;
coinex

بازار موبایل در انتظار ورود 720 هزار گوشی تلفن همراه

ورود 720 هزار گوشی تلفن همراه به بازار می‌تواند خبر امیدوارکننده‌ای برای خریداران تلفن همراه باشد. معاون وزیر ارتباطات این خبر را اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده که قرار است به زودی 720 هزار گوشی تلفن همراه به بازار عرضه شود. وی همچنین در مورد طرح رجیستری سخن گفت و اعلام کرد که تاکنون ۱۸۰ میلیون گوشی موبایل در طرح رجیستری در شبکه ارتباطی کشور ثبت شده‌اند.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوشی ممکن نیست؛ گوشی هرگز به قیمت قبل از گرانی برنمی‌گردد!


بررسی آخرین وضعیت رجیستری در کشور

حسین فلاح جوشقانی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری و ورود گوشی‌های جدید به بازار با ارز دولتی خبر داد و اعلام کرد که هدف از عرضه این گوشی‌ها، تنظیم بازار موبایل است. وی توضیح داد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه تنظیم بازار گوشی موبایل نقشی ندارد و تنها برای ساماندهی این بازار به کمک وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا آمده است.

وی همچنین به وظایف وزارت ارتباطات در اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل اشاره کرد و اعلام نمود از آنجایی که رجیستری گوشی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار نهایی نسبت به مطابقت شماره سیم کارت و شناسه گوشی در این سامانه اقدام کند، متولیان این بخش در وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، این پیشنهاد را مطرح کردند که فرآیند ورود گوشی به کشور از زمان ثبت در گمرک تا رسیدن به خریدار، ثبت شود.


بیشتر بخوانید: پاسخ یکی از متهمان پرونده گرانفروشی تلفن همراه به سوالات


در این حالت مدت زمان رجیستری برای یک گوشی از وقتی که وارد گمرک می‌شود تا به دست خریدار برسد، تعیین خواهد شد و جلوی احتکار نیز گرفته می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این طرح جدید اعلام کرد که طبق گفته متولیان این امر، این طرح تا پایان تابستان اجرایی خواهد شد و از این پس کل مسیر وارد شدن گوشی به کشور تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد و در شبکه ثبت شود، در سامانه رجیستری رهگیری خواهد شد.

فلاح جوشقانی در مورد آخرین وضعیت اجرای رجیستری بیان نمود که از ۲۸ مهرماه سال ۹۶ و پس از فراخوان رجیستری، تا دو هفته پیش آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون گوشی در شبکه ثبت و فعال شده است.


بیشتر بخوانید: شرکت های وارد کننده تلفن همراه ۴۵ میلیارد تومان تخلف کرده‌اند!


ورود 720 هزار گوشی تلفن همراه به بازار

جوشقانی در مورد وضعیت گوشی‌های توقیف شده با ارز دولتی نیز سخن گفت. وی اعلام کرد که هم اکنون ۶۰۰ هزار گوشی به دلیل مشکلات تخصیص ارز، در گمرک مانده‌اند. چرا که باید تخصیص ارز این کالا از طریق سامانه‌های بانکی صورت گیرد. از سوی دیگر حدود ۱۲۰ هزار گوشی که با ارز دولتی وارد کشور شده توسط تعزیرات توقیف شده‌اند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات با دادستان تهران در این مورد مذاکره کرده که بتوانند این گوشی‌ها را از توقیف خارج کنند و به بازار عرضه نمایند. این مسئله در دست پیگیری است و باید فرآیند قضایی آن طی شود زیرا زمان بندی آن در اختیار وزارت ارتباطات نیست.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر