;
coinex

گفته‌های فیروزآبادی در مورد شرایط رفع فیلتر تلگرام ؛ بررسی آمار استفاده از فیلترشکن ها

دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مورد رفع فیلتر تلگرام و همچنین آمار استفاده از فیلترشکن ها در کشور سخن گفت. استفاده از فیلترشکن کاهش یافته است.

به گزارش تکراتو، فیروزآبادی اعلام کرده رفع فیلتر تلگرام دارای شرایطی خاص است. وی در مورد استفاده از فیلترشکن‌ها هم اعلام کرد که کمتر از هشت درصدِ کاربران فضای مجازی از فیلترشکن استفاده می کنند. به گفته وی ایرانیان از ۷۰ نوع فیلترشکن استفاده می‌کنند که بخش عمده آن تسهیلاتی است که بعضی از کشورهای غربی فراهم می‌کنند تا این قابلیت را در ایران ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: بررسی میزان فعالیت کاربران در تلگرام بعد از فیلترینگ


شرایط رفع فیلر تلگرام و آمار استفاده از فیلترشکن ها

بررسی آمار استفاده از فیلترشکن ها

دبیر شورای عالی فضای مجازی علاوه بر پرداختن به موضوع آمار استفاده از فیلترشکن ها در مورد رفع فیلتر پیام‌رسان تلگرام سخن گفت. وی اعلام نمود که تعدادی پیام رسان خارجی در کشور فیلتر هستند که علت آن یا دلایل قضایی بوده یا شرایط خاص اجتماعی.

فیروزآبادی ادامه داد که تاکنون چندین بار از وی سوال شده آیا رفع فیلتر تلگرام در دستور کار قرار دارد یا نه؟ چه شرایطی برای رفع فیلتر در نظر گرفته شده است؟

وی در پاسخ به این سوالات اعلام کرد که کشور در شرایط نابرابر قرار دارد، یعنی برای این منظور باید ۵۰ درصد از ترافیک شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد یا ۵۰ درصد از رسانه‌های کشور در سکوها و پلتفرم‌های ایرانی قرار داشته باشند.


بیشتر بخوانید: کمپین نه به فیلترینگ ؛ گفتگو اختصاصی تکراتو با عادل طالبی در الکامپ ۹۷


وی این موضوع را یک سیاست مکتوب در مرکز ملی فضای مجازی دانست و ادامه داد وقتی این ۵۰ درصد عملی شود بسیاری از نگرانی‌ها نیز برطرف خواهند شد. وی در ادامه در مورد نگرانی‌های موجود سخن گفت و اعلام کرد که یکی از این نگرانی‌ها تحریم است.

به گفته وی اگرپلتفرم‌ها ۱۰۰ درصد خارجی باشند، کشور در مقابل تحریم هیچ تمهیدی نخواهد داشت، آن هم در شرایطی که بسیاری از کارهای روزمره مردم با این گونه پلتفرم‌ها انجام می‌شود. وی گفت که قرار است به زودی نظام بانکی و بیمه هم به همین پیام‌رسان‌ها افزوده شوند.


بیشتر بخوانید: آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه ۹۷ منتشر شد ؛ تلگرام همچنان محبوب!


میزان کاربران فعال در تلگرام فارسی

گفته‌های فیروزآبادی در مورد شرایط رفع فیلتر تلگرام

به گفته فیروزآبادی ۲۵ تا ۳۰ میلیون کاربر در تلگرام فارسی در حال فعالیتند و اکنون خیلی از کسانی که در طلاگرام یا هاتگرام حساب کاربری دارند، در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی هم عضو هستند.

به گفته فیروزآبادی بعد از فیلترینگ تلگرام روزی دو میلیون نفر به داخلی‌ها روی آوردند و این نشان از اعتماد اجتماعی بالا دارد و اینکه گفته می‌شود مردم از فعالیت اقتصادی‌ در یک پلتفرم ایرانی هراس دارند، درست نیست.

فیروزآبادی در پایان اعلام کرد که علت اصلی کاهش آمار استفاده از فیلترشکن ها در کشور، استفاده از دو پیام رسان تلگرام طلایی و هاتگرام است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: khabarone

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر