;
coinex

فواید استفاده از وی پی ان چیست و چرا باید از VPN روی گوشی استفاده کنیم؟

فواید استفاده از وی پی ان چیست و اصولا چرا و در چه مواقعی باید از آن استفاده کرد. به طور خلاصه افزایش امنیت تبادل اطلاعات، دسترسی آزادتر به اطلاعات و امکان دانلود محتوا بدون دردسرهای مختلف از مزایای استفاده از VPN به شمار می‌رود.

احتمالا شما نیز از دوستان خبره خود، نام وی پی ان را شنیده‌اید، هرچند احتمالا فواید استفاده از آن را نمی‌دانستید، یا به طور کلی در رابطه با VPN و دلیل استفاده آن از سوی افراد متخصص اطلاعی ندارید، در این مقاله به این مسائل پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان فیلترشکن ها را مسدود کرد ؛ روش فیلترینگ وی‌پی‌ان (VPN) به زبانی ساده

VPN خلاصه شده کلمات ویرچوال پرایوت نتورک (Virtual Private Network) است. به بیان ساده، وی‌پی‌ان راهی است برای استفاده از اینترنت به صورتیکه ISP یا دیگران از نحوه استفاده شما اطلاعی پیدا نکنند. به وسیله وی پی ان شما ابتدا به یک واسط متصل می‌شوید و سپس از طریق آن واسطه، به وب سایت مورد نظر خود ورود پیدا می‌کنید. معمولا با استفاده از VPN می‌توانید اطلاعات حساس نظیر رمزهای عبور و اطلاعات بانکی خود را نیز رمزگذاری می‌نمایید.

فواید استفاده از وی پی ان روی گوشی هوشمند

حتما به خاطر داشته باشید که استفاده از وی پی ان احتمالا به کاهش سرعت دسترسی شما به اینترنت می‌انجامد؛ چراکه به بیان ساده، شما برای دسترسی به وب سایت مورد نظر خود، یک گام اضافه برداشته‌اید. در هنگام استفاده از وی‌پی‌ان امکان تغییر مکان جغرافیایی اتصال خود را به صورت مجازی در اختیار خواهید داشت، البته با استفاده از همین ویژگی می‌توانید سرعت اتصال به اینترنت خود را نیز افزایش دهید (در صورتیکه به طور خودکار سریعترین سرور VPN برای شما انتخاب نمی‌شود، سرورهای مختلفی را امتحان کنید).

افزایش امنیت

افزایش امنیت در اینترنت

استفاده از اینترنت، بدون رمزگذاری اطلاعات روشی بسیار غلط است. تفاوتی نمی‌کند روش اتصال شما به اینترنت از طریق وای فای مکان‌های عمومی نظیر کافی شاپ و هتلها باشد یا محل کارتان، به طور کلی تبادل اطلاعات بدون رمزگذاری روش خطرناکی به شمار می‌رود. استفاده از وی پی ان در روی گوشی موجب افزایش امنیت شما به وسیله رمزگذاری این اطلاعات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از VPN ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

هرچند که این کار ممکن است امنیت اطلاعات شما را به طور کامل تضمین نکند، اما امنیتی به مراتب بالاتر در مقایسه با حالت اتصال عادی به شما می‌دهد. اکثر وی‌پی‌ان های معتبر، از روش رمزگذاری “اند تو اند” استفاده می‌کنند، به این صورت حتی اگر کسی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند، شکستن رمز این اطلاعات برای او به دردسر بزرگی تبدیل خواهد شد. البته استفاده از VPN معتبر بسیار مهم است؛ چرا که امکان دسترسی واسطه اتصال به اطلاعات شما نیز وجود دارد.

دسترسی نامحدود

دانلود VPN

با استفاده از ویژگی تغییر مکان اتصال از طریق وی پی ان، امکان اتصال به اینترنت بدون محدودیت –با محدودیت کمتر- را خواهید داشت. به عنوان مثال، در صورتیکه از چین قصد اتصال به سرویس گوگل را داشته باشید، بدون تغییر موقعیت جغرافیای خود با مشکل مواجه خواهید شد. در جای دیگر، سرویس‌های پخش تلویزیون اینترنتی تنها برای بعضی کشورها رایگان است. با استفاده از وی پی ان قادر خواهید بود، از سرویس‌های رایگان کشوری که آی پی خود را به آن نقطه تغییر داده‌اید، استفاده کنید.

احتمالا با تغییر موقعیت جغرافیایی خود و استفاده از موقعیت مجازی در کشورهای دیگر با دیدن امکانات جدید شوکه خواهید شد. به عنوان مثال، در صورتیکه در آمریکا به اینترنت متصل می‌شوید، با تغییر موقعیت خود به انگلستان به برنامه‌های تلویزیونی زیادی به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: کاربرد VPN چیست؟ ۱۰ کاری که می‌توانید با وی پی ان انجام دهید

برخی برنامه‌ها به طور ویژه برای مناطق خاص جغرافیای آپدیت می‌شوند و یا به طور کلی برای بعضی نقاط دنیا قابل استفاده هستند، در هنگام استفاده از گوگل پلی با وی پی ان این تغییرات را به صورت محسوس مشاهده می‌کنید.

دانلود و استفاده از تورنت

اینترنت آزاد

در هنگام استفاده از تورنت برای دانلود فیلم و موسیقی و… آی پی حقیقی شما نمایش داده می‌شود. به این صورت احتمالا اخطارهای مختلفی را از سوی آی اس پی خود، مبنی بر استفاده غیر مجاز و استفاده محتوای دارای حق کپی رایت دریافت خواهید کرد. با استفاده از وی پی ان و با توجه به تغییر آی پی شما، این مشکل برایتان پیش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    الان مشکل اینجاست که هیچ کدام از تونل کننده ها که اون رو وی پی ان میگیم کار نمیکنه

    پاسخ