;
coinex

کاهش 46 درصدی تولید خودرو ؛ آیا پیش‌فروش‌ها هم کاهش می‌یابد؟

کاهش 46 درصدی تولید خودرو در جدیدترین گزارش وزارت صمت به چشم می‌خورد. کاربران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا پیش‌فروش‌ها هم به همین نسبت کاهش پیدا کرده است.

آنطور که از جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی‌آید، تولید انواع خودرو در شهریور ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 46.2 درصد کاهش داشته است. گزارش وزارت صمت می‌گوید تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال 56 هزار و 949 دستگاه بوده است. این رقم در سال گذشته همین موقع، 105 هزار و 904 دستگاه بوده است. یعنی کاهش 46 درصدی تولید خودرو در کشور؛ اندکی کمتر از نصف!

در طول این مدت یک ساله انواع سواری با کاهش 46.6 درصدی همراه بوده است. تولید سواری شهریورماه سال نود و شیش، 98 هزار و 407 هزار دستگاه بوده است که امسال این رقم به 52 هزار و 707 دستگاه رسیده است. تولید ون هزار و 123.5 درصد رشد داشته است؛ دقیق‌تر گفته باشیم از 17 دستگاه در شهریور پارسال به 208 دستگاه در سال جاری رسیده است. تولید وانت اما 46.4 درصد کاهش داشته است. به این معنا که از 5961 دستگاه در شهریور سال گذشته به 3193 دستگاه رسیده است.

در خصوص مینی‌بوس و میدل‌باس نیز شاهد افزایش تولید بوده‌ایم. رشد 81.8 درصدی در تولید این دستگاه‌ها به معنای تولید 140 درصدی در شهریورماه سال جاری بوده است. رقمی که سال گذشته 77 عدد بوده است. تولید انواع اتوبوس با کاهش ۶۱ درصدی همراه بوده و از ۱۸۲ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۷۱ دستگاه رسید. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵۰ درصد کاهش یافته و از ۱۲۶۰ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۶ به ۶۳۰ دستگاه کاهش یافت.


بیشتر بخوانید : لوکس ترین اتوبوس های جهان ؛ آشنایی با بهترین و گرانترین اتوبوسهای ۲۰۱۸ دنیا


در طول 6 ماهه نخست سال جاری تولید انواع خودرو 15.1 درسد کاهش داشته است. سال گذشته 686 هزار و 687 دستگاه تولید شده است که این رقم شهریور امسال به 582 هزار و 747 دستگاه رسیده است.

نکته دیگری که در خصوص کاهش 46 درصدی تولید خودرو وجود دارد. یکی از پرسش‌هایی که وجود دارد این است که آیا متناسب با این کاهش تولید، شاهد کاهش پیش فروش نیز بوده‌ایم یا خیر. یکی از کاربران به نام مهدی نوشته بود : “اگر نمیتونن خودرو تولید کنن ، پس بی خود میکنن که پیش فروش میکنن و پول مردم رو میگیرند.” هرچند بعید است اگر پیش‌فروش خودرو به هر تعدادی وجود داشته باشد، مردم برای آنها اقدام نکنند. تجربه این موضوع را ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید :

منبع : isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر