;
coinex

اپلیکیشن‌ساز مستر 2 اپ در الکامپ 97 ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید

اپلیکیشن‌ساز مستر 2 اپ یک بستر اینترنتی است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن و بدون داشتن دانش توسعه اپ و یا کد نویسی برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازند. در نمایشگاه الکامپ 97 تهران به غرفه این استارتاپ سر زده‌ایم.

کسب و کار مستر 2 اپ فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و طراحی راهکارهای مبتنی بر وب شروع کرد. امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی برای انتقال مطالب خود به مخاطبین، به سراغ توسعه اپلیکیشن می‌ورند. وجود چنین نیازی در بازار وب‌مسترینگ ایران تیم مستر 2 اپ را به فکر طراحی و ساخت چنین وب‌سایتی انداخت.

فرآیند تولید محصول توسط مستر 2 اپ که شامل اپلیکیشن ووکامرس و اپلیکیشن وردپرس می‌شود، حدودا یک سال زمان صرف کرد و پس از آن به مرحله تولید رسید. پروژه مستر 2 اپ به طور دائم در حال به‌روز شدن است و تیم با توجه به نیاز وب‌مستر‌ها امکانات و ویژگی‌های جدیدی به پروژه خود اضافه می‌کنند.

از جمله ویژگی‌هایی که می‌توان برای اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط مستر 2 اپ برشمرد می‌توان به پوسته لایو،‌ سرعت بالا و Native بودن، طراحی متریال و انتشار در مارکت‌های مختلف اشاره کرد. اپلیکیشن هایی ساخته شده به دست مستر 2 اپ قابلیت سفارشی سازی و تغییرات زیادی را دارند و مشتریان می‌توانند هر گونه تغییر مانند تم‌های رنگی، بنرها، منوها و کلی امکانات دیگر را به صورت لایو و آنی و بدون نیاز به نصب مجدد اپلیکیشن بر روی آن اعمال کنند.


بیشتر بخوانید: خشکشویی آنلاین پاکپوش در الکامپ ۹۷ ؛ با گوشیت لباس بشور!


اپلیکیشن وردپرس، اپلیکیشن فروشگاهی و اپلیکیشن‌های آگهی از جمله مواردی است که این تیم توانایی توسعه آنها را دارند. این تیم برای ساخت یک اپلیکیشن اندروید یا iOS به صورت دائمی مبلغی در حدود 400 هزار تومان دریافت می‌کند.

آشنایی با اپلیکیشن‌ساز مستر 2 اپ در الکامپ 97

خبرنگار تکراتو به سراغ غرفه مستر 2 اپ و آقای مهدی قاسمی، مسئول بخش فنی، رفت تا از سیر تا پیاز کسب و کار آنها با خبر شود. قاسمی در ابتدا توضیح مختصری در مورد فعالیت‌های مستر 2 اپ داد. او گفت:

مستر 2 اپ به طور کلی به توسعه اپلیکیشن برای وب‌سایت‌های وردپرسی و کلیه سایت‌های CMS محور مشغول است. ما کسب و کار خود در زمینه IT را از سال 90 آغاز کردیم اما مستر 2 اپ از سال 93 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. تاکنون به وجود اینکه جذب سرمایه نداشتیم و همه سرمایه را خودمان تهیه کردیم، ولی از آنچه پیش آمده رضایت داشته‌ایم.

آنطور که آقای قاسمی می‌گوید، تاکنون نزدیک به 6 هزار نفر مشتری در وب‌سایت مستر 2 اپ ثبت نام کرده‌اند و حدود 10 هزار اپلیکیشن دریافت کرده‌اند. همچنین او می‌گوید که تاکنون نزدیک به هزار نفر از این سیستم پلن‌های دائمی و موقت دریافت کرده‌اند. وی درخصوص قابلیت‌های اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط این تیم می‌گوید:

به طور کلی استفاده زیادی از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) نظیر وردپرس می‌شود. امروزه برخی از وب‌سایت‌های بزرگ نیز کماکان از وردپرس استفاده می‌کنند. مطابق آمار ما حدود 50 تا 60 درصد از صاحبین وب‌سایت از وردپرس استفاده می‌کنند. وب‌مسترها برای ارتباط بهتر با مخاطبین‌شان می‌توانند با مراجع به وب‌سایت مستر 2 اپ و حتی بدون ارتباط مستقیم با ما، اپلیکیشن خود را بسازند و در عرض چند دقیقه آن را دانلود کنند. فقط تنها کاری که آنها باید بکنند این است که افزونه مربوطه را بر روی وردپرس خود نصب کنند.

اپلیکیشن‌ها بازخورد بیشتری از وب‌سایت‌ها دارند

این مسئول تیم فنی مستر 2 اپ در خصوص ایده‌های اولیه تشکیل این کسب و کار به خبرنگار تکراتو گفت:

با توجه افزایش استفاده‌ها از وردپرس در طول چند سال اخیر و استفاده تعداد بیشتری از کاربران از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به جای مراجعه به وب‌سایت، تصمیم گرفتیم تا چنین بستری را برای تولید راحت‌تر اپلیکیشن‌های مخصوص وب‌سایت راه‌اندازی کنیم. امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ نظیر دیجی‌کالا بیشتر مراحعین خود را از طریق اپلیکیشن خود دریافت می‌کنند. این موضوع قدرت اپلیکیشن‌ها و اسمارت‌فون‌ها را نشان می‌دهد.

ما پیش از آنکه فعالیت مستر 2 اپ را آغاز کنیم نیز در زمینه توسعه اپلیکیشن فعالیت می‌کردیم، چرا که بر قدرت و اهمیت این بستر واقف بودیم.

استارتاپ مستر 2 اپ
مستر 2 اپ در نمایشگاه الکامپ 97 تهران. (اعتبار : تکراتو)

قاسمی در خصوص رقبا و سایر وب‌سایت‌های اپلیکیشن‌ساز بیان داشت:

تعداد افراد و تیم‌های سازنده اپلیکیشن که بسیار زیاد است، اما سایت‌های اپلیکیشن‌ساز معروف نظیر ما در ایران از 4 یا 5 عدد فراتر نمی‌رود. تیم ما از سال 93 که وارد بازار شد در کنار اپچار و پازلی جزء نخستین استارتاپ‌های فعال در این زمینه بوده‌ایم. در ادامه نیز سه چهار تیم دیگر نیز وارد این حوزه شده‌اند.

مستر 2 اپ از نظر فنی و پشتبانی بالاتر از رقبا

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت‌ها و برتری‌های تیم خود را در مقایسه با سایر رقبا در چه مواردی می‌داند، به خبرنگار تکراتو توضیح داد:

ما از لحاظ فنی نسبت به سایر رقبا خود برتری داریم. به این دلیل که اپلیکیشنی را که ما به دست کاربر می‌سپاریم از نظر زیرساختی هیچ‌گونه ارتباطی با وب‌سایت ما ندارد. اما این موضوع در میان سایر رقبا دیده نمی‌شود. اگر یک ماه، یک سال یا ده سال دیگر کسب و کار ما تعطیل شد، اپلیکیشنی که به دست مشتری سپردیم کماکان به قوت خود پابرجاست.

به علاوه مطابق گفته کاربران تیم ما از نظر پشتیبانی نیز نسبت به سایر رقبا پیش‌تر است. البته انتقادهایی در این زمینه نیز وجود داشته است. همچنین مورد دیگری که باید به آن پرداخت این است که مستر 2 اپ این قابلیت را دارد که بنابر درخواست کاربر اپلیکیشن‌ها را شخصی‌سازی کند. به این صورت که مطابق درخواست‌ آنها ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به اپلیکیشن اضافه می‌کنیم.

قاسمی آینده کسب و کار خود را در فروش این خدمات به مشتریان خارجی می‌بیند. او همچنین به عنوان نکته پایانی اشاره می‌کند که نام این پروژه در ابتدا wp2app بوده است و صرفا فقط برای وب‌سایت‌های وردپرس اپلیکیشن طراحی می‌کردند، اما پس از آنکه سایر سیستم‌های مدیریت محتوا را نیز پوشش دادند، این نام را به مستر 2 اپ تغییر دادند.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر