coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو از 40 تا 300 درصد

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو خبر از افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو از ۴۰ تا ۳۰۰ درصد داد. وی همچنین در مورد علت این افزایش قیمت توضیاتی ارائه کرد.

به گزارش تکراتو، علیرضا نیک‌آیین در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما در مورد افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو و علت این افزایش سخن گفته است.

وی اضافه کرد که قطعات پرمصرف مانند لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها حدود 300 تا 400 درصد افزایش قیمت داشته و وجود واسطه‌ از دلایل مهم افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو است.

بررسی دلایل مهم افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

نیک آیین اعلام نمود که کمبود عرضه در بازار لوازم یدکی باعث شده تا کیفیت قطعات کاهش یابد و برخی از کارخانه‌های قطعه ساز به علت نیامدن مواد اولیه، قطعات کنار رفته از خط تولید را وارد بازار کنند.

افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

حسن ساده عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود که قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داشته که منطقی نیست. با توجه به اینکه بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می شود، افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این قطعات شده است.

بررسی میزان مصرف قطعات یدکی خودرو

ساده در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو در مورد میزان مصرف قطعات یدکی در سال 96 در کشور سخن گفت و اعلام نمود که 11 و نیم میلیارد دلار برای حدود 22 و نیم میلیون خودرو، قطعه مصرف شده است.

افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو در کشور

حدود 50 درصد این مبلغ، تولید داخل و ورود کالا از مبادی رسمی بوده و 50 درصد این کالاها هم از مبادی غیررسمی بوده است و فروشنده‌ها هم نمی توانند اصلی را از بدلی تشخیص دهند.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان خودرو هم با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر در ملاقات با مسئولان هشدارهای لازم را درباره مشکلات قطعه سازان داده‌اند، اعلام کرد که هر روز وضعیت بدتر و قیمت مواد اولیه خارجی سه برابر می‌شود. قیمت قطعات خودرو حدود 2 و نیم برابر شده یعنی 150 درصد افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت مواد اولیه 3 برابر شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات و اصناف باید وارد شوند و نظارت‌های لازم را داشته باشند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر