;
coinex

حذف اکانت هاتگرام ؛ چگونگی دیلیت اکانت هاتگرام و روش‌‌های آن

حذف اکانت هاتگرام ممکن است یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی باشد؛ چرا که زمزمه‌هایی مبنی بر به خطر افتادن اطلاعات شخصی آنها در این اپلیکیشن وجود دارد. به علاوه حریم شخصی کاریران چیزی نیست که برای سازندگان هاتگرام اهمیت داشته باشد. در این مطلب نحوه دیلیت اکانت هاتگرام را بررسی خواهیم کرد.

با توجه به متن باز بودن پیام‌رسان تلگرام، نسخه‌های غیررسمی بسیاری از آن‌ عرضه شده است. سورس‌کد‌های این اپلیکیشن به راحتی می‌تواند در اختیار هر شخصی قرار بگیرد، تغییر یافته و نسخه جدیدی از این اپلیکیشن روانه بازار شود. از این رو بسیاری از متخصصان امنیت سایبری استفاده از نسخه‌های غیررسمی نرم‌افزارهایی نظیر تلگرام را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنند؛ چراکه حتی ممکن است یک هکر با استفاده از آنها اقدام به انتشار بدافزارها کند.

نسخه‌های غیررسمی بسیاری از تلگرام بوجود آمده است. از موبوگرام، تلگرام فارسی و تلگرام نارنجی گرفته که همگی به همراه 32 نسخه غیررسمی دیگر به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از کافه بازار حذف شده‌اند، تا تلگرام طلایی و هاتگرام که امکان دریافت آنها از کافه‌بازار و بسترهای مشابه وجود دارد.

فیلترینگ تلگرام

11 اردیبهشت‌ماه سال 97 بود که تلگرام به دستور دادستانی فیلتر شد. همین امر منجر شد بسیاری از کاربران به سوی استفاده از این نسخه‌‌های غیررسمی روی بیاورند، به طوری که مطابق اطلاعات کافه‌بازار، فقط تلگرام طلایی حدود 12 میلیون مرتبه و اپلیکیشن هاتگرام بیش از 4 میلیون مرتبه دریافت شده است.

البته به نظر می‌رسد با توجه به فیلتر نبودن این دو اپلیکیشن و محدودیت‌هایی که برخلاف سایر نسخه‌های غیررسمی برای آنها وجود ندارد، فایل نصب این اپلیکیشن در میان مردم دست به دست می‌شود.

نسخه‌های غیررسمی تلگرام که در میان کاربران ایرانی وجود دارد، همانطور که اشاره کردیم، از نظر حفاظت از اطلاعات کاربر و رعایت حریم شخصی او با شک و تردید‌های زیادی رو به رو هستند. به خصوص اگر اطلاعات بیشتری از خصوصی امینت پیام رسانی مانند تلگرام طلایی و اختصاص سرور‌هایی مجزا در داخل ایران به آن بدانیم. پیش از این در تکراتو اطلاعات روش حذف اکانت تلگرام طلایی را آموزش داده بودیم.

در این مطلب نیز روش حذف اکانت هاتگرام را بررسی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش حذف اکانت هاتگرام ؛ چگونه اکانت هاتگرام خود را پاک کنیم؟

برای حذف اکانت هاتگرام دو روش کلی وجود دارد. یکی اینکه اپلیکیشن هاتگرام را از اسمارت‌فون خود پاک کنید و در تلگرام اصلی سایر دسترسی‌ها به حساب کاربری خود را غیرفعال کنید. راه دوم و مطمئن‌تر این است که حساب کاربری تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید و مجددا در تلگرام ثبت‌نام کنید.

روش اول پاک کردن اکانت هاتگرام ؛ Terminate کردن دسترسی‌ها

در ابتدا اپلیکیشن هاتگرام را از دستگاه اندرویدی خود پاک کنید و از مارکت‌هایی نظیر گوگل‌پلی اقدام به دریافت نسخه اصلی تلگرام (و یا تلگرام ایکس) نمایید. بالاتر اشاره کردیم که هاتگرام از جمله دو نسخه غیررسمی است که در کنار تلگرام طلایی محدودیت‌ها و فیلترینگ تلگرام شامل آنها نمی‌شود.

بنابر همین موضوع برای دسترسی به نسخه اصلی تلگرام نیاز دارید تا از فیلترینگ‌های اعمال شده عبور کنید. برای اینکار یا می‌توانید از فیلترشکن‌ها و پروکسی‌های موجود استفاده کنید و یا به سراغ ویژگی جدیدی که برای دور زدن فیلترینگ تلگرام به آن اضافه شده است بروید؛ یعنی پروکسی MTProto. نوشتار زیر هرآنچه در خصوص این پروکسی و نحوه کار با آن را باید بدانید، آورده است.



به هرطریقی که توانستید از فیلترینگ اعمال شده برروی تلگرام گذر کنید. برای غیرفعال‌ کردن همه دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به حساب‌ کاربری شما دسترسی دارند می‌بایست از روش زیر پیروی کنید.

برای اینکار منوی کشویی تلگرام (منوی سه خط بالا سمت چپ) را انتخاب کرده، به بخش Setting بروید. در این بخش لازم است روی Privacy and Security لمس کنید.

حذف اکانت هاتگرام
نحوه دیلیت اکانت هاتگرام (اعتبار : تکراتو)

در ادامه می‌بایست در بخش Security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را که حساب کاربری تلگرام شما بر روی آنها فعال است را همراه با موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید. در این صفحه با انتخاب گزینه Terminate All Other Sessions تمامی دستگاه‌های دیگری که از حساب کاربری تلگرام شما استفاده می‌کنند، لاگ اوت می‌شوند.

تلگرام
نحوه حذف اکانت هاتگرام (اعتبار : تکراتو)

با استفاده از روشی که ذکر کردیم، همه دسترسی‌ها از جمله دسترسی هاتگرام به اکانت تلگرام شما غیرفعال می‌شود. البته یک نکته در اینجا وجود دارد. اگر پیش از آنکه در هاتگرام ثبت نام کنید، از نسخه اصلی تلگرام استفاده نمی‌کردید. امکان Terminate کردن برای شما مقدور نیست؛ چراکه این قابلیت تنها مخصوص قدیمی‌ترین دستگاهی است که از حساب کاربری شما استفاده می‌کند.

اگر شما با این مشکل مواجه هستید و یا می‌خواهید از راه مطمئن‌تری حساب کاربری تلگرام خود را از گزند هاتگرام و یا اپ های مشابه در امان نگه دارید، راه دیگری وجود دارد که آن حذف کامل اکانت تلگرام است.

روش دوم حذف اکانت هاتگرام ؛ حذف کامل تلگرام و ثبت نام مجدد

اولا به این نکته توجه داشته باشید که اگر از این روش استفاده کنید و حساب کاربری تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید، همه پیام‌های ذخیره شده، تصاویر پروفایل، کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن عضو هستید پاک می‌شود و راهی برای ریکاوری آنها وجود نخواهد داشت.

برای این منظور نیاز است به صفحه مربوط به دی‌اکتیو کردن اکانت در وب‌سایت تلگرام مراجعه کنید. (my.telegram.org/deactivate) پس از وارد شدن به این ‌صفحه کادری مشاهده می‌شود که شما باید در آن شماره موبایل اکانتی را که می‌خواهد آن را حذف یا دی‌اکتیو کنید، وارد نمایید.

پس از آن بر روی Next کلیک کرده و کادر دیگری برای شما ظاهر می‌شود. در اینجا یک کد (شامل حرف و عدد) که برای تایید استفاده شما از این اکانت است، به صورت اس‌ام‌اس و نیز در تلگرام ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Confirmation Code وارد کنید.

دیلیت اکانت هاتگرام
نحوه پاک کردن اکانت هاتگرام (اعتبار : تکراتو)

در ادامه صفحه جدیدی باز می‌شود که در ابتدا به شما هشدار می‌دهد که با دی‌اکتیو کردن اکانت هاتگرام تمامی اطلاعات شما، نظیر چت‌ها خصوصی، گروه‌‌ها و کانال‌ها پاک می‌شوند. همچنین این نکته را گوشزد می‌کند که پس از دی‌اکتیو کردن چند روز طول می‌کشد تا مجددا بتوانید با این شماره یک حساب کاربری تلگرام بسازید. در این مرحله بر روی Done کلیک کنید.

حذف اکانت هاتگرام
نحوه حذف اکانت هاتگرام (اعتبار : تکراتو)

در نهایت در پنجره‌ای که به شکل زیر باز می‌شود، تنها کافی است بر روی دکمه سبز رنگ (Yes, Delete My Account) کلیک کنید تا حساب کاربری تلگرام شما به همراه تمامی اطلاعات موجود در آن به طور کامل غیرفعال شود. با این کار حساب کاربری هاتگرام شما نیز به طور کامل حذف می‌شود.

دیلیت اکانت هاتگرام
نحوه حذف اکانت هاتگرام (اعتبار : تکراتو)

همانطور که اشاره کردیم در مواردی ممکن است پس از حذف کامل اکانت، برای ثبت نام مجدد در تلگرام، مجبور شوید که چند روزی صبر کرده و سپس اقدام کنید.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (14 نظر)

    خیلی از دغدغه بسیاری از کاربران اینه که نمی تونند برنامه خود حذف کنند ولی وجود آموزش هایی مثب سایت شما می تونه کمک خوبی برای افرادی باشد و به راحتی اقدام به حذف اکانت خود نمایند.. موفق و سربلند باشید بسیار عالی بود
    فروشگاه اینترنتی
    baneh.com
    باسپاس

    پاسخ

    سلام هرکاری میکنم هاتگرامم دیلت نمیشه کدش نمیاد به تلگرامم ی راه حل دقیق میخواستم لطفا

    پاسخ

    من هر کاری می کنم باز نمی کنه که بتونم اکانت رو حذف کنم، چکار باید بکنم

    پاسخ

    همه ی کارای دیلیت اکانتم رو درست انجام دادم پیام گد رمزش برام نمیاد ن تو تلگرام نه رو گوشی چرا

    پاسخ

    اکانت هاتگرام را میخوا حذف کنم

    پاسخ

    میخوام اکانت هاتگرام را پاک کنم

    پاسخ

    بسیار عالی بود ممنون.
    آیا میشه دو اکنت مختلف تلگرام بر روی یک گوشی نصب کرد؟

    پاسخ

    سلام چطوری هاتگرام دیلیت اکانت بشه

    پاسخ

    سلام میخواهم اکانت هاتگرام را پاک کنم سرعت بیشتری باشد ممنون میشویم

    پاسخ

    نحوه دیلیت اکانت

    پاسخ

    سلام.چطوری هاتگرام رو دلیت اکانت بزنیم

    پاسخ

    دلت اکانت شود

    پاسخ

    پیام رسان سروش به شدت با این اپدیت های اخیرش پیشرفت کرده
    و کسی سراغ تلگرام نمیره
    به زودی سروش جهانی میشه من مطمئنم

    پاسخ