;
coinex

افزایش استخراج ارز مجازی با گوشی های اندرویدی

استخراج ارز مجازی از گوشی های اندرویدی افزایش یافت. متخصصان امنیتی اعلام کردند که این امر می‌تواند برای کاربران خطرات فیزیکی به همراه داشته باشد.

به گزارش تکراتو، محققان کمپانی ESET اعلام کرده‎اند که هکرها از طریق تعبیه برنامه‌های ارز کاوی مخرب در قالب اپلیکیشن‌های گیم می‌توانند از توان پردازش موبایل‌ها سواستفاده کنند. کارشناسان  Kasperskyنیز، خبر از افزایش استخراج ارز مجازی با گوشی های اندرویدی دادند.


بیشتر بخوانید: مقابله با ارزهای دیجیتالی توسط دولت چین؛ تعطیلی وب سایت‌های خبری


استخراج ارز مجازی با گوشی های اندرویدی

استخراج ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم یا مونرو به سرمایه قابل توجهی برای تهیه سخت افزار و تامین انرژی نیاز دارد، به همین دلیل مجرمان سایبری به دنبال روش‌های جایگزین، نظیر بهره برداری مخفیانه از منابع سخت افزاری دیگران هستند.

جروم بیلویس که از متخصصان کمپانی ویوستون است اعلام کرده که این نوع بدافزارها به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربر در سرورهای اینترنتی، کامپیوتر یا موبایل رخنه کرده و از آنها برای استخراج ارزهای مجازی استفاده می‌کنند.

استخراج ارز مجازی با گوشی های اندرویدی

محققان کمپانی امنیتی ESET در این مورد اعلام کرده‌اند:

اخیرا نسخه‌ای از این بدافزارها را شناسایی کرده‌ایم که در بازی محبوب Bug Smasher پنهان شده و مشغول استخراج رمز پول مونرو بوده است. این در حالی است که بازی مذکور میلیون‌ها بار از گوگل پلی دانلود شده است.

از آنجا که اپل سیاست های بسیار سختگیرانه ای را در مورد دانلود و نصب اپ اعمال می‌کند اغلب گوشی‌های اندرویدی هستند که در معرض استخراج ارز مجازی به صورت مخفیانه قرار می‌گیرند. اپل از سه ماه قبل بند‌های مشخصی برای اپلیکیشن‌های فعال در زمینه‌ی رمز پول طراحی کرده و آنها را در دستورالعمل اپ استور خود قرار داده است.

آنگونه کهESET  ادعا کرده این بدافزارها دمای باتری را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به انفجار باتری شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: daily mail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر