;
coinex

مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام خبر از فیلتر ۱۱ هزار کانال غیر اخلاقی تلگرام داد

مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام خبر از مسدود کردن ۱۱ هزار کانال غیر اخلاقی در تلگرام داد. به گفته وی این کانال‌ها دارای ذاتی خشونت آمیز بوده‌اند.

به گزارش تکراتو، مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام اعلام کرده که لیست کانال‌هایی که مسدود شده‌اند از سوی کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی به تیم فنی آنها ارسال شده است. وی ادامه داد که هوش مصنوعی سیستم آنها موارد مشابه لیست کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی را هم می‌بندد اما اگر در این بین اشتباهی اتفاق افتد و کانالی اشتباهی مسدود شود، امکان بازگرداندن و رفع فیلترینگ آن وجود دارد.


بیشتر بخوانید: جدال بر سر محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ واکنش تند وزیر ارتباطات به سردار جلالی


تلگرام طلایی و هاتگرام دو نسخه غیررسمی از تلگرام

تلگرام طلایی و هاتگرام از جمله نسخه‌های غیررسمی تلگرام در کشور هستند که بسیار محبوبند و اکنون کاربرانی میلیونی دارند. تاکنون بسیاری از مسئولان حکومتی نسبت به فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام اعتراض کرده‌اند. حتی عده‌ای اعلام کرده‌اند که وزارت ارتباطات حامی این پیام رسان‌ها است که البته محمدجواد آذری جهرمی این ادعاها را کذب اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام تا ۱۵ شهریور ؛ اگر پیام‌رسان بومی نشوند!


تلگرام طلایی و هاتگرام ساخته کدام شرکت است؟

تلگرام طلایی ساخته تیم راه‌کار سرزمین هوشمند از مجموعه پارک فناوری دانشگاه تهران است و هویت اعضای اصلی این تیم در رسانه‌ها همچنان نامشخص است.

رییس تلگرام طلایی در گفتگو با روزنامه فرهیختگان تایید کرد که هر دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام برای یک شرکت هستند و تنها تفاوت‌هایی ظاهری با هم دارند. او انگیزه اولیه برای راه‌اندازی این برنامه را کنترل خانواده خود عنوان کرد.


بیشتر بخوانید : ۳ دلیل برای دیلیت اکانت تلگرام طلایی ؛ چرا باید طلگرام را حذف کرد؟


وی در این مورد اعلام نمود:

من و یکی از دوستانم به این دلیل که پسران 13 ساله‌ای داریم، به این فکر افتادیم یک کلاینت تولید کنیم که این نسخه از تلگرام از نظر محتوا امن باشد. در خارج از ایران ابزارهای فیلترینگ به‌فروش می‌رسند و نگاه بدی به آن وجود ندارد؛ به‌طور مثال خانواده‌ها هزینه می‌کنند تا یک سیستم فیلترینگ تهیه کنند و روی سیستم کامپیوتر فرزندان‌شان نصب کنند تا آنها هر محتوایی را نبینند، ما هم تقریبا چنین ایده‌ای داشتیم و تصمیم گرفتیم در بلندمدت یک کلاینت کودک تولید کنیم.

او ادامه داد که این مجموعه دو سال است که در حال فعالیت است. وی تلگرام طلایی و هاتگرام را نسخه‌ای غربال شده از تلگرام اصلی دانست که در آن کانال‌های سیاسی و مستهجن مسدود شده‌‌اند. مدیر تلگرام طلایی انسداد کانال‌ها در این برنامه را به دو حالت اتوماتیک و گزارش‌های مردمی تقسیم بندی کرد.


بیشتر بخوانید : حذف اکانت تلگرام طلایی ؛ چگونگی دیلیت اکانت تلگرام طلایی و روش‌‌های آن


مسدودیت 11 هزار کانال غیراخلاقی در تلگرام

مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام خبر از فیلتر ۱۱ هزار کانال غیر اخلاقی تلگرام داد

مدیر تلگرام طلایی و هاتگرام خبر از مسدودیت 11 هزار کانال غیر اخلاقی در تلگرام داد و اعلام کرد که باقی کانال‌هایی که دچار فیلترینگ می‌شوند دارای ذاتی خشونت آمیز هستند. وی گفت که لیست این کانال‌ها از سوی کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی به تیم آنها ارسال می‌شود و آنها هم نسبت به مسدودسازی اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: حذف اکانت هاتگرام ؛ چگونگی دیلیت اکانت هاتگرام و روش‌‌های آن


وی در ادامه تاکید کرد که دولت مخالفتی با روند فعالیت فعلی مجموعه آنها ندارد و گفت:

در چنین شرایطی خوب نیست کاربران را سردرگم اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف کنیم.

در پایان باید گفت با وجود اینکه بسیاری از مسئولین و از جمله وزیر ارتباطات بارها تاکید کرده‌اند که تلگرام طلایی و هاتگرام از امنیت بالایی برخوردار نیستند اما کاربران هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. بنابراین چه قانونی و چه غیرقانونی، تلگرام‌طلایی و هاتگرام درحال فعالیت هستند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: khabarfoori

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر