;
coinex

چگونه کانال تلویزیون اینستاگرام (IGTV) بسازیم؟

کانال تلویزیون اینستاگرام مجموعه‌ ویدیوهایی را شامل می‌شود که شما آن را آپلود کرد‌ه‌اید. درست مانند کانال‌های یوتیوب قابلیت عضوگیری نیز مهیاست. در این نوشتار نحوه ساخت کانال تلویزیون اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

کمپانی فیسبوک که در سال 2013 با مبلغ یک میلیون دلار شبکه اجتماعی اینستاگرام را خریداری کرد و حدود یک ماهی می‌شود که تلویزیون اینستاگرام یا آی‌جی‌تی‌وی (IGTV) را راه‌اندازی کرده است. پیش از این شاهد قابلیت استوری در اینستاگرام بوده‌ایم، قابلیتی که به نظر می‌رسد زاکربرگ و تیمش از اسنپ‌چت کش رفته باشند. اما حال به نظر می‌رسد این غول سیلیکون ولی در نظر دارد پا در کفش یوتیوب بگذارد.

کارشناسان فیسبوک به خوبی آگاهند که ویدیو چه توانایی‌هایی دارد. بیش از 78 درصد از ترافیک اینترنت در سراسر دنیا به تماشای ویدیو توسط کاربران اختصاص دارد. اینستاگرام در ابتدا که در سال 2010 توسط کوین سیستروم طراحی شد، جای خود را به عنوان پلتفرم به اشتراک گذاری تصاویر باز کرد.


بیشتر بخوانید : تلویزیون اینستاگرام چیست ؛ همه چیز درباره IGTV اینستاگرام


به مرور شاهد امکان به اشتراگ‌گذاری ویدیوهای 15 ثانیه و مدت‌ها بعد ویدیو‌های یک دقیقه‌ای در این زیر مجموعه فیسبوک بودیم. همچنین در بخش استوری اینستاگرام نیز امکان بارگذاری ویدیو در غالب‌های گوناگون و تا سقف زمانی 10 ثانیه وجود دارد. امکان بخش زنده یا لایو از طریق استوری نیز از دیگر قابلیت‌های مبتکرانه این سرویس بوده است.

تلویزیون اینستاگرام

چگونه کانال تلویزیون اینستاگرام بسازیم؟

اکنون با ارائه تلویزیون اینستاگرام در ارتقا جدید این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند تا سقف یک ساعت ویدیو بر روی کانال خود در اینستاگرام آپلود کنند. در صفحه نخست این اپلیکیشن، گوشه سمت راست بالا، می‌توانید آیکون مربوط به IGTV اینستاگرام را مشاهده کنید. اگر اپلکیشن خود را آپدیت کرده باشید، احتمالا باید تاکنون نوتیفیکیشن آن برای شما ارسال شده باشد. با لمس این گزینه می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را دنبال کنید. حتی می‌توانید اپلیکیشن مستقل تلویزیون اینستاگرام (IGTV) را دانلود کنید.

در رویداد زنده IGTV که چندی پیش برگزار شد،‌ کوین سیستروم (Kevin Systrom)، مدیرعامل اجرایی اینستاگرام گفت:

هم‌اکنون هیچگونه تبلیغاتی در تلویزیون اینستاگرام وجود ندارد، اما واضح است که محل بسیار معقول و مناسبی برای این کار خواهد بود.

علی‌رغم اینکه هیچ‌راهی برای کسب درآمد از طریق IGTV وجود ندارد، اما در طول مدتی که از پیدایش آن می‌گذرد کاربران و برند‌های زیادی کانال تلویزیون اینستاگرام را راه‌اندازی کرده‌اند. از نظر محتوا اما تاکنون وضعیت زیاد جالب نیست. هرچند کاربرانی مانند Lele Pons که برنامه آشپزی خود را با عنوان Cooking With Lele در بستر آی‌جی‌تی‌وی به پیش می‌برند نیز وجود دارند، اما بخش عمده‌ای از کاربران استوری‌ها و یا ویدیو‌های قدیمی یوتیوب را باز نشر می‌کنند که ظاهر قشنگی به کار نداده است.

راهنمای ساخت کانال IGTV

برای شروع کار با تلویزیون اینستاگرام می‌بایست ابتدا کانال خود را ایجاد کنید. برای این کار در صفحه Home یا همان صفحه اصلی، گوشه سمت راست بالا، در کنار آیکون پیام‌ها، اگر اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده باشید، می‌توانید آیکون تلویزیون اینستاگرام را مشاهده کنید. با لمس این گزینه تلویزیون اینستاگرام باز خواهد شد.

کانال تلویزیون اینستاگرام
آموزش ساخت کانال تلویزیون اینستاگرام

دسته‌بند‌ی‌های مختلفی اعم از برای شما (For You)، ویدیو‌های فالوکننده‌ها (Following)، ویدیو‌های وایرال (Popular) و ادامه مشاهده (ِContinue Watching) برای تماشای ویدیو وجود دارد. همچنین با استفاده از کادر جستجو می‌توانید به دنبال ویدیو مدنظر خود بگردید، اما برای ساخت کانال تلویزیون اینستاگرام در روبه‌روی کادر جستجو، آیکون چرخ‌دنده را لمس کنید. پس از آن ساخت کانال (Create Channel) را انتخاب کنید. در ادامه یک اسلاید شوی سه مرحله‌ای را مشاهده خواهید کرد که توضیحاتی درباره IGTV ارائه می‌کند.

  • اسلاید اول: تلویزیون اینستاگرام بستری جدید برای خلاق‌ بودن و ارتباط برقرار کردن با مخاطبین‌تان با استفاده از ویدیوهای طولانی‌تر است.
  • اسلاید دوم: با بهره‌گیری از ویدیو‌های طولانی‌تر از یک دقیقه، کارهای بیشتری می‌توان انجام داد.
  • اسلاید سوم: IGTV برای مشاهده ویدیوها به صورت تمام صفحه و عمودی طراحی شده است، بنابراین بهینه‌ترین حالت مشاهده با موبایل است.

در ادامه می‌بایست بر روی گزینه “Create Channel” کلیک کنید. اگر که منتظر مراحل بیشتری بودید، باید بگوییم که زمان بیشتری نیاز نخواهید داشت، کانال شما شاخته شده است. اکنون روبه‌روی کادر جستجو می‌توانید آیکون مربوط به کانال خود را مشاهده و با لمس آن به کانال تلویزیون اینستاگرام خود مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید : امکان پخش ویدیوهای طولانی در اینستاگرام با IGTV


چگونه کانال تلویزیون اینستاگرام بهتری داشته باشیم

همانطور که اشاره کردیم تلویزیون اینستاگرام آنچنان قوت نگرفته است، به طوری که به جرات می‌توان گفت مقایسه آن با یوتیوب چیزی شبیه به یک شوخی است. در ادامه این نوشتار سعی می‌کنیم نکاتی را بازگو کنیم تا با بهره‌گیری از آنها بتوانید یک کانال تلویزیون اینستاگرام بهینه برای خود دست و پا کرده و استفاده از کانال IGTV خود را به بهترین حالت ممکن انجام دهید

استوری‌ها را در کانال خود بازنشر نکنید: یک استوری اینستاگرام پس از 24 ساعت محو می‌شود، پس به کیفیتی متناسب با خودش نیاز دارد. اما ویدیوهای تلویزیون اینستاگرام برای همیشه ماندگار هستند. بنابراین ویدیوهایی باکیفیت‌تر از استوری‌هایتان را در کانال به اشتراک بگذارید.

قاب ویدیو‌ها باید عمودی باشد: به نظر نکته بدیهی می‌آید ولی با گشتی در میان کانال‌های مختلف IGTV بسیاری از ویدیوها را می‌بینید که از یوتیوب برداشته شده‌اند و همانطور که می‌دانید ویدیوهای یوتیوب افقی هستند. درست مانند قابلیت استوری ویدیوهای IGTV نیز می‌بایست 1080 در 1920 پیکسل و یا نسبت ابعاد آن 16 به 9 باشند.

از کیفیت ویدیوها غافل نشوید: هرگز ویدیوهایی با کیفیت ضعیف را بارگذاری نکنید. اگر می‌خواهید کانال‌تان جلوه خوبی داشه باشد، میان کیفیت ویدیوهای استوری و کانال خود تفاوت قائل شوید. کیفیت ویدیوهایی که با موبایل گرفته می‌شوند عمدتا بالا نیستند. تنها به صرف اینکه می‌توانید با موبایل خود برای کانال محتوا تهیه کنید، به این معنا نیست که ویدیوها برای کانال مناسب هستند.

ویدیوهای طولانی آپلود نکنید: براساس تجربه کاربران، بهینه‌ترین بازه زمانی برای ویدیوهای یوتیوب بین 2 تا 3 دقیقه است. به نظر می‌رسد که این موضوع برای تلویزیون اینستاگرام نیز صادق باشد. کافی است کمی فکر کنیم که اگر خودمان مخاطب بودیم، چقدر احتمال داشت که به تماشای یک ویدیویی 30 یا 40 دقیقه‌ای بنشینیم. مگر آنکه شما یک کارگردان حرفه‌ای باشید و یا آنقدر شخصیتی جذاب داشته باشید که مخاطب را مجاب کنید تا نیم ساعت به شما چشم بدوزد. در غیر این صورت پیشنهاد ما برای مدت زمان ویدیو در تلویزیون اینستاگرام چیزی بین 2 تا 5 دقیقه است.

یک شوی تلویزیونی راه بیاندازید: ارتباط شما با مخاطبین بیشتر و بیشتر می‌شود، زمانی که مجموعه‌ای از ویدیو‌ها را تهیه کنید. در چنین حالتی مردم احتمالا تمایل بیشتری پیدا می‌کنند که عضو کانال شما شوند، چون نمی‌خواهند اپیزود‌های بعدی را از دست بدهند. نمایش‌های متن‌محور، ویدیو‌های آموزشی، نمایش‌های واقعی و یا حتی گیم‌شوها از جمله پیشنهادهای ما هستند.

با برنامه آپلود کنید: برایان اسلاوا (Bryant Eslava) که تجربه برندسازی با نش گریر (Nash Grier) و کمرون دالاس (Cameron Dallas) را دارد، پیشنهاد می‌کند که پست‌ها را باید با یک برنامه ثابت و منظم به اشتراک گذاشت. او می‌گوید:

بگذارید فالوورهایتان بدانند که شما هر هفته و در زمان‌های مشخصی ویدیوهایتان را در IGTV قرار می‌دهید. مطمئن باشید که بر اساس یک جدول زمانی عمل می‌کنید. تصور کنید که یک شوی تلویزیونی دارید که سر موقع باید روی آنتن برود. با چنین کاری، مخاطبین‌تان هیچ اپیزودی را از دست نمی‌دهند.

از افکت‌های مخصوص استفاده کنید: در این راستا که ویدیوهای‌تان کاملا برجسته و منحصر به فرد باشد، اسلاوا پیشنهاد می‌کند که از افکت‌های مخصوص به خود استفاده کنید. او در این رابطه می‌گوید:

مثال‌های خوب این قضیه، تبلیغات‌هایی است که برندها در میان استوری‌های خود می‌گذارند. آنها از متن، گرافیک و پاپ‌آپ‌ها برای هرچه برجسته‌تر شدن ویدیوهای خود استفاده می‌کنند.

برای ویدیو‌های خود تبلیغ کنید: در نهایت فراموش نکنید که ویدیوهای شما باید پروموت شوند. برای اینکار می‌توانید تیزرهای کوتاه تهیه کنید و استوری بگذارید. به فالوورهای خود بگویید که می‌توانند ویدیو کامل را در کانال تلویزیون اینستاگرام شما تماشا کنند.

بیشتر بخوانید :

.

منبع: forbes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    متشکر عالیه

    پاسخ