;
coinex

امکان تحصیل همزمان در 2 رشته در آموزش عالی ممکن شد

معاون آموزشی وزیر علوم خبر از تحصیل همزمان در 2 رشته در تمام زیر نظام‌های آموزش عالی کشور داد و آن را مجاز اعلام نمود.

به گزارش تکراتو، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در یک نشست خبری در مورد برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید سخن گفته است. یکی از موضوعات مهم در این صحبت‌ها امکان تحصیل همزمان در 2 رشته است. به گفته وی دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور در صورت احراز شرایط اولیه قادرند تحصیل همزمان داشته باشند.

تحصیل همزمان در 2 رشته در آموزش عالی

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اعلام نمود که اختیارات زمان آغاز سال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شده است که برخی از دانشگاه‌ها از هفته گذشته و برخی نیز از فردا براساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

به گفته وی، آیین نامه آموزشی یکپارچه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه‌ها موظفند شیوه نامه مواردی که به آنها تفویض شده را تدوین کرده و به وزارت علوم ارائه دهند.

سال جدید تحصیلی با شعار مهارت افزایی

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد که سال تحصیلی جدید با طرح سال مهارت افزایی و ارتقای اشتغال پذیری تعریف شده و طرحی به دانشگاه‌ها در چهار بند ابلاغ شده که براساس آن قرار است دروس عملی و کاربردی در دوره کارشناسی، تقویت و تعریف دروس اختیاری برای دانش آموزان تا دو درس اختیاری متناسب با نیاز بازار و نوع رشته به صورت رایگان به دانشجویان ارائه شود.

برای حمایت از این طرح دو برنامه وجود دارد، اول اینکه به دانشگاه‌ها اجازه داده شود که با تصویب هیات امنا دو درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها به مهارت افزایی دانشجویان کارشناسی اختصاص داده شود. همچنین تامین اعتباری با موافقت سازمان برنامه و بودجه درنظر گرفته شده که به موجب آن ۱۴۰ میلیارد تومان برای کمک به دانشگاه‌هایی که در مهارت افزایی نقش دارند، ارائه شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر