;
coinex

حمایت از تولیدات ایران ساخت افزایش رفاه مردم را به دنبال دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود که حمایت از تولیدات ایران ساخت و کالاهای ایرانی، می‌تواند افزایش رفاه مردم را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تکراتو، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرده است که حمایت از تولیدات ایران ساخت و کالاهای ایرانی نیاز به حمایت مردم دارد. وی ادامه داد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا از این طریق مردم برای حمایت از تولید داخل و خرید این کالاها تشویق شوند.

افزایش تولیدات ایران ساخت با حمایت مردم

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، در مورد بهبود فضای کسب و کار در کشور سخن گفت و آن را عامل مهمی برای حمایت از کالای ایران اعلام نمود. به گفته شریعتمداری، خانواده ایرانی باید بداند که با خرید و مصرف محصولات با کیفیت تولید داخل، گام مهمی در اشتغالزایی جوانان کشور برداشته است.

شریعتمداری ادامه داد که برای رونق بازار تولید داخل که کارآفرینی و افزایش بهره وری تمام حوزه‌ها ، مقدمه‌ی آن است در نهایت باعث رفاه اجتماعی مردم می‌شود و باید بستر و زمینه مناسب برای ارتقای کیفی محصولات داخلی به وجود آید تا این محصولات هم بتوانند در بازارهای بین المللی حضور یابند.

بررسی اقدامات لازم برای حمایت از تولیدات ایران ساخت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد اهداف جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت سخن گفت و اعلام نمود که در ایران تولیدکنندگان داخلی محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند که با فرهنگسازی درست باید مردم را به سمت مصرف این کالاها سوق داد.

حمایت از تولیدات ایران ساخت

به گفته وی حمایت مردم می‌تواند، افقی روشن را پیش روی صنعتگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی قرار دهد تا بتوانند با امیدی دو چندان به فعالیت خود ادامه دهند و اقتصادی شکوفا را برای ایران به ارمغان آورند.

وی مهمترین اقدام برای حمایت از کالای ایرانی را جلوگیری از ورود هرگونه کالای قاچاق به کشور اعلام کرد و بیان نمود که واردات قاچاق ضربه سنگینی به تولید کننده داخلی می زند. شریعتمداری با بیان اینکه باید برای مردم مزایای خرید کالای باکیفیت داخلی را بیش از پیش تبیین کرد گفت که دولت، مصرف کننده و تولیدکننده در سه راس مثلث حمایت از کالای داخلی قرار دارند که باید هر یک نقش خود را به درستی ایفا کنند و مصرف کننده داخلی باید از مزایای خرید کالای داخلی آگاه شود و این امر با اقدامات مختلف همچون ترویج و تبلیغات میسر می شود.

وی برای حمایت از کالای ایرانی به فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا اشاره کرد و آن را عاملی تاثیرگذار دانست. به گفته وی در این مسیر جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت می‌تواند با فرهنگ سازی مقوله حمایت از تولید داخلی، دستیابی به اهداف در نظرگرفته شده در این عرصه را تسریع کند.

وی ادامه داد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تا سال 1404 چشم اندازی برای خود در نظر گرفته که در آن مواردی همچون دستیابی جایگاه اول صنعتی، معدنی و تجاری در منطقه، دستیابی به اقتصاد متنوع با سهم غالب بخش غیرنفتی و غیردولتی، توسعه یافتگی براساس فن آوری‌های پیشرفته و متنوع در تولیدات صادراتی پیش بینی شده است.

به گفته شریعتمداری نگاهی به این چشم اندازهای آینده با حمایت از کالای ایرانی ارتباط مستقیم دارد و این وزارتخانه هم گام با دولت در مسیر حمایت از نیروی خلاق و کارآفرین گام بر می دارد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ایران ساخت، پانزدهم آبان ماه 1397 است.

.

منبع: iransakht

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر