;
coinex

اولین رمزارز ملی توسط شرکت خدمات انفورماتیک ارائه شد

شرکت خدمات انفورماتیک اولین رمزارز ملی را ارائه کرد. رمزارز ملی پایه‌ریال بر بستر زنجیره بلوک ارائه شده و  برای بهره برداری آزمایشی آماده است.

به گزارش تکراتو، شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرده که این شرکت در راستای اهداف راهبردی خود و همگام با سیاست‌های کلان بانک مرکزی، از چند سال پیش مشغول مطالعه گسترده در این زمینه بوده است. این شرکت سعی داشته با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه‌های فنی، علاوه بر رصد این حوزه از فناوری، گونه‌های مختلف رمزارز را تولید و کاربری‌های آن را در مقیاس‌های آزمایشی مورد بررسی قرار دهد.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد استفاده از بیت کوین توسط ایران برای مقابله با تهدید آمریکا


توسعه اولین رمزارز ملی

هدف اصلی از توسعه زیرساخت رمزارز ملی پایه‌ریال، ارزیابی قابلیت‌های این تکنولوژی در تسهیل مبادلات اقتصادی، افزایش شفافیت و توسعه خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور اعلام شده است. زیرساخت‌های فراهم آمده، این قابلیت را دارند که رمزارز ملی را به پشتوانه پول ملی کشور صادر کنند.

در فاز اول، اولین رمزارز ملی در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار می‌گیرد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای مبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات استفاده شود.


بیشتر بخوانید: آیا ایران با استفاده از ارز مجازی ملی تحریم ها را دور خواهد زد؟


این امر باعث می‌شود بانک‌های کشور بتوانند با تعریف انواع قراردادهای هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، مثل خدمات مبتنی بر کیف پول بپردازند.

نسخه عملیاتی این زیرساخت، پس از پشت سر گذاشتن دوران آزمون و کسب بازخورد، تا سه ماه آینده در قالب یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالین نظام پولی و بانکی قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mizanonline

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مزیت بیت کوین اینه که کسی نمیتونه اونو مفتی مفتی تولید کنه و حداکثر آن مشخصه.

    اگه دولت بتونه اونو تولید بکنه هیچ ارزشی نداره.

    پاسخ