;
coinex

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان سال برداشته می‌شود

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته می‌شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر از اجرای طرح ساماندهی خودرو داد.

به گزارش تکراتو، قرار است ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان سال جاری برداشته شود و واردات خودرو ساماندهی شود. سعید باستانی در این مورد اعلام کرده که طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی

سعید باستانی علاوه بر پرداختن به موضوع رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در مورد وضعیت خودروسازی سخن گفت و بیان کرد که سهم بازار خارجی در داخل کشور حدودا 7 درصد است و این به معنای این است که 93 درصد از بازار داخلی دست خودروسازان داخلی است.

باستانی اعلام کرد اینکه گفته می‌شود خودروسازان داخلی نمی‌توانند نیاز داخل را تامین کنند، درست نیست، زیرا آنها 7 درصد را می‌توانند پوشش دهند و تاکید کرد که ممنوعیت واردات خودرو کار پسندیده‌ای نبوده و این ممنوعیت باید برداشته شود.

نماینده مردم زاوه و تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال است، دائمی نبوده و برای شرایط بحران این قانون را لحاظ کرده‌اند.

وی در مورد طرح ساماندهی خودروها ادامه داد که خودرو باید با روشی مدیریت شده وارد کشور شود و نحوه مدیریت آن هم بررسی گردد. به گفته وی در حال بررسی این موضوعات هستند که خودروهایی با چه حجم موتور و سقف قیمت می‌توانند وارد شوند و چه نوع ارزی باید به آنها تعلق گیرد.

 

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر