;
coinex

قطع ۴۰ هزار شماره به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

معاون وزیر ارتباطات از قطع ۴۰ هزار شماره ارسال کننده پیامک تبلیغاتی خبر داد. همچنین ۳۳ میلیارد تومان خسارت به مشترکان سرویس‌های ارزش افزوده پرداخت شده است.

به گزارش تکراتو، حسین فلاح جوشقانی  در مورد افزایش شکایت مردم از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سرشماره‌های شخصی سخن گفته و اعلام کرده که تاکنون بیش از ۴۰ هزار سیم کارت شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، قطع شده‌اند.

قطع ۴۰ هزار شماره به دلیل ارسال پیامک مزاحم

جوشقانی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد قطع ۴۰ هزار شماره بیان نمود که برای شناسایی این سیم کارت‌های مزاحم از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان نمود که این مشترکان از این شماره‌ها فقط برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرده و سرویس دیگری را فعال نکرده‌اند و چون تعداد زیادی پیامک ارسال می‌کنند قابل شناسایی هستند و اپراتورها هم شماره آنها را گزارش می‌کنند.

پرداخت خسارت ۳۳ میلیاردی به مشترکان ارزش افزوده

رئیس رگولاتوری همچنین در مورد آخرین وضعیت از کلاهبرداری پیامک‌های ارزش افزوده سخن گفت و بیان کرد که این گزارش با جزئیات کامل از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده و تخلف رخ داده به دادگاه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ٣٣ میلیارد تومان از این کلاهبرداری به حساب مشترکان بازگردانده شد، افزود که این شکایت باید از طریق فرایندهای قضایی پیگیری شود. دراین زمینه وزارت ارتباطات تذکرات لازم را انجام داده و اپراتورها هم خسارات را جبران کرده و مابقی موارد باید توسط مراجع قانونی دنبال شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر