;
coinex

بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در مجلس به درخواست تعدادی از نمایندگان

مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود. تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان بررسی این مذاکرات هستند.

به گزارش تکراتو، چندی پیش اخباری در مورد حضور محرمانه پاول دورف مدیر تلگرام در سال ۹۴ در تهران منتشر شد. آن زمان اعلام شد که دوروف و ایران با هم توافقاتی داشته‌اند اما جزئیات توافق محرمانه ایران با دوروف مشخص نشد.

در نیمه نخست سال ۹۴ پاول دوروف مدیر تلگرام در سفری پنهانی به تهران می‌آید و با دولتی‌ها به مذاکره می‌نشیند. توافقاتی انجام می‌شود و بنا بر ادعای دولتی‌ها قرار می‌شود کانال‌های مستهجن توسط تلگرام فیلتر شود. امری که ظاهرا انجام می‌شود، اما در دی‌ماه ‌۹۶ مدیر تلگرام راه و روش دیگری در پیش گرفت و تقاضاهای علنی دولت ایران را برای مسدودسازی کانال‌های تروریستی بی‌جواب گذاشت. این امر برای دولت گران بود و دستور داد تا تلگرام مسدود شود.

بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در مجلس


بیشتر بخوانید: جزئیات توافق محرمانه ایران با دوروف در تهران فاش شد؛ داستان چیست؟


جزئیات دقیق این مذاکرات بالاخره مشخص نشد اما اکنون تعدادی از نمایندگان درخواست بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در کمیسیون صنایع مجلس را دارند.

وزیر ارتباطات هم این موضوع را تایید کرد و اعلام نمود که این مذاکرات محرمانه و مخفیانه نبوده و با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شده است.

بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در مجلس

درخواست بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام

دهم اردیبهشت سال جاری بود که بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دستور مسدودسازی پیام رسان تلگرام را صادر کرد. این موضوع واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که اکنون نمایندگان مجلس هم خواهان به دست آوردن اطلاعاتی در این مورد هستند.

در کمیسیون صنایع مجلس که این هفته سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می‌شود، بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر شبکه پیام رسان تلگرام در دستور کار قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: مذاکره دولت با تلگرام توسط وزیر ارتباطات تایید شد!


این موضوع به دنبال رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر تهیه گزارش نظارتی براساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

اینکه واقعا دلیل این درخواست چیست و چرا نمایندگان چنین درخواستی داشته‌اند مشخص نیست بنابراین فعالا باید منتظر بود و دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد. شاید این بار هم هدف از مطرح کردن این موضوع انحراف افکار عمومی از مطالبه گری‌ها باشد!

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    لازم نیس مذاکراتی انجام شود.من خودم از تلگرامxاستفاده میکنم .هم راضیم.هیچ وقت هم از پیام رسان های بومی استفاده نمیکنم.چون ارزششون هیچی هس.مث این ک مرسدس بنر رو با پراید مقایسه میکنی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    پاسخ