;
coinex

آیا گوشی موبایل ارزان می‌شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده ارزان شدن گوشی موبایل را داده است. البته تاکنون وعده‌های زیادی در این مورد توسط مسئولین داده شده، اما آیا واقعا تلفن همراه ارزان می‌شود؟

آنگونه که تسنیم نوشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که گوشی تلفن همراه به زودی ارزان می‌شود. آذری جهرمی خبر از رفع توقیف تلفن‌های همراه موجود در گمرک داده و گفته است که به زودی قیمت انواع تلفن‌های همراه در بازار کاهش خواهد یافت.

در این مدت همزمان با افزایش نرخ ارز و قیمت گوشی‌های موبایل ، بازار با کمبود هم روبه رو بود. شرکت‌هایی که در امر واردات موبایل دچار تخلف شده بودند شناسایی و گوشی‌های وارداتی انها نیز توقیف شده بود که قرار بود هرچه زودتر این گوشی‌ها به بازار عرضه شوند تا بازار اندکی به تعادل برسد. با وجود اینکه وعده‌های زیادی برای ترخیص داده شده، اما این گوشی‌ها هنوز به بازار وارد نشده‌اند.


بیشتر بخوانید: روش های انتقال‌ مالکیت موبایل ؛ کد دستوری، اپلیکیشن و همتا


وعده وزیر ارتباطات در مورد ارزان شدن تلفن همراه

ارزان شدن موبایل

محمد جواد آذری جهرمی در پایان نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های فعال در تنظیم بازار در مورد ارزان شدن قیمت تلفن همراه سخن گفت. در این جلسه، اعلام شد که قاضی مربوطه نسبت به رفع توقیف گوشی‌های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده است. در ادامه در این جلسه مقرر شد که کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوطه برای عرضه هرچه سریعتر این گوشی‌ها به بازار را دنبال کنند.

آذری جهرمی اضافه کرد که علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز ، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب و افزایش قیمت تلفن‌های همراه در این بازار شده است. وی از اینکه افزایش عرضه‌ی تلفن همراه بتواند هرچه سریعتر باعث کاهش قیمت این کالا شود، ابراز امیدواری کرد.


بیشتر بخوانید: گوشی های تعمیر شده در خارج نیازی به پرداخت هزینه گمرکی ندارند


فراخوان برای واردات تلفن همراه به کشور

آذری جهرمی همچنین در این جلسه خبر از فراخوان برای واردات تلفن همراه داد و اعلام کرد که قرار است با توجه به مسایلی که وارد کنندگان قبلی داشته‌اند از ظرفیت‌های جدید برای تامین گوشی‌های مورد نیاز بازار استفاده شود. به دلیل نبودن نماینده بانک مرکزی در این جلسه، بررسی مشکلات ارزی وارد کنندگان به جلسه دیگری موکول گشت.

وزیر ارتباطات در ادامه در مورد حمایت از تولیدات داخلی این حوزه نیز سخن گفت. وی اعلام کرد که یکی از برندهای تلفن همراه داخلی (GLX) که پیشتر از نظر میزان استفاده رتبه 20 را نیز نداشت به رتبه هفتم برندهای بازار ایران صعود کرده و این امر مهم و این ارتقا نشان می‌دهد که مردم نسبت به خرید آن تمایل دارند زیرا قیمت و کیفیت این گوشی تولید داخل مطلوب است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد که تصمیم بر این است تا دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت که متولی اصلی این موضوع است با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه‌ای برای حمایت از شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه داشته باشند تا شرکتهای داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند.

رفع توقیف گوشی های گمرک

افزایش نرخ ارز و کاهش توان خرید مردم

آذری جهرمی در ادامه بیان نمود که در این چند وقت نرخ ارز بسیار افزایش یافته و این امر باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یابد. وی این شرایط را فرصت مناسبی برای شرکت‌های داخلی اعلام کرد و گفت که شرکت‌های تولید داخل می‌توانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

در این جلسه که با هماهنگی همه دستگاه‌های دخیل در تنظیم بازار برگزار شد، سازمان‌هایی چون قوه قضاییه و دادستانی کل کشور ، وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند. محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرد که امید است با هماهنگی بین سازمان‌ها ، بخش مهمی از مشکلات مردم که قسمت زیادی از این تلاطمات بازار، ناشی از تلاطمات ارزی بوده و بخشی دیگر به دلیل کمبود عرضه ایجاد شده به زودی رفع شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر