;
coinex

عامل تشدید مشکلات قیمتی بازار خودرو کیست؟

عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد مشکلات قیمتی بازار خودرو سخن گفت و افزایش قیمت خودرو را صحیح ندانست.

به گزارش تکراتو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا اعلام زودهنگام افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت را اقدامی نادرست دانست و اعلام کرد که این اقدام باعث تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو شده است.


بیشتر بخوانید: اختلاف قیمت میلیونی خودروها از کارخانه تا بازار؛ نظارتی بر بازار صورت نمی‌گیرد!


افزایش مشکلات قیمتی بازار خودرو

سیدجواد حسینی‌کیا در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد مشکلات قیمتی بازار خودرو اعلام کرد که قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو به صلاح نیست و جامعه بیش از این کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد که از خودروسازان باید حمایت شود اما راه ‌حل آن انتشار خبر افزایش قیمت‌ها نیست بلکه در این آشفته‌بازار اقتصادی، کاهش نرخ مالیات‌ها و سایر عوارض مرتبط با صنعت خودروسازی موجب کاهش هزینه‌ها و مقرون به صرفه شدن تولید می‌شود.

وی آزادسازی قیمت خودرو در بلندمدت را مورد تاکید قرار داد و افزود که آزادسازی قیمت خودرو از خواسته‌های دیرینه خودروسازان است اما این اقدام در شرایط فعلی بازار اصلا به صلاح نیست. عملیاتی شدن این ایده نیازمند به اجرا درآمدن سیاست‌های حمایتی و موکل کردن این تصمیم به فروکش کردن شوک نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر