;
coinex

قیمت بلیت هواپیما هم ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت

قیمت بلیت هواپیما هم افزایش یافت. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که قیمت بلیت پروازها به صورت ملایم ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تکراتو، اسعدی سامانی در مورد تامین ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها در سامانه نیما سخن گفته است. وی در این مورد اعلام کرد که با توجه به اینکه نرخ ارز نیما بر اساس بازار ثانویه است، قیمت بلیت پروازها به صورت ملایم ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: احتمال حذف ایران از مسیر ایرلاین‌های خارجی ؛ آینده‌ای نامشخص در صنعت هوانوردی کشور


افزایش قیمت بلیت هواپیما به صورت ملایم

اسعدی سامانی درباره آخرین تصمیماتی که برای تامین ارز ایرلاین‌های داخلی گرفته شده، اظهار کرد که تا چندی پیش ارز مورد نیاز شرکت هواپیمایی با نرخ 4200 تومانی (دولتی) تامین می‌شد، اما مدتی است که دیگر این نوع ارز در اختیار ایرلاین‌ها قرار نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید: جنگنده پنهانکار ایران ؛ وقتی نشنال اینترست هواپیمای رادارگریز ایران را نقد می‌کند


وی ادامه داد که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی قرار بوده است ارز ایرلاین‌ها بر اساس سامانه سما تامین شود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده تا ارز از طریق سامانه نیما که ارز بازار ثانویه بوده و قیمت آن حدود 7400 تومان است، تامین شود.

وی بیان کرد که بر این اساس نرخ بلیت پروازها به صورت ملایم‌تری افزایش می‌یابد که افزایش قابل توجهی هم نخواهد بود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت که میزان افزایش نرخ بلیت پروازها 40 تا 50 درصد خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر