;
coinex

نصب بالن اینترنت در ۳۱ استان برای ارائه خدمات در مواقع بحران

رئیس سازمان فضایی ایران از نصب بالن اینترنت در 31 استان کشور خبر داد. وی به کاربردهای این بالن اشاره کرد و ادامه داد که برای مواقع بحرانی ضروری است.

به گزارش تکراتو، مرتضی براری به نصب و استفاده موفق از بالن اینترنت در ایام اربعین حسینی اشاره کرده و اعلام نمود که هدف از اجرای این پروژه، آزمایش کاربردهای فناوری فضایی در مواقع بحران است.

وی با بیان اینکه کاربرد بالن فضایی برای شرایط مدیریت بحران ثابت شده است، ادامه داد که در ایام اربعین سال گذشته و امسال، این بالن در نقاط مرزی با حجم جمعیت بالا و ترافیک چشمگیر ارتباطی، نسبت به خدمات دهی اینترنت به کاربران اقدام کرده است.

نصب بالن اینترنت در 31 استان

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه بالن اینترنت در مدت زمان کوتاه در یک منطقه محدود از نظر وسعت نصب شده و به شکل گسترده از نظر حجم سرویس، خدمات رسانی می‌کند، بیان نمود که این فناوری، سال گذشته در زلزله کرمانشاه نیز تست شده و با نصب بالن اینترنت خدمات به زلزله زدگان ارائه شده است.

براری ادامه داد که آنچه که در زمان وقوع بحران مهم است این است که در دقایق اولیه ارتباطات برقرار و سرویس دهی انجام شود که با توجه به کاربردهای بالن فضایی، این مهم انجام پذیر است.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد که نصب بالن فضایی در ۳۱ استان در دستور کار قرار گرفته تا در شرایط بحران بتوان در کمترین زمان ممکن، خدمات ارتباطی به مردم ارائه نمود. وی تاکید کرد که در این پروژه بخش خصوصی برای نصب و راه اندازی بالن، اعلام آمادگی کرده و این پروژه در مرحله عملیاتی قرار دارد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر