;
coinex

آغاز فرایند بومی سازی تجهیزات اندازه گیری امواج در کشور

معاون وزیر ارتباطات از بومی سازی تجهیزات اندازه گیری امواج رادیویی و تشعشعات الکترومغناطیسی با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران خبر داد.

به گزارش تکراتو، قرار است فرایند اندازه گیری امواج برای اطلاع رسانی به مردم آغاز شود. حسین فلاح جوشقانی به راه اندازی سامانه پایش امواج رادیویی در دو شهر کشور اشاره کرد. وی در این مورد اظهار نمود که تجهیزات فعلی این سامانه اسپانیایی هستند که قرار است از این پس از تجهیزات اندازه گیری امواج بومی استفاده شود.


بیشتر بخوانید: سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در تهران و شیراز ؛ میزان پارازیت را اندازه‌گیری کنید


تجهیزات اندازه گیری امواج بومی سازی می‌شوند

جوشقانی اعلام کرد که در مدت یک سال و نیم گذشته در تلاش بوده‌اند تا با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران تجهیزات اندازه گیری امواج را بومی سازی کرده و در کل کشور نصب و راه اندازی نمایند. وی در مورد راه اندازی سامانه پایش امواج در تهران و شیراز اشاره کرد و گفت که این سامانه امکان اندازه گیری میزان تشعشعات در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۷ نقطه در شیراز را ممکن کرده است.

آنگونه که جوشقانی گفته است، این تجهیزات برمبنای تراکم جمعیتی، میزان تجمع فرستنده موبایل، نقاط حساس مانند بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس به صورت منتخب نصب و راه اندازی شده‌اند.


بیشتر بخوانید: میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را آنلاین نظارت کنید


تکمیل طرح بومی سازی سامانه اندازه گیری تشعشعات

فلاح جوشقانی همچنین به فرایند تکمیل طرح بومی سازی سامانه اندازه گیری میزان تشعشعات اشاره کرد و اعلام نمود که حدود ۹۵ درصد آن تکمیل شده است. به گفته وی آنها اکنون منتظر تاییدیه سازمان انرژی اتمی هستند.

بنابراین درصورتی که این سامانه‌ها بومی سازی شوند، در همه‌ی شهرها قابل نصب خواهند بود و به این ترتیب مردم می‌توانند از میزان تشعشعات آگاه شده و نگرانی‌ها در مورد امواج کاهش یابد.

رئیس رگولاتوری در پایان تاکید کرد که آنها وظیفه دارند فقط وضعیت تشعشعات در کشور را اطلاع رسانی کنند و خوب یا بد بودن امواج را تفسیر نمی‌کنند. بنابراین سایر نهادهای متولی قانونی این حوزه باید درخصوص نتایج این تست‌ها اطلاع رسانی کنند.

به گفته جوشقانی میزان تشعشعات قابل تفکیک است، اما در این سامانه مجموع تشعشعات را می‌توان دید و اگر قرار باشد تشعشعات به صورت تفکیکی نشان داده شود، به مراتب اعداد پایین تری در سامانه نمایش داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر