد

منوچهر منطقی که اکنون دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، پیش از این تجربه مدیریت ایران خودرو را نیز داشته است. البته مدیریت این گروه خودروسازی در آن زمان با چالش‌های فراوانی برای منطقی همراه بود. داستان ماشین‌های پژو که به خودی خود آتش می‌گرفت، مربوط به همان دوران است.

منوچهر منطقی درباره توانمندی ایران در ساخت تاکسی هواویی عنوان کرد:

هواپیماهای مسافربری به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه از آنها هواپیمای مسافربری زیر 20‌ نفر بوده و یک گروه دیگر هم هواپیمای بالای 50‌ نفر هستند.
در زمینه هواپیماهای مسافربری زیر 20‌ نفر، اتفاقا خیلی از گروه‌های مهندسی کار می‌کنند. آنها قادر هستند که خودشان طراحی کرده و هواپیما بسازند.

تاکسی هوایی در ایران به معنای وجود تاکسی‌های پرنده خودران شهری نیست

در هر صورت ایران به دنبال آن است تا صنعت حمل و نقل هوایی خود را گسترش دهد، صنعتی که در حال حاضر یکی از پردرآمدترین صنایع جهان است، اما باید دید که با وجود مشکلات فراوان و البته قوانین موجود، ناوگان تاکسی هوایی در ایران چه زمانی به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: isti، asriran

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر