;
coinex

کاهش 50 درصدی قیمت موبایل ؛‌ آیا بازار موبایل رونق خواهد گرفت؟

کاهش 50 درصدی قیمت موبایل در نتیجه کاهش قیمت دلار در ایران است. آذری جهرمی وزیر ارتباطات می‌گوید با شکستن حباب کمبود کالا، در چند روز آینده شاهد کاهش 50 درصدی قیمت موبایل خواهیم بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، در یک نشست خبری امروز، 11 مهر، در نمایشگاه تلکامپ نوزدهم در تهران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش 50 درصدی قیمت موبایل در نتیجه کاهش قیمت دلار خبر  داد. جهرمی در ابتدای گفتگوی خود در خصوص کاهش نرخ ارز و وضعیت ترخیص گوشی از گمرک سخن گفت. جهرمی در این خصوص گفت :

بخشی از گوشی‌های در گمرک مانده که با ارز دولتی وارد نشده بود، با هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح ترخیص شد، اما برخی از گوشی‌های در گمرک مانده متعلق به وارد کنندگانی است که اکنون پرونده تخلف مفتوح دارند یا با ارز دولتی وارد شده‌اند و هنوز درباره آنها تصمیم قاطع گرفت نشده است.

در سه روز گذشته سه بار در این رابطه صحبت کرده‌ام، اما هنوز موانع رفع نشده و در نهایت هنوز 700 هزار گوشی که قرار بود از گمرک ترخیص شود و در بازار کمبود کالا را جبران کند، ترخیص نشده است.

کاهش 50 درصدی قیمت موبایل ؛‌ آیا بازار موبایل رونق خواهد گرفت؟

آذری جهرمی، وزیر ICT دیروز در صفحه توئیتر خود در واکنش به کاهش قیمت دلار و ادامه روند صعودی قیمت نفت در بازار جهانی گفت که “حال برخی دیدنی است”. وزیر ارتباطات در توئیت خود نوشت:

ان مع العسر یسرا افت ارزش دلار در بازار غیر رسمی ایران، ادامه صعود قیمت جهانی نفت و رد حرفهای خنده‌آور ایران‌هراسان درباره #تورقوزآباد توسط آژانس جهانی انرژی اتمی. حال برخی دیدنی است #همدلی_ملی

توئیتر آذری جهرمی
اعتبار : توئیتر

 

محدودیت واردات موبایل باید برداشته شود

وزیر جوان در ادامه از کاهش 20 درصدی قیمت موبایل در نتیجه کاهش نرخ ارز در طی روزهای گذشته خبر داد. جهرمی به نقل از واردکنندگان گفت که در صورتی که موانع موجود بر سر واردات گوشی برداشته شود، در نتیجه شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، شاهد کاهش 50 درصدی قیمت موبایل یعنی کاهش 30 درصد دیگر خواهیم بود.


بیشتر بخوانید : کاهش قیمت موبایل تا ۲۰ درصد؛ بازگشت آرامش به بازار تلفن‌های همراه


وزیر ICT می‌گوید که بازار ایران ماهانه حدود یک میلیون گوشی مصرف دارد و اکنون میزان عرضه و تقاضا همخوان نیست. آذری جهرمی با اشاره ضرورت رفع محدودیت واردات تلفن همراه افزود :

ترخیص 700 هزار گوشی از گمرک نیز برای مدت یک یا دو ماه می‌تواند به صورت مسکن عمل کند، اما برای رفع قطعی مشکل کمبود کالا باید محدودیت واردات را برداشت که برای این کار یا باید محدودیت تعداد واردکنندگان را بردارند و با دریافت تضمین‌هایی اجازه دهند، هر وارد کننده‌ای که توانایی ارائه گارانتی دارد بتواند در واردات فعال شود یا مشکلات واردات را برای همین وارد کنندگان فعلی رفع کند.

مشکل ثبت گمرکی گوشی برطرف شد

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به رفع مشکل عدم اتصال سامانه ناجا و گمرک در ثبت گمرکی گوشی مسافری اشاره کرد. به گفته وی این دو سامانه به یکدیگر متصل شده و از این پس گمرک می‌تواند اصالت پاسپورت یا در سفر بودن مسافر را تائید کند و دیگر شاهد ورود گوشی‌های قاچاق از مسیر گمرکی گوشی مسافری نخواهیم بود.


بیشتر بخوانید : افزایش غیرمنطقی قیمت موبایل ؛ خلف وعده گمرک در ترخیص تلفن‌های همراه


آنطور که جهرمی می‌گوید از هفته آینده فرایندهای ثبت گمرکی گوشی مسافر به طور صحیح اجرا خواهد شد و با توجه به قطع تخلف ورود گوشی قاچاق از سامانه گوشی مسافری حتما باید برای رفع مشکل واردات گوشی تا شنبه آینده چاره‌اندیشی شود. جهرمی تاکید کرد :

در حال حاضر واردات گوشی به صورت قانونی در حال انجام است و ارز مورد نیاز آن از سامانه نیما یا بازار آزاد تامین می‌شود.

جهرمی

چرا اکانت‌های توئیتر حامی جمهوری اسلامی حذف می‌شوند؟

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اشاره به حذف برخی از اکانت‌های توئیتر فارسی زبان این پرسش را مطرح کرد که چرا نباید به همان صورتی که با اکانت‌های مخالف جمهوری اسلامی هیچگونه برخوردی صورت نمی‌گیرد، با اکانت‌های مخالف آنها برخورد نمی‌شود. جهرمی با اشاره به گفته‌های وزیر امور خارجه ادامه داد :

در توئیتر انگلیسی حذف اکانت‌های فیک بارها اتفاق افتاده و اخیرا توئیتر فارسی نیز بخشی از اکانت‌های غیرواقعی را حذف کرده که در این بین برخی اکانت‌های واقعی نیز حذف شده‌اند، آقای ظریف در این باره گفته‌است که اگر اکانت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، مشکلی برای فعالیت ندارند، چطور اکانت‌هایی که خلاف آنها فعالند، باید حذف شوند؟


بیشتر بخوانید : حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر در ایران ؛ تاکید بر حضور کاربران واقعی


وزیر ICT با اشاره به شایعات پیرامون انحلال پروژه اپراتو فیبرنوری ایرنیان نت و نیز در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش میزان فیلترینگ در مدت وزارت ایشان گفت :

درباره انحلال این شرکت باید در مجمع آن تصمیم‌گیری شود اما خبری مبنی بر انحلال نشنیده‌ام و در مجموع در بخش ثابت معتقدیم شرکت‌های ارتباطات ثابت باید با هم ادغام شوند تا سرمایه‌های آنها تجمیع شود.با توجه به ثبات قوانین مربوط به فیلترینگ برداشتی از رشد یا نزول میزان فیلترینگ ندارم.

مذاکره با تلگرام محرمانه نبوده است ؛ گزارش پرونده 35 میلیاردی منتشر می‌شود

جهرمی در پاسخ به طرح تحقیق و تفحس مجلس از مذاکرات محرمانه با تلگرام، محرمانه بودن گفتگو با مدیران تلگرام را تکذیب کرد و بیان داشت :

 موضوع به طرح تحقیق و تفحص مجلس از مذاکرات دولت با تلگرام اختصاص دارد که قبلا توضیح داده‌ایم، مذاکرات محرمانه نبوده و با دستور دادستان و مصوبه کارگروه فیلترینگ انجام شده واگر لازم باشد، دوباره به سؤالات پاسخ می‌دهیم، اما معتقدیم پشت این سؤال اهداف سیاسی است.

در ادامه سخنانش، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به ماجرای “کلاهبرداری” 35 میلیارد تومانی از دو میلیون مشترک همراه اول واکنش نشان داد. آذری جهرمی می‌گوید پس از آنکه به افزایش 4 برابری “تعداد شکایت مردم از سرویس‌های ارزش افزوده در سامانه 195 وزارت ارتباطات” مشکوک شدند و بررسی‌ها را آغاز کردند، مشخص شد که این موضوع به دلیل “بروز اختلال در زیرساخت فنی سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول” بوده است. وزیر جوان در ادامه می‌گوید :

البته دلیل اختلال مورد سؤال و باید بررسی شود که در نهایت 35 میلیارد تومان از 2 میلیون مشترک بدون رضایت دریافت شده بود که روز شنبه هفته جاری به آنها پرداخت شد. پرونده 6 شرکت ارزش افزوده نیز در دادسرا مفتوح شده است که پس از حصول نتیجه گزارش آن منتشر خواهد شد.

وی همچینن ب اشاره به اختلالات اخیر در سامانه GPS خاطر نشان کرد :

شاهد اختلال GPS هستیم که متوجه شدیم، اختلالی در حال اعمال روی شبکه است که این سینگال مختل کننده در داخل تهران فعال بود. سیستم‌های نظارتی و رگولاتوری فعال شدند و منطقه حدودی ایجاد اختلال را تشخیص دادند که این اختلال اکنون رفع شده است. نمی‌دانیم این اطلاعات ناخواسته یا عمدی بوده، اما رگولاتوری در این زمینه شکایتی را طرح کرده و شکایت رگولاتری نیز مورد تائید قرار گرفته و نیازمند کمک دستگاه‌های امنیتی برای رفع این مشکل هستیم.

با این حال آشفتگی بازار در چند ماه گذشته باور به اینکه این کاهش 50 درصدی قیمت موبایل ، همانطور که وزیر جوان می‌گوید، اتفاق بیافتد را سخت می‌کنند. سوالی دیگری که به ذهن می‌رسد این است که حتی اگر چنین شود، چه تدابیری برای کاهش بیشتر و ثبات در بازار موبایل اندیشیده خواهد شد.

نظر شما چیست آیا کاهش 50 درصدی قیمت موبایل را شاهد خواهیم بود؟

بیشتر بخوانید :

منبع : farsnews

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر