;
coinex

آیا خودروسازان از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف می‌شوند؟

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهان معافیت خودروسازان از پرداخت مالیات ارزش افزوده به منظور کاهش قیمت خودرو شد.

به گزارش تکراتو، سیدجواد حسینی کیا در خصوص تعیین قیمت جدید خودروهای تولید داخل تا هفته آینده، اظهار داشت که در حوزه خودرو دولت باید در شرایط اقتصادی و اجتماعی با توجه به نوسانات ارزی، بخشی از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی را به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خودروها اعمال کند.


بیشتر بخوانید: خبر افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته آینده تکذیب شد


وی ادامه داد که دولت مهلت دو ساله‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد و بعد از گذشت دو سال تعرفه واردات خودرو را به صفر برساند. در این شرایط دولت می‌تواند برای بروزرسانی صنعت خودرو در مهلت دو ساله پیشنهادی، وام‌های بلند مدت و کم بهره‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد.

معافیت خودروسازان از پرداخت مالیات ارزش افزوده

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده توسط خودروسازان، بیان کرد که خودروسازان باید بتوانند در مدت دوسال تولیدات خود را بروزرسانی کنند تا خودرو‌هایی ارزان قیمت، صادرات محور و رقابت پذیر تولید شود.

وی تاکید کرد که افراد متوسط و ضعیف جامعه دیگر توان خرید خودرو ندارند و در شرایط کنونی ظرفیت افزایش قیمت خودروهای تولید داخل علی رغم اینکه قیمت تمام شده محصولات بالاتر است وجود ندارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد که چون مردم توان خرید خودرو ندارند، باید خودروسازان به صورت موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند تا قیمت خودرو کاهش یابد.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

.

منبع: asrekhodro

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر