;
coinex

رابط کاربری هواوی EMUI 9 بر اساس اندروید 9 پای در IFA 2018 معرفی شد

رابط کاربری هواوی EMUI 9 بر اساس اندروید 9 پای در نمایشگاه IFA 2018 برلین معرفی شد. این رابط جدید سیستم عامل اندروید همراه با گوشی هواوی میت 20 در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد، برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این محصول در ادامه با تکراتو همراه باشید.

معرفی رابط کاربری هواوی EMUI 9

این رابط کاربری جدید اندروید که توسط مدیر بخش نرم افزار کمپانی هواوی در نمایشگاه شهر برلین معرفی شد، بر اساس سه ویژگی اصلی: سادگی، لذت‌بخشی و پایداری طراحی شده و در کنار تمرکز بر این اهداف پیشرفت‌هایی در سایر بخش نیز داشته است.

با منو تنظیمات شروع می‌کنیم، که تقریبا تمام کاربران هواوی از این بخش در نسخه‌های پیشین شکایت داشتند، هواوی تلاش کرده که تعداد آیتم‌های این بخش را از 940 مورد در EMUI 8 به 843 مورد در EMUI 9 کاهش دهد. این در حالی است که بر اساس اداعای مدیر بخش نرم افزار هواوی منوی تنظیمات رابط کاربری سامسونگ بیش از 1000 آیتم دارد.

تماشا کنید: بررسی اندروید 9 پای ؛ نگاهی به ویژگی‌های جدیدترین نسخه‌ اندروید

این تصمیم هواوی را می‌توان هوشمندانه قلمداد کرد و البته امیدواریم که موارد مهم از جمله تنظیمات بخش امنیت و حریم شخصی با منو سایر بخش‌های تنظیمات تلفیق نشده باشند و ترکیب شدن این بخش‌ها با ظرافت و زیرکی صورت گرفته باشد.

تصاویر زیر بخش‌هایی از EMUI 9 را نشان می‌دهند:

دیگر ویژگی‌هایی به منظور بهبود تجربه‌ کاربری در رابط جدید هواوی ایجاد شده‌اند، تغییراتی مثل جابجایی کلید منوها در برنامه‌های مختلف که از ‌بالا به پایین صفحه منتقل شده‌ است. این تغییر کار یک دستی با گوشی‌های هوشمند کشیده و قد‌بلند امروزی را آسان‌تر خواهد کرد؛ امروز تقریبا تمام محصولات پرچمدار و حتی بسیاری از میان‌رده‌های کمپانی‌های مختلف با نسبت ابعاد 19:9 یا 18:9 تولید می‌شوند.

این کمپانی قدرتمند چینی تلاش کرده تا تجربه‌ی کاربری جامع و خلاقانه‌ای از سیستم جدید ناوبری اندروید 9 پای در رابط کاربری هواوی EMUI 9 اضافه کند تا از این طریق کاربران دسترسی جذاب‌تر به منوهای مختلف داشته باشند و همچنین با راحتی بیشتری از عملکردهای چندگانه و هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند هواوی بهره‌مند شوند.

ویژگی های EMUI 9

بنابر ادعای مدیر بخش نرم افزار هواوی سرعت اجرا شدن اپلیکیشن‌ها نیز در رابط جدید EMUI 9 افزایش 12.9 درصدی خواهد داشت و همچنین سرعت بارگذاری برنامه‌های اینستاگرام و اسپاتی‌فای به ترتیب 12 و 11 درصد کاهش می‌یابند.

هواوی همچنین بار دیگر در این مراسم بر قابلیت GPU توربو 2 تاکید ویژه‌ای داشت و عنوان شد که EMUI 9 با کمک این ویژگی تاخیر زمان لمس را به 60 میلی‌ثانیه کاهش داده و همچنین یک اپلیکیشن اختصاصی مدیریت برای این بخش نیز در نظر گرفته شده که از چهار عنوان بازی مشهور Vainglory، Arena of Valor، Rules of Survival و NBA 2K18 پشتیبانی خواهد کرد.

هواوی قابلیت مدیریت رمز افزوده شده با EMUI 9 را نیز معرفی کرد که همانند اپلیکیشن Samsung Pass از تمامی رمزهای شما در محیط‌های گوناگون به صورت رمزگذاری شده حفاظت می‌کند و همچنین به این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با بهره‌گیری از اثر انگشت یا چهره‌ی خود نام کاربری و رمز خود را به سرعت در هر برنامه یا وب سایتی وارد کنند.

کمپانی هواوی هم اکنون برنامه‌ عرضه‌ نسخه‌ بتا EMUI 9 را آغاز کرده و کاربران گوشی‌های هوشمند میت 10، میت 10 پرو، پی 20 و پی 20 پرو، به علاوه‌ی کاربران آنر 10، آنر ویوو 10 و آنر پلی به زودی می‌توانند به این برنامه بپیوندند و این نسخه‌ی بتا را روی گوشی‌های خود نصب کنند. ضمنا به احتمال فراوان ویژگی اختصاصی خود اندروید 9 پای از جمله بهینه‌سازی هوشمند باتری، امکانات بخش سلامت دیجیتال و سیستم ناوبری جدید همگی در رابط کاربری هواوی EMUI 9 وجود خواهند داشت.

امیدواریم نسخه‌ی بتا این رابط کاربری هرچه سریع‌تر به دست ما برسد تا بتوانیم جزئیات بیشتری از امکانات آن را به شما بگوییم؛ اما تا آن زمان فعلا به ما بگویید نظر شما درباره‌ی تغییرات EMUI 9 چیست و آیا فکر می‌کنید این تغییرات در رضایت کاربران تاثیرگذار خواهند بود یا خیر؟

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر