;
coinex

تولید دستگاهی برای استخراج آب از هوا تا 10 ها لیتر در روز

استخراج آب از هوا با یک دستگاه ممکن شد. با استفاده از این دستگاه جدید می‌توان روزانه ۱۰ ها لیتر آب از هوا استخراج و استفاده کرد.

به گزارش تکراتو، کمبود آب توانسته مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند. بسیاری از افراد در نقاط مختلف با این مشکل روبه رو هستند و حتی آب آشامیدنی نیز ندارند. تغییرات اقلیمی و افزایش جمعیت کره زمین را نیز می‌توان یکی از دلایل این کمبود دانست.

البته کارشناسان نیز تاکنون بارها در مورد کمبود شدید آب در آینده هشدار داده‌اند. در این راستا گروهی از محققان دانشگاه اَکرِن موفق شده‌اند دستگاهی توسعه دهند که قابلیت استخراج روزانه ده‌ها لیتر آب از هوا را داشته باشد. این دستگاه با جذب رطوبت هوا، آب تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید: استخراج آب از هوا ؛ روشی جدید برای مقابله با بحران کم آبی


استخراج آب از هوا با یک دستگاه جدید

تولید دستگاهی برای استخراج آب از هوا

این دستگاه که برای استخراج آب از هوا ساخته شده است، با باتری کار می‌کند و از پلیمرهای نانو برای میعان آب بهره می‌برد. یکی مزیت‌های مهم این سیستم را می‌توان توانایی آن در استخراج آب بدون باتری در نظر گرفت، هرچند در این حالت تا حدودی از کارایی آن کاسته می‌شود.


بیشتر بخوانید: شهادت آب ؛ ترویج خرافه به سبک ژاپنی یا علمی ناشناخته!


دکتر جاش وونگ، پروفسور مکانیک این دانشگاه هدف از این پروژه را لزوم دسترسی همه افراد به آب سالم عنوان کرده و بهترین راهکار برای آن را استفاده از منبعی ارزان مثل اتمسفر بیان کرده است. به گفته وی :

روش مورد استفاده، توسعه غشای نانوفیبر بر پایه فرایند الکتروریسی است که بیش از ده سال را صرف مطالعه در مورد آن کرده‌ایم.

فرایند الکتروریسی را می‌توان در واقع تکنیک ایجاد نانوالیاف و میکرو الیاف از محلول‌های مواد پلیمری، سرامیکی یا محلول‌های کامپوزیتی متشکل از پلیمر- نانوذرات دانست که در این پروژه حول گرافیتی منبسط پیچیده شده‌اند.

استخراج آب از هوا

نسبت بالای سطح به حجم نانو فیبرهای پلیمری در اطراف گرافیت امکان میعان را فراهم می‌کند. زمانی که این ماده فشرده شده یا در معرض حرارت قرار گیرد، آب از آن خارج می‌گردد. به گفته پروفسور وونگ هر متر مربع از این ماده قابلیت جذب ۱۸۰ لیتر آب در طول روز را دارد.


بیشتر بخوانید: تغییر اقلیم چیست ؛ تغییرات آب و هوایی و تاثیر عجیب آن بر زندگی انسان


این تیم در مورد برنامه بعدی خود نیز سخن گفته‌اند. برنامه بعدی آنها تولید اشکال بهینه‌تری از این ماده است، برای مثال وونگ معتقد است که توسعه آن در حالت کوله پشتی گزینه‌ای ایده آل است.

.

منبع: businessinsider

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر